
19 października 2022 r. uczniowie klas drugich zainaugurowali Codeweek w małej szkole. Kodowali działania i wyrazy, korzystając z kolorowych kubeczków. Uczniowie klas trzecich również poznali smak kodowania.
Z odkodowanych wyrazów, chętni uczniowie tworzyli „Historyjkę z humorem”. , np. „Duża, sucha żaba”.
Duża żaba siedzi pod różą na plaży.
Słońce jak żarówka świeci i żaba się smaży.
Gorąco wciąż bucha i żaba robi się sucha.
Obserwuje żagiel na wodzie, w który wiatr dmucha i marzy…
Ach, gdybym była księżniczką na wieży nie byłabym taka sucha…
Mateusz, kl. 2b
Około 130 uczniów małej szkoły wzięło udział w tym europejskim przedsięwzięciu, które obchodzimy co roku.
Potwierdzeniem naszego uczestnictwa w CodeWeek 2022 jest poniższy certyfikat.

Uczniowie klasy 2b zainaugurowali Codeweek w naszej szkole, natomiast uczniowie klasy 2c zakończyli ten radosny i twórczy czas, wykonując zadania na macie do kodowania.
Uczniowie klas trzecich programowali ozoboty. To zadanie dostarczyło uczniom wielu nieoczekiwanych i pozytywnych emocji.
Uczniowie klas pierwszych podczas zadań na macie do kodowania – trzy rodzaje aktywności pozwoliły uczniom na doskonałe odszukiwanie wskazanych pól.
Codeweek w świetlicy
W tym roku również otrzymaliśmy certyfikat potwierdzający udział SP 103 w Europejskim Tygodniu Kodowania – Codeweek2021


W dniach 10 – 25 października 2020 roku odbyła się ósma edycja CodeWeek, czyli Europejskiego Tygodnia Kodowania. Projekt naszego wydarzenia Części zegara zagłady został nagrodzony
w konkursie 1000 pierwszych inicjatyw online.
Uczniowie klas 1-3 wraz z wychowawcami rozmawiali o wadach i zaletach zdalnego nauczania, omawiali zasady bezpiecznego korzystania z Internetu po obejrzeniu filmu z portalu Sieciaki.pl oraz przypominali sobie zasady internetowej etykiety.
Odbyły się również pogadanki na poniższe tematy:
1. Bądź kulturalny – nie hejtuj!
2. Nie podawaj swoich danych osobowych!
3. Nie umawiaj się z osobami poznanymi w sieci!
4. Nie odbieraj wiadomości od obcych osób!
5. Skutki uzależnienia od internetu.
Wielu uczniów rozwiązało 9 zadań zamieszczonych na naszej stronie. Po powrocie do szkoły organizatorzy akcji wręczą im upominki.
Za udział w tegorocznych działaniach otrzymaliśmy dyplom, potwierdzający nasze zaangażowanie.

