KLASY IV – VIII

ROK SZKOLNY 2021/2022

W zajęcia muzealnych wzięła udział klasa 6c

Klasa 6c uczestniczyła w zajęciach muzealnych poprowadzonych przez Państwowe Muzeum Archeologiczne „Lepienie z gliny wg technik pradziejowych”. Uczniowie i uczennice poznali technikę ręcznego lepienia, dzięki której można wykonać naczynia dowolnego wcześniej zaplanowanego kształtu 

XXVI MIĘDZYNARODOWYM KONKURSIE PLASTYCZNYM „ MÓJ ŚWIAT- FUTURYSTYCZNE OPOWIEŚCI”

Braliśmy udział w XXVI MIĘDZYNARODOWYM KONKURSIE PLASTYCZNYM „ MÓJ ŚWIAT- FUTURYSTYCZNE OPOWIEŚCI” zorganizowanym przez Dzielnicowy Dom Kultury „ Bronowice” w Lublinie.

Oto prace naszych uczniów: 

OGÓLNOPOLSKIM KONKURSIE PLASTYCZNYM „ PO CO SŁOŃ TRĄBĘ MA?”

Braliśmy udział w OGÓLNOPOLSKIM KONKURSIE PLASTYCZNYM „ PO CO SŁOŃ TRĄBĘ MA?” zorganizowanym przez Centrum Kultury Agora we Wrocławiu.

Oto prace naszych uczniów: 

KONKURSIE HISTORYCZNO- PLASTYCZNYM – „ NIGDY WIECEJ WOJNY” 

W KONKURSIE HISTORYCZNO- PLASTYCZNYM – „ NIGDY WIECEJ WOJNY” objętym  honorowym patronatem Burmistrza Dzielnicy Ursynów M. St. Warszawy oraz Oddziałowego Biura Edukacji Narodowej Instytutu Pamięci Narodowej w Warszawie w 2022r. nasi uczniowie otrzymali:

Pierwsze miejsce i nagrodę główną zdobyła Nela Gajewska z klasy 7a,

Wyróżnienie otrzymała Julia Czerwińska z klasy 7A

W dniach 29.04.2022r. – 06.05.2022r. w Urzędzie Dzielnicy Ursynów odbyła się pokonkursowa wystawa prac.

Oto prace naszych uczniów: 

 

II OGÓLNOPOLSKIM KONKURSIE PLASTYCZNYM KOCI ŚWIAT- DOM BEZ KOTA TO GŁUPOTA

W II OGÓLNOPOLSKIM KONKURSIE PLASTYCZNYM KOCI ŚWIAT- DOM BEZ KOTA TO GŁUPOTA zorganizowanym przez Specjalny Ośrodek Szkolno- Wychowawczy im. Św. Franciszka z Asyżu w Kęble pod honorowym patronatem starosty Puławskiego Danuty Smagi nasza uczennica Maja Wysocka z klasy 7D otrzymała wyróżnienie.

Oto prace naszych uczniów: 

 

OGÓLNOPOLSKIM KONKURSIE FOTOGRAFICZNYM BACZYŃSKI BEZ FILTRA

Braliśmy udział w OGÓLNOPOLSKIM KONKURSIE FOTOGRAFICZNYM BACZYŃSKI BEZ FILTRA zorganizowanym przez Fundację na Rzecz Wielkich Historii dla szkół podstawowych i ponadpodstawowych. Na konkurs wpłynęło ponad 1500 prac.

Do wystawy pokonkursowej zakwalifikowała się praca naszego ucznia Juliana Ajdera z klasy 7B. 

Oto prace naszych uczniów: 

 

W XIV MIĘDZYNARODOWYM KONKURSIE FOTOGRAFICZNYM DZIŁA MISTRZÓW INSPIRACJĄ WSPÓŁCZSNEJ FOTOGRAFII 

zorganizowanym przez Dzielnicowy Dom Kultury „Bronowice” w Lublinie w 2022roku nasi uczniowie zdobyli:

-II miejsce w kategorii 13-14 lat otrzymał Franciszek Kalinowski z klasy 7A

Wyróżnienie w kategorii 13-14 lat otrzymał Jakub Degórski z klasy 7B

Dyplomy za zakwalifikowanie prac do wystawy pokonkursowej otrzymali: Nela Gajewska z klasy 7A i Kacper Obrocki z klasy 7B

Na konkurs wpłynęło 355 prac z Polski, Ukrainy i Rosji.

Oto prace naszych uczniów: 

„Wszechmocni w sieci”- spektakl na który wybrała się klasa 7d

Uczniowie i uczennice klasy 7d wybrali się do Teatru Kamienica na spektakl pod tytułem „Wszechmocni w sieci”. Spektakl dotyczył tematu „Cyberprzemocy” aktualnego problemu o którym powinno mówić się głośno i zwracać szczególną  uwagę. Sztuka w nowoczesny sposób poprzez interakcje z widzem i  użyciem multimediów pokazuje problem z którym współczesna młodzież mierzy się na co dzień.

Zbieranie nakrętek

Przyszła wiosna i coraz więcej osób przychodzi do szkoły z plastikowymi butelkami. Marnuje się dużo nakrętek, które są bardzo cennym surowcem. Jest to wartościowy, twardy plastik, który łatwo przetworzyć. Nakrętki można też przeznaczyć dla różnych organizacji na cele charytatywne.

Klasa 4b postanowiła zacząć zbieranie nakrętek na terenie dużej szkoły. Każda klasa otrzyma w tym tygodniu pudełko, w które może wrzucać nakrętki, a co piątek uczniowie i uczennice z 4b będą odbierać wszystko to, co udało się uzbierać przez tydzień.

Potem będą wrzucane do czerwonego serca na Gocławiu na zakup sprzętu medyczno-rehabilitacyjnego pacjentów Ośrodka Hospicjum Domowe.

 

Wynalazki XXIw. na języku angielskim

Nie ma granic dla ludzkiej ciekawości i dociekliwości twórców wynalazków 21 wieku… Okulary Google Glass, Egzoszkielety, Drukarka 3D, Bezprzewodowe Słuchawki czy YouTube przedstawione w języku angielskim przez uczniów z klas: VIb i VIc.

 

 

Wycieczka klasy 7d do Rezerwatu „Las bielański”
Uczniowie i uczennice kl. 7d wzięli udział w lekcji geografii na terenie Rezerwatu „Las bielański”. Po Części naukowej uczniowie i uczennice relaksowali się w Parku Fontann.
Starsi uczą młodszych!

Uczennice klasy 7d w ramach realizowanego od kilku miesięcy projektu „Ekologiczna szkoła” przekazywały klasie 3b wiedzę na temat tego, jak dbać o środowisko. Po obejrzeniu prezentacji nasi młodsi uczniowie i uczennice odpowiadali na pytania, rozwiązywali rebusy i zagadki związane z tym tematem. Na koniec zajęć otrzymali ulotki wykonane przez starsze koleżanki. Była to ciekawa lekcja zarówno dla uczniów, uczennic klasy  trzeciej jak i samych prowadzących, które mogły się sprawdzić tym razem w roli nauczycielek 🙂 

Pokaz przyborów do pisania, które były kiedyś 
Klasę 4b odwiedził dziś dziadek jednego z uczniów. Opowiedział dzieciom o tym, jak wyglądały kiedyś przybory do pisania, pokazał stalówki, kałamarze, bibułę i swój szkolny piórnik. Wyjaśnił, że kiedyś przedmioty były trwałe i tworzone tak, żeby mogły przetrwać długie lata. Na koniec zaostrzył przyniesione pióra bażanta i wręczył wszystkim osobom z klasy.
Obiecał, że wróci z maszynami do pisania i opowie także o nich.

 

Spotkanie Klas Trzecich i Czwartych ze 103 

Klasy trzecie „spotkały” się dzisiaj online z grupą dzieci z klas czwartych. Uczniowie i uczennice mogli dowiedzieć się, jak wygląda nauka w dużej szkole. Pytali o to, jakie są przedmioty i nauczycielki, jak wyglądają przerwy, ile jest prac domowych i sprawdzianów, w której szkole bardziej im się podoba i dlaczego.
Już za dwa tygodnie klasy trzecie przyjdą do dużej szkoły na wycieczkę i będą mogły zobaczyć wszystko na własne oczy.

 
Lekcja edukacyjna w Łazienkach Królewskich

Klasa 6c uczestniczyła w lekcji edukacyjnej w Łazienkach Królewskich pt. „Konstytucja 3-maja”. W czasie spotkania z edukatorem uczniowie i uczennice dowiedzieli się czym była pierwsza nowoczesna konstytucja w Europie i jaką rolę odegrał August Poniatowski w jej tworzeniu. Poznaliśmy okoliczności w jakich została uchwalona oraz wybrane postanowienia „Ustawy Rządowej” z 1791 r.. Przyglądając się dorobkowi Sejmu Czteroletniego dowiedzieliśmy się jakie przemiany ustrojowe i społeczne wówczas zaszły oraz  dlaczego Państwo w ogóle potrzebuje konstytucji i co to znaczy, że jest ona ustawą zasadniczą.

Ekologiczny rok w piosence „Ekorock”

Tegoroczny Dzień Ziemi obchodzony był także muzycznie przez klasy czwarte. Dzieci podczas lekcji chętnie dzieliły się swoimi pomysłami i doświadczeniami dotyczącymi ekologicznego funkcjonowania na co dzień. Rozważając tekst piosenki pod tytułem „Ekorock” przypomniały sobie także kilka ważnych zasad i zachowań, które poprawić mogą stan naszego środowiska i najbliższego otoczenia.
Zapraszamy do wysłuchania piosenki w wykonaniu czwartoklasistów.
W artystyczne działania związane z ekologią zostały włączone także pozostałe klasy z Dużej Szkoły.
Uczennice i uczniowie tworzą instrumenty ekologiczne, które będą prezentowane podczas majowych lekcji muzyki. 

Oto jeden z eko instrumentu. 

 

Kraj w pudełku!

Uczniowie i uczennice klasy 6c przygotowali projekt „Kraj w pudełku”. Celem zadania było zachęcenie uczniów do bliższego poznania europejskich krajów.         W pudełku np. po butach zgromadzili przedmioty lub zdjęcia, które kojarzą  się im z wybranym państwem (zabytki, stroje, sławne postacie, kuchnia, wynalazki). Pudełko ozdobili również tak, aby nawiązywało do danego kraju. 

Spotkanie klasy 7d ze Stowarzyszeniem Geografów Polskich i Przyjaciół Geografii

Klasa 7D wzięła udział w wykładzie prowadzonym przez przedstawicieli stowarzyszenia geografów i przyjaciół geografii na temat USA. Goście pokazali nam zdjęcia z najciekawszych miejsc, które zwiedzili podczas swojej wycieczki.      Bardzo dziękujemy!