Zadania dla uczniów Małej 103
Karta rozwiązań
Zadanie 1. (pdf)
Zadanie 1. (docx)
Zadanie 2. (pdf)
Zadanie 2. (docx)
Zadanie 3. (pdf)
Zadanie 3. (docx)
Zadanie 4. (docx)
Zadanie 5. (pdf)
Zadanie 5. (docx)
Zadanie 6 (pdf)
Zadanie 6. (docx)
Zadanie 7. (docx)
Zadanie 8. (pdf)
Ostatnie zadanie (pdf)
Zachęcamy również Państwa do wzięcia udziału w bezpłatnych warsztatach z programowania i webinarach przygotowanych na tę okazję przez Ministerstwo Cyfryzacji i Państwowy Instytut Badawczy NASK.
Cykl spotkań z programowaniem w dniach 10-25 października rozpoczyna Wielkie Święto Programowania ONLINE: start – 10 października 2020 r., o godz. 16:00.
- 16:00 – warsztaty z Klubem Młodego Programisty online dla rodziców, nauczycieli i wszystkich zainteresowanych.
- 17:00 – warsztaty dla uczniów klas 1-6, inaugurujące cykl 13 warsztatów z Klubem Młodego Programisty online.
- 18:00 – warsztaty „Projektowania aplikacji mobilnej – zaopiekuj się błękitną planetą” dla uczniów z klas 6-8 oraz uczniów szkół ponadgimnazjalnych.
Więcej informacji o planowanych warsztatach w artykule: https://www.gov.pl/web/koduj/ostatni-dzwonek-codeweek2020-rusza-za-10-dni
To nie koniec atrakcji! Przez cały czas trwania #CodeWeek2020 będą na Państwa czekać webinary prowadzone przez profesjonalnych trenerów programowania Klubu Młodego Programisty online! Z pewnością każdy z Was – bez względu na wiek i poziom zaawansowania – znajdzie tu coś dla siebie! Aby dowiedzieć się więcej o zaplanowanych warsztatach oraz poznać ich dokładny harmonogram zajrzyjcie na stronę Klubu Młodego Programisty: http://dev.klubmlodegoprogramisty.pl/
WAŻNE! Udział we wszystkich przygotowanych wydarzeniach jest bezpłatny i nie wymaga rejestracji!
Rok szkolny 2019/2020
W dniach 5 – 20 października 2019 r. nasza szkoła uczestniczyła w siódmej edycji Europejskiego Tygodnia Kodowania (#CodeWeek2019). Do udziału w projekcie przystąpili nauczyciele i wychowawcy klas 0-VIII. Podejmowane działania (było ich aż 14) zgłaszaliśmy na stronie organizatora akcji.
Nauczyciele klas 0-III oglądali wraz z uczniami filmy związane z Internetem
i z urządzeniami cyfrowymi, a następnie rozmawiali z dziećmi o bezpiecznym logowaniu, stosowaniu właściwych haseł, zdrowym korzystaniu z urządzeń cyfrowych oraz bezpieczeństwie w kontakcie z innymi podczas używania Internetu. Uczniowie klasy 1a przygotowali rysunki zachęcające do bezpiecznego i zdrowego korzystania z komputera, które wraz z hasłami pojawiającymi się w oglądanych filmach są ozdobą sali informatycznej. Będą przez cały rok przypominać uczniom o zdobytej wiedzy i umiejętnościach.
Wychowawcy świetlicy wykorzystali audiobooki do przedstawienia uczniom opisanego powyżej zagadnienia oraz zorganizowali Turniej Gier Logicznych. Uczniowie rywalizowali ze sobą podczas gry w szachy, scrabble oraz rummnikub.
Uczniowie klas młodszych wzięli także udział w zajęciach programowania offline, czyli bez udziału narzędzi cyfrowych. Dzieci układały wzory, malowały obiekty, wykonywały konturowe rysunki, budowały z klocków, poruszały się po planszy według podanego kodu.
Wychowawcy klas IV-VIII wraz z uczniami oglądali filmiki poświęcone bezpieczeństwu w sieci. Były to: „Odkrywcy Internetu. Fajna zabawa, ale….”, „Nie ufaj bezgranicznie w sieci”, „Głupi żart” , „Bezpieczeństwo w kontakcie z innymi użytkownikami” oraz „Bezpieczeństwo w sieci”. Po wymianie doświadczeń uczniowie wykonali plakaty, które zostały wywieszone
w sali informatycznej.
Na zajęciach informatyki uczniowie sporządzili elementy grafik, które zostały skomponowane w jeden obraz w programie GIMP i wyświetlona na tablicy interaktywnej.
Na stronie internetowej szkoły umieściliśmy fotograficzną relację z zajęć z uczniami. Dziękujemy wszystkim, którzy zaangażowali się w nasze dwutygodniowe działania. Organizatorzy także docenili nasz trud, przyznając certyfikat dla naszej placówki.
******************************************************************
Tydzień Kodowania w SP 103 już trwa! Zapraszamy do obejrzenia naszej zaKodowanej Galerii. Chcemy podzielić się z Państwem najlepszymi kadrami z naszych zajęć. To dopiero początek – będzie ich dużo więcej!
Aktywny link
↓
zaKODOWANA GALERIA
Szanowni Państwo,
z radością informujemy o zbliżającej się siódmej edycji Europejskiego Tygodnia Kodowania (#CodeWeek2019), która odbędzie się w terminie 5 – 20 października 2019 roku.
CodeWeek to radosne wydarzenie społeczne, którego celem jest promowanie kompetencji z zakresu programowania i zachęcanie osób w każdym wieku do rozpoczęcia przygody z programowaniem.
W załączonych materiałach znajdą Państwo listy Macieja Kopcia Podsekretarza Stanu w Ministerstwie Edukacji Narodowej i Marka Zagórskiego Ministra Cyfryzacji, zachęcające do zaangażowania się w #CodeWeek2019.
Europejski Tydzień Kodowania to… wydarzenie społeczne, w które angażują się wszystkie europejskie państwa i nie tylko! Jego misją jest poszerzanie i promowanie kompetencji z zakresu programowania i zachęcanie osób w każdym wieku do rozpoczęcia przygody z programowaniem. W skrócie: jeśli wiesz co nieco o programowaniu – w trakcie CodeWeek dowiesz się jeszcze więcej, jeśli o programowaniu nie wiesz nic – CodeWeek to świetna okazja, by zacząć swoją przygodę z kodami i robotami. Zapewniamy – to prostsze, niż Wam się wydaje! Dlatego do wspólnej zabawy zapraszamy osoby w każdym wieku – od maluchów z przedszkoli, po członków klubów seniora. Dajemy słowo – wszyscy będziecie bawić się świetnie.
Po co uczyć dzieci programowania? Po co nam to programowanie? To nie tylko ścieżka kariery. To przede wszystkim nauka, która daje szansę na zdobycie uniwersalnych kompetencji – kluczowych nie tylko dla dzieciaków, ale i bardzo przydatnych w dorosłości. Wbrew popularnej opinii – programowanie to nie tylko siedzenie przed komputerem, ale to przede wszystkim ćwiczenie logicznego myślenia, spostrzegawczości, koncentracji uwagi czy umiejętności matematycznych. Projektowanie prostych komputerowych algorytmów daje dzieciom (i wielu dorosłym) poczucie sprawczości oraz uczy zadaniowego podejścia do problemów. Praca w zespołach, czy szukanie wspólnych rozwiązań, pomagają doskonalić także kompetencje społeczne. Nie trzeba być matematycznym orłem, by być świetnym programistą.
Programowanie to frajda! Na kogo liczymy najbardziej – oczywiście na uczniów, nauczycieli i rodziców. Bez Was nic się nie uda
Zapraszamy do obejrzenia krótkiego spotu promującego CodeWeek 2019, który przygotowaliśmy specjalnie na tę okazję – http://koduj.gov.pl/spot_cw/!
Zachęcamy do odwiedzania strony internetowej http://koduj.gov.pl/, a także profilu CodeWeek PL na portalu Facebook (https://www.facebook.com/CodeWeekPL/). Dzięki nim mogą być Państwo na bieżąco z informacjami na temat tegorocznego Europejskiego Tygodnia Kodowania.