Gra „Szlachcic na Starym Mieście” 
Klasa 6c wzięła udział w pełnej wrażeń wycieczce w postaci fabularnej gry terenowej „SZLACHCIC” na Starym Mieście. Uczniowie i uczennice wcielili się w rolę giermków i towarzyszyli przewodnikowi – szlachcicowi sprzed wieków – w rozwiązywaniu zagadek prowadzących do odnalezienia skarbu. Spacer był także okazją na zapoznanie się z historią Starego Miasta w angażujący sposób, łączący edukację ze świetną zabawą. Uczestnicy zostali podzieleni na grupy. Każda grupa dostała kartę gry. Rozwiązanie zadań wymagało interwencji z otoczeniem. Poszczególne zadania wynikały  z siebie i prowadziły do kolejnych miejsc. Gracze odkrywają w ten sposób poszczególne kawałki mapy, które po złożeniu w całość pokazały miejsce ukrycia skarbu.
 
 
Akcja Żonkil 2022r.
19 kwietnia odbyła się rocznica wybuchu powstania w getcie warszawskim – największego zbrojnego zrywu Żydów podczas II wojny światowej, a zarazem pierwszego powstania miejskiego w okupowanej Europie. Tego dnia Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN organizuje corocznie akcję społeczno-edukacyjną Żonkile.
 
Dzisiaj 20 kwietnia w naszej szkole nasi nauczyciele wraz z uczniami  przyłączyli się do tej akcji upamiętniającej 79 rocznice Powstania w Getcie Warszawskim. Uczniowie wraz ze swymi nauczycielami nosili wykonane przez siebie żonkile jako wyraz pamięci o tym wydarzeniu.
Dzień bez plecaka

W dniu 1 kwietnia Samorząd szkolny zorganizował  Dzień bez plecaka (ang. no backpack day), w którym chętni uczniowie oraz nauczyciele mogli przyjść  do szkoły bez toreb i plecaków. Nie jest to jednak jednoznaczne z pozostawieniem w domu wszystkich niezbędnych w szkole rzeczy.  Zabawa polegała na tym, aby korzystając ze swojej pomysłowości i sprytu czymś ten plecak zastąpić. Uczniowie naszej szkoły udowodnili, że całkiem praktycznym odpowiednikiem plecaka może być transporterek dla kota, koszyk, walizka, wieszak na ubrania, wózek dla lalek czy doniczka i odkurzacz

Skąd wziął się z ten zwyczaj? 

Zwyczaj obchodów Dnia bez plecaka pochodzi z USA, gdzie dzieci w ten dzień przychodzą do szkół bez plecaków, a swoje książki i przybory przynoszą w plastikowych torbach lub po prostu w rękach.

 Jaki jest tego cel? 

Ma on na celu zwiększanie świadomości trudnych warunków bytowych, a także problemów z dostępem do edukacji milionów uczniów w wielu zakątkach świata. Często zdarza się, że dzieci muszą chodzić pieszo, z reklamówkami lub trzymając rzeczy w rękach, ponieważ nie stać ich nawet na plecak.

Dzień bez plecaka wymyślony został przez amerykańską aktywistkę i założycielką fundacji, Mongai Fankam. Autorka pomysłu będąc dzieckiem, podróżowała razem z matką do Kamerunu, w którym szybko zorientowała się, jakie trudności spotykają inne dzieci. Zainteresowała tematem nauczycieli oraz całą szkolną społeczność.

 Zwyczaj trafił także do Polski i jest traktowany jako forma integracji, zabawy i odpoczynku od nauki.

W tym dniu liczyła się kreatywność i fantazja, których jak widać nie zabrakło naszym uczniom. Był to z pewnością niecodzienny, radosny dzień w naszej szkole.

WYNIKI KONKURSU:
Klasy 4:
– Emilia Bryszewska 4a
– Nika Karpińska 4b
– Blanka Więckowska 4c
Klasy 5:
– Amelka Cieślakowska 5a
– Natalia Graczkowska 5b
– Krzysztof Połosak 5b
Klasy 6:
– Marysia Kaczorowska 6b
– Matylda Boryczka 6c
– Bartek Struzicki 6c
Klasy 7:
– Nela Gajewska i Lena Huckeby 7a
– Julia Czerwińska 7a
– Iza DąbrowskA 7c
Klasy 8:
– Amelka Możdżonek 8b
– Sebastian Ogrodnik 8b
– Ignacy Łysiak 8d
Serdecznie gratulujemy i dziękujemy wszystkim za udział!.

 W poniedziałek wszystkie osoby otrzymają bon (zwalniający z niezapowiedzianych kartkówek i pytania) do wykorzystania w dowolny dzień (nie tylko w poniedziałek).

Samorząd Uczniowski

Wiosna na sportowo

Z okazji Pierwszego Dnia Wiosny klasy IV, V, VI rozegrały turniej w „Dwa ognie”. Mecze rozgrywały się systemem „każdy z każdym” W czasie zawodów było mnóstwo emocji. Zawody przebiegły w miłej, sportowej atmosferze oraz z zachowaniem zasad fair – play.

Celem zawodów było wpajanie zasad zdrowej rywalizacji sportowej, edukacja poprzez zabawę, przestrzeganie zasad ,,fair – play”, integracja klas poprzez wspólna zabawę i rywalizację sportową;

Wyniki rozgrywek:

Klasa 4

I miejsce 4c                                                                                                                                    II miejsce 4a                                                                                                                                III miejsce 4b

Klasy 5

I miejsce 5b                                                                                                                                  II miejsce 5a

Klasy 6

I miejsce 6c                                                                                                                                    II miejsce 6b 

Serdecznie gratulujemy wszystkim uczestnikom i dziękujemy za udział w rozgrywkach.

Nauczyciele wychowania fizycznego

Lekcje Eko szkoła!

W tym roku nasza szkoła bierze udział w programie ekologiczna szkoła. 

Lekcje nie muszą być nudne- biologia.

Lekcje nie muszą być nudne. Powtórzenie materiału z biologii w klasach 7 w formie konkursu cieszyło się dużym zainteresowaniem. Do wspólnej lekcji aktywnie włączyli się uczniowie z Ukrainy.

Czekając na wiosnę.

,,Cztery pory roku” Antonio Vivaldiego to tylko jeden z wielu przykładów muzyki inspirowanej przyrodą i naturą… Śpiew ptaków, szum wiatru czy szmer wody ukryte w dźwiękach, dostępne dla uważnych i wrażliwych słuchaczy dotarł także do dzieci z klas czwartych, piątych i szóstych.

W trakcie słuchania muzyki powstały obrazy…

Zielone, żółte i niebieskie kolory przeniosły zasłuchane dzieci w świat wyobraźni, marzeń i przyjazne miejsca …

,,Malowałam muzykę…, odpoczęłam…, było mi miło…, przypomniałam sobie…, zrelaksowałem się…” to tylko niektóre odpowiedzi uczennic i uczniów na pytanie: ,,Jak czuliście się podczas dzisiejszej lekcji muzyki?”.

Zapraszamy do oglądania efektów połączenia świata muzyki z barwnym światem plastyki.

Światowy Dzień Wody – 22 marca

22 marca obchodzony jest Światowy Dzień Wody. W tym roku hasłem przewodnim jest „Zmiana klimatu”. Wydarzenie ma podkreślić znaczenie wpływu odpowiedniego gospodarowania wodą na klimat. Używanie wody w sposób bardziej efektywny zmniejsza emisję gazów cieplarnianych. Przedstawiamy Wam kodeks wodny dla każdego do stosowania na co dzień.

Dzień Kobiet w klasie 5b 
Na godzinach wychowawczych kl. 5b wykonała prace pt. „ Kobiety, które zmieniły świat”. Prezentacja projektów odbyła się 8 marca.
 
 
Dźwięczne słowa…

Z okazji 212 rocznicy urodzin Fryderyka Chopina dzieci z klas 4-7 zaangażowały się w przygotowanie wyjątkowych prezentów dla Pana Fryderyka.

Wybrały i recytowały wiersze nawiązujące do życia i twórczości kompozytora.

Po raz kolejny podczas lekcji muzyki udało się połączyć różne formy artystyczne. Tym razem okazało się, że muzyka ,,żyje” także w poezji…

Zapraszamy do obejrzenia artystycznych występów Ewy i Zosi (5a), Oliwiera (4a), Ignacego (4b), Juliana, Kuby, Antka J. i Antka Sz. (7b).

Jak nie marnować jedzenia?

Marnowanie jedzenia to problem, który obecnie dotyczy większości zachodnich państw.  Na szczęście rosnący w ostatnich latach trend zero waste sprawił, że coraz więcej osób troszczy się o środowisko i dba o to, by żyć ekologicznie.  Uczniowie i uczennice na godzinach wychowawczych zastanawiali się nad tym, dlaczego ludzie marnują jedzenie, jak mądrze kupować i przechowywać jedzenie. 

Nieplanowane wcześniej lekcje muzyki…

Spontaniczne odruchy serc…

Nikt przecież nie przewidział, że przedwiośnie tego roku będzie tak bardzo smutne i przerażające…

Pierwsze kwiaty nie cieszą… niebo nad nami wzbudza obawy… samoloty nie kojarzą się z wakacjami…

Czy można w tak trudnym i niepewnym czasie sięgać po nuty, słowa piosenek i muzykę ?

Czy można zebrać rozbiegane myśli, ubrać je w słowa i przelać na papier?

Czy wolno dziś komukolwiek zapomnieć o kolorze niebieskim i żółtym?

W minionym tygodniu uczennice i uczniowie z klas 4-7 podczas lekcji muzyki zastanawiali się nad tym, jaką rolę pełni muzyka w trudnym i niebezpiecznym czasie.

Słuchali piosenek, które pozwalały wierzyć, że jest czas, aby to, co złe – zatrzymać…

Zapełniali białe kartki kolorami pogodnego nieba i słońca!

Pisali listy… Listy, których przecież nie ma teraz dokąd wysłać, ale kierowane są do bardzo ważnych i drogich nam adresatów: Sąsiadów, Przyjaciół, Bohaterów z Ukrainy…

”Dzieci -Dzieciom” – zapraszamy do zapoznania się z poniższymi zdjęciami i filmikami:

Język angielski w klasie 8
Wszyscy wiemy, że najważniejsza w nauce języka obcego jest komunikacja. Dlatego w tym tygodniu na lekcjach angielskiego klasy Judyty Rudnickiej ćwiczą scenki rodzajowe.
Sale lekcyjne zamieniają się w „miasto”, w którym jest kino, siłownia, dworzec kolejowy, agencja nieruchomości, restauracja i biuro podróży. Uczniowie i uczennice sprzedają domy, kupują bilety na pociąg, wybierają karnety na siłownię i zamawiają włoskie jedzenie, a przy tym ćwiczą język w prawdziwych, życiowych sytuacjach.
Podsumowanie międzyszkolnego konkursu na kroki z aplikacją Pho3nix kids

Zakończyliśmy zmagania w międzyszkolnym konkursie na największą liczbę kroków, który trwał od 24.01 – 6.02. 2022 r.  Razem wyspacerowaliśmy 1 321 110 kroków w aplikacji Pho3nix kids co daje kwotą ponad 6 tysięcy złotych na rzecz 30 Finału WOŚP.

Dziękuję wszystkim zaangażowanym uczniom za cudowną energię, zaangażowanie i szaloną aktywność. Cieszę się, że nasza szkoła wzięła udział w tej cudownej akcji i chociaż nie znaleźliśmy się w pierwszej 20 najaktywniejszych szkół to nasze kroki zdziałały dobro – nie tylko dla WOŚP, ale dla samej aktywności dzieci. Największą aktywnością wykazały się następujące osoby

  • Bartek S.  206 334 kroków
  • Jakub M. 182 004 kroków
  • Matylda L. 149 773 kroków
  • Ania A. 147 506 kroków
  • Jakub Ś. 139 312 kroków
  • Roksana O. 80 679 kroków
  • Sandra A. 65 709 kroków
  • Bianka S. 59 005 kroków
  • Lilianna K. 40 946 kroków
  • Leon i Pola L. 32 018 kroków
  • Ignacy O. 17 485 kroków
  • Antoni S. 15 293 kroki
  • Kalina M. 7662
  • Vincent G. 7142
  • Antek Sz. 6956

Nie zwalniajcie tempa i zapraszam do kolejnych tym razem indywidualnych wyzwań, których zapowiedzi pojawiły się już w aplikacji PHO3NIX KIDS,  można wyspacerować odlotowe nagrody.

 
Muzyczne dedykacje dla Babć i Dziadków. Karnawałowe występy taneczne
Serdecznie zapraszamy do wysłuchania muzycznych niespodzianek dedykowanych babciom i dziadkom oraz obejrzenia występów tanecznych w wykonaniu utalentowanych uczennic i uczniów z klas 4a, 4c, 5b, 6c, 7b i 7d.:Magdy, Michaliny, Emmy, Hani, Alberta, Julka, Kuby B., Kuby D., Antka J. i Antka Sz.
Młodym artystom dziękujemy bardzo za aktywność i zaangażowanie.

Emma K.: https://youtu.be/kX6yIwq-Vq4

Hanna Ł: https://youtu.be/42SdNtklL8g

Albert K.: https://youtu.be/BBGCi8M3xY0

Jakub B.: https://youtu.be/uJshaMY8Fdo

Antoni J: https://youtu.be/0syRnm682aI

Julian A.: https://youtu.be/6z2fg5rtx0o

Magdalena B.-obręcz: https://youtu.be/2QEWA6bvdWI

Magdalena B.-piłka: https://youtu.be/A_yQ9dAPo1Q

Julian A. i Antoni Sz.: https://youtu.be/Zu4-PJd-c-U

Antoni J.: https://youtu.be/YSUfglH6t_Y

Michalina G: https://youtu.be/EHtl_IxkVRU

Albert K.: https://youtu.be/4GHARcdsZ7E

„Zdrowo jem – czuję się zdrowo” 

Czy naprawdę wiemy, jak zdrowo się odżywiać? W ramach programu prozdrowotnego każdy uczeń klasy 7d przygotował dziś podczas zdalnej godziny wychowawczej plakat dotyczący tego tematu. Warto zastosować tę wiedzę w praktyce. 

 
PHO3nix kids – WIELKA ORKIESTRA ŚWIĄTECZNEJ POMOCY

Drodzy uczniowie,

Nasza szkoła dołączyła do konkursu na kroki w aplikacji mobilnej Pho3nix Kids.
Poniżej znajdziecie garść szczegółów o zasadach konkursu i nagrodach.

ZASADY KONKURSU
Konkurs stanowi rywalizację międzyszkolną, polegającą na zebraniu jak największej liczby kroków przez uczniów każdej szkoły biorącej udział w konkursie, a odbywa się w terminie: 24 stycznia – 6 lutego 2022.
Dzieci wykonują kroki w aplikacji mobilnej Pho3nix Kids.

APLIKACJA MOBILNA PHO3NIX KIDS
Konkurs przeprowadzony jest w całości w darmowej aplikacji mobilnej Pho3nix Kids. Aplikację należy pobrać ze sklepów Google Play (dla telefonów z systemem Android) oraz AppStore (dla telefonów z systemem iOS). Można ją znaleźć wpisując w Google Play lub AppStorze frazę „Pho3nix Kids”.

REJESTRACJA UCZNIÓW
Każdy użytkownik podczas pierwszego logowania wybiera z listy placówkę, której jest uczniem. Wybór szkoły jest warunkiem niezbędnym do wzięcia udziału w rywalizacji na kroki w terminie 24.01 – 6.02.2022 r. Aby upewnić się, że uczeń ma poprawnie przypisaną szkołę, należy zajrzeć w „PROFIL” użytkownika. Jeśli uczeń ma przypisaną błędną szkołę lub nie przypisał szkoły w ogóle, powinien się skontaktować z pomocą techniczną pod adresem pomoc@pho3nix-kids.com w celu przypisania go do właściwej szkoły.

Wynik Szkoły w rankingu międzyszkolnym to suma kroków 50 najaktywniejszych uczniów z każdej placówki, co daje równe szanse szkołom o różnej ilości uczniów.

NAGRODY
Szkoły rywalizują o miano najaktywniejszej.
Fundacja Pho3nix nagrodzi uczniów 20 szkół z największą liczbą kroków wykonanych od 24.01 do 6.02.

 
Do wygrania setki opasek sportowych Huawei Band 4!

CEL CHARYTATYWNY – WIELKA ORKIESTRA ŚWIĄTECZNEJ POMOCY

1 AKTYWNY UCZEŃ W KONKURSIE = 5 zł na konto WOŚP

Do rywalizacji o nagrody indywidualne dla uczniów dodajemy super cel.
Za każdego ucznia Naszej szkoły, który wykona w aplikacji minimum 1000 kroków w okresie trwania konkursu, Fundacja Pho3nix przekaże na konto WOŚP 5 PLN.
Celem Fundacji jest przekazanie 1 000 000 PLN na rzecz Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy !
Liczy się jak największa liczba zarejestrowanych, aktywnych dzieci!

Akcja rejestracyjna ruszyła pełną parą już 3.01.2022!
Czas rozpędzić w Naszej szkole wielką machinę rejestracji uczniów do aplikacji mobilnej Pho3nix Kids, w której liczone będą konkursowe kroki
Im większa frekwencja, tym większe szanse na zdobycie nagród indywidualnych oraz pomoc w  zebraniu 1 000 000 od Fundacji Pho3nix na rzecz Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.

 Konkurs startuje już 24 stycznia!

 
 
„Uratować święta” – klasa 6c 

Klasa 6c w ostatnim dniu nauki stacjonarnej wzięła udział w zabawie grupowej ESCAPE ROOM pt. „Uratować Święta”

Celem naszej gry było znalezienie ukrytego worka św. Mikołaja, w którym czekała na nas niespodzianka przygotowana przez wychowawcę. Klasa została drogą losowania podzielona na zespoły i otrzymaliśmy komplet listów z obrazkowymi szyframi. 
Gra rozpoczęła się od przeczytania listu od Św. Mikołaja. W tym liście znajdowała się również maszyna szyfrująca, która wskazywała Nam właściwą kolejną kopertę do otworzenia. 
W trakcie gry zdobywaliśmy słowa, które były słowami refrenu ulubionej kolędy Mikołaja.
Wygrała grupa, która jako pierwsza zaśpiewała poprawnie kolędę.
Dekoracja świąteczna na I piętrze naszej szkoły!!! 

Dekoracje świąteczne przygotowane przez uczniów klas 4-7 na lekcjach techniki i plastyki pod okiem nauczycielki Pani Anny Nowakowskiej. 

Mikołajki w klasie 5b

Po nauczaniu zdalnym odbyły się długo oczekiwane Mikołajki w kl. 5b

Zajęcia plastyczne i techniczne! 

Tak nasi uczniowie klas 4-7 pracowali na lekcji plastyki i techniki przed świętami przygotowując dekoracje na zbliżające się Święta Bożego Narodzenia. 

Konkurs w klasach 4
W klasach 4.został przeprowadzony konkurs: „Mój rodowód, moja rodzina”.

W holu na parterze można obejrzeć prace uczniów , które wygrały w konkursie:
kl.4a: Aleksander M., Adrian S.,Michał l.,Marta K., Oliwer W;
kl.4b: Nina D., Ryszard Sz.,Zofia K.,Ignacy Sz.;
kl.4c: Grzegorz W., Blanka W., Magdalena B.
Wszyscy uczestnicy wykonali ciekawe prace a laureaci wykazali się niezwykłością pomysłów i pięknym wykonaniem. Gratuluję sukcesów. Ewa Stec

Wyniki Konkursu Skoków Na Skakance

W październiku trenowaliśmy naszą kondycję, a w listopadzie przystąpiliśmy do turnieju skoków na skakance na każdym poziomie. Każdy miał możliwość kilka razy podejść do konkursu, a najlepszy wynik brał udział w rywalizacji.

Konkurs, przygotowanie do niego, wyłanianie najlepszych miało za zadanie nakłonić wszystkich uczniów do systematycznego skakania, bicia swoich własnych rekordów życiowych i uświadomienie, że skoki na skakance to nie tylko zabawa, ale podnoszenie kondycji, zwinności, ćwiczenia  oddechowe, poprawa koordynacji wzrokowo- ruchowej, doskonalenie rytmiczności ruchu, kształtowanie nawyku ,,zdrowej’’ rywalizacji między rówieśnikami, ale przede wszystkim także świetny sposób na nudę w domu, na podwórku i w czasie przerwy w szkole.

Rowerek, obunóż,  naprzemienny zmotywował do rywalizacji ponad 60 osób od klasy IV po VIII zarówno dziewczynki jak i chłopców!

Na poziomie klas IV najlepszą kondycję, koordynację i wytrzymałość mają:

I MIEJSCE   168 skoków/ 60 sekund  MAGDA B. 4C

II MIEJSCE  140 skoków/60 sekund  EMMA K. 4A

III MIEJSCE  97 skoków/60 sekund   MARYSIA H. 4C

Na poziomie klas V najlepszym skoczkiem został:

I MIEJSCE    134 skoki/60 sekund  NIKODEM W. 5B

Na poziomie klas VI najlepszą koordynację i wytrzymałość mają:

I MIEJSCE   155 skoków/ 60 sekund  ANIA A. 6C

II MIEJSCE  125 skoków/60 sekund  DAFNE D. 6C

III MIEJSCE  119 skoków/60 sekund   DANIEL P. 6C

Na poziomie klas VII najlepszymi skoczkami zostali:

I MIEJSCE    175 skoków/60 sekund  IZA D. 7C i  126 skoków/60 sekund AHMED H. 7D

II MIEJSCE  165 skoków/60 sekund WERONIKA W. 7B i 118 skoków/60 sekund DAWID M. 7D

III MIEJSCE 143 skoki/60 sekund TOSIA K. 7B i 101 skoków/60 sekund WOJTEK S. 7B

Na poziomie klas VIII najlepszą koordynację i wytrzymałość mają:

I MIEJSCE   167 skoków/ 60 sekund  OLIWIA K. 8B

II MIEJSCE  136 skoków/60 sekund  TYMON P. 8C

III MIEJSCE  107 skoków/60 sekund   KAROLINA J. 8B

Zwycięzcom jeszcze raz serdecznie gratulujemy i zachęcamy wszystkich uczniów do dalszego skakania.

Trenujcie dalej, by w następnym roku przystąpić ponownie  do nowych konkurencji ze skakanką!

 
Polskie tańce narodowe – projekt dla klasy 4-7 

Projektem „Polskie tańce narodowe” uczennice i uczniowie z klas 4-7 zakończyli listopadowe aktywności związane z propagowaniem, poznawaniem i pogłębianiem wiedzy na temat patriotycznych postaw i historii naszego kraju.

Poruszając kwestie związane z wychowaniem i edukacją w duchu szacunku do tradycji nie sposób pominąć znaczenia muzyki polskich kompozytorów, polskich tańców narodowych, nawiązania do obyczajów i kultury ludowej. Przecież nasz polonez, krakowiak, mazur, kujawiak i oberek  od 2015 roku figurują na Krajowej liście niematerialnego dziedzictwa kulturowego.

W ramach projektu dzieci nagrywały filmiki z własnymi tanecznymi występami, tworzyły bardzo lubiane przez Nich „plakaty” zawierające ilustracje i najważniejsze informacje…

Podczas lekcji muzyki chętnie dzieliły się swoją wiedzą na temat tańców narodowych i oczywiście z zapałem ćwiczyły kroki i podstawowe figury poloneza i krakowiaka.

Międzyszkolny Konkurs Recytatorski Twórczość Krzysztofa Kamila Baczyńskiego.

Dnia 25.11.21 r. o godzinie 10.00 w Szkole Podstawowej nr 103 im. Bohaterów Warszawy 1939-1945 odbył się Międzyszkolny Konkurs Recytatorski Twórczość Krzysztofa Kamila Baczyńskiego. Konkurs objęty Honorowym Patronatem Burmistrza Mokotowa Rafała Miastowskiego. Do udziału przystąpili reprezentanci  ze Szkoły Podstawowej nr 103 im. Bohaterów Warszawy 1939-1945, Szkoły Podstawowej nr 307 im. Jana III Sobieskiego, Szkoły Podstawowej nr 115 im. Wandy Turowskiej oraz Szkoły Podstawowej nr 260 im. Jana Matejki.

Andrzejki w klasach piątych i szóstych.
Podczas ostatnich listopadowych lekcji muzyki uczniowie klas piątych i szóstych mieli okazję przenieść się w świat zabaw i wróżb andrzejkowych…
Zaangażowane, aktywne i kreatywne dzieci przygotowały rekwizyty, plansze, niezbędne materiały  i prowadziły tradycyjne zabawy…
Było m.in. losowanie przyszłych zawodów, ustawiane butów, przekłuwanie serduszek z wypisanymi imionami dziewczynek i chłopców, a wszystkie wróżby potraktowane zostały z przymrużeniem oka!
Lekcja ,,na wesoło” była oczywiście jak zawsze doskonałą okazją do współpracy i integracji zespołów klasowych.
 
Drugi moduł projektu Norwidowskiego w klasie 8a

Do kraju tego, gdzie kruszynę chleba

Podnoszą z ziemi przez uszanowanie

Dla darów Nieba…

Tęskno mi, Panie…

16 listopada na godzinie wychowawczej klasa 8a realizowała drugi moduł projektu poświęconego Cyprianowi Kamilowi Norwidowi. Tym razem wysłuchaliśmy prezentacji Oli, Leny, Mateusza i Huberta na temat losów Cypriana Kamila Norwida – polskiego emigranta, tułacza i pielgrzyma.

 Z zadumą przysłuchiwaliśmy się opowieściom naszych koleżanek i kolegów o nieszczęśliwym i pełnym udręki życiu artysty, którego okrutny los skazał na ciągłe pielgrzymowanie po Europie w poszukiwaniu swego azylu. Drezno, Wenecja, Florencja, Rzym, Berlin, Nowy Jork i  Paryż to miasta, w których Norwid nie zaznał szczęścia. Niespełniony w miłości do Marii Kalergis wszędzie borykał się z biedą, nieprzychylnymi recenzjami swoich utworów, postępującą głuchotą i ślepotą.

Prezentację poprzedziło piękne odczytanie przez naszych prelegentów wiersza Moja Piosnka[II], będącego świadectwem wielkiej tęsknoty Cypriana Kamila Norwida za Polską.

Program edukacyjny klas 7 z matematyki 

W roku szkolnym 2021/2022 uczniowie i uczennice klas 7 przystąpili do projektu edukacyjnego z matematyki „Lepsza Szkoła” organizowanego przez Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe.  Celem projektu jest  sprawdzanie poziomu wiedzy matematycznej siódmoklasistów i porównanie jej na tle klasy, szkoły, województwa i  kraju.  Testy przeprowadzane są trzy razy do roku: na początku roku szkolnego,  po pierwszym semestrze i pod koniec nauki w klasie 7.

Aktualnie szkoła klasyfikuje się na poziomie wyższym niż średnia wojewódzka oraz krajowa.

Nad całym projektem w naszej podstawówce czuwa matematyczka klas siódmych Pani Agata Piasek.

Karta rowerowa

W maju 2022, po dwuletniej przerwie, będzie organizowany egzamin na kartę
rowerową (uczniowie, którzy skończyli 10 lat). Egzamin składa się z dwóch części:
-test teoretyczny (konieczne uzyskanie 80% punktów),
-egzamin praktyczny (jazda po wyznaczonym torze na boisku szkolnym).

Przykładowe strony internetowe przygotowujące teoretycznie do egzaminu:

Karta rowerowa – to proste (brd.edu.pl) 

Testy na kartę rowerową – jak zdać? – CentrumRowerowe.pl

11 listopada to dzień szacunku, pamięci, wolności…
11 listopada to dzień szacunku, pamięci, wolności…
Zadbaliśmy solidarnie o celebrację 103. rocznicy odzyskania niepodległości, aby uczcić pamięć obrońców Ojczyzny i wyrazić radość z życia w wolnej, bezpiecznej Polsce. 
Dziękujemy Uczniom i Uczennicom, którzy z niesamowitym zaangażowaniem realizowali prace plastyczne pod hasłem ,,Wolność oczami dziecka”,  brali udział w klasowych przeglądach pieśni patriotycznej, recytowali i śpiewali utwory tematyczne, uczestniczyli w pomyślności wystaw okolicznościowych, przygotowali i wyeksponowali plakaty.
Dziękujemy Nauczycielom i Nauczycielkom za świadome kształtowanie osobowości młodego pokolenia, wprowadzenie w świat wartości humanistycznych oraz koncepty zrealizowane w ramach patriotycznej aktywności.
Dziękujemy Pani Dyrektor za lekcję historii, ukazanie emocjonalnego związku z krajem ojczystym i chwilę refleksji. 
Dziękujemy Rodzicom, którzy pełnią rolę pierwszych nauczycieli miłości do Ojczyzny. 
Zapraszamy do obejrzenia kreatywnej uroczystości przygotowanej przy współpracy uczniów, uczennic, nauczycieli i nauczycielek.
Justyna Sychora
Katarzyna Pawłowska
Józef Moniuk

https://drive.google.com/file/d/18pJvEcm_PSTv839YxTgKvQe9TtUGFCzR/view?usp=sharing

Konkurs – „Jak rozumiem wolność i patriotyzm ?”

Z okazji 103 rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości odbył się w szkole coroczny konkurs historyczno-plastyczny pod okiem Pani Ewy Stec . Tegoroczne hasło: „Jak rozumiem wolność i patriotyzm ?” było dla uczniów klas 4-8 niezwykle inspirujące. Powstały różne i bardzo ciekawe plakaty, świadczące o dojrzałości i pomysłowości ich twórców. Myślę, że warto odwiedzić wystawę na II piętrze szkoły i wczytać się w przekaz, którego autorami są Wasi koledzy i koleżanki.

Warte Zapamiętania

Klasa 6c z okazji 11 listopada włączyła się do ogólnopolskiej akcji WARTE ZAPAMIĘTANIA. Uczniowie podczas godziny wychowawczej stworzyli karty cytatów znanych osób. Takie myśli, które są uniwersalne ważne dla naszej tożsamości, dla naszego życia, pracy, którą wykonujemy, dla naszego rozwoju i są warte zapamiętania. Kartki nie są celem samym w sobie, ale wypowiedziane przez znane osoby słowa, sentencje, myśli mają nas skłonić do przemyśleń, zmiany postawy i refleksji na temat życia. 

 
Konkurs recytatorski
Słynne zabytki
Klasy 4 pod okiem Pani Judyty Rudnickiej na lekcjach języka angielskiego czytały teksty o słynnych zabytkach w krajach anglojęzycznych – mogli dowiedzieć się więcej np. o Buckingham Palace, Space Needle czy Big Benie.
Potem przyszła kolej na nich – wyszukiwali informacje na temat znanych budowli na świecie i przygotowali o nich plakaty.
Część z nich można obejrzeć na tablicy przy sali nr 1.
14 listopada  Dzień Czystego Powietrza

W dniu 14 listopada obchodzimy w Polsce Dzień Czystego Powietrza, ustanowiony kilkanaście lat temu przez fundację Arka. Celem akcji jest walka o czyste powietrze i zwiększenie świadomości społeczeństwa. Największy udział w zanieczyszczeniu powietrza w naszym kraju ma niska emisja, której źródłem są przede wszystkim spaliny samochodowe oraz dym z nieefektywnych i nieekologicznych pieców w domach jednorodzinnych. Uczniowie klas 6 wykonali plakaty, na których znajdziemy odpowiedź na pytanie: Jak dbać o czyste powietrze w swoim otoczeniu?

Lekcja języka angielskiego w klasie 8a
W środę 10 listopada ma miejsce finał Call to Earth Day, inicjatywy CNN poświęconej trosce o przyszłość naszej planety.
W ramach obchodów tego dnia klasa 8a oglądała na lekcji języka angielskiego dokument „Call to Earth: Protectors of the Planet” o
pięciu osobach z całego globu, które pracują na rzecz ochrony świata przyrody. Następnie uczniowie i uczennice przygotowali mapy myśli związane z tym z filmem. #calltoearth
Z mapą po Łazienkach Królewskich
Klasa 6c wzięła udział w lekcji terenowej z mapą po Łazienkach Królewskich. Wyposażeni w specjalne mapy odbyliśmy podróż w czasie. Razem z przewodnikiem udaliśmy się na wyprawę szlakiem zegarów słonecznych by wspólnie poznać dawne dzieje Łazienek Królewskich. Odszukaliśmy  najstarsze drzewo, które może pamiętać czasy Stanisława Augusta. A największą atrakcją były towarzyszące nam wokół wiewiórki, których jest ponad 300. osobników.
 
Projekt edukacyjny poświęcony Cyprianowi Kamilowi Norwidowi w klasie 8 b
W dniu 9 listopada rozpoczęliśmy realizacje projektu o Cyprianie Kamilu Norwidzie na godzinie wychowawczej. Lekcję rozpoczęliśmy od wysłuchaliśmy wiersza „Pieśń o ziemi naszej”. Potem Ola, Borys i Bartosz przybliżyli sylwetkę poety, prezentując ciekawe plakaty. Lekcję zakończyliśmy wsłuchując się w wiersz „Samotność” w wykonaniu Melnarowicza
Muzyczne pejzaże…

W ostatnim tygodniu złotego, purpurowego, rudego października klasy piąte i szóste podczas lekcji muzyki miały okazję podjąć próbę połączenia dwóch artystycznych światów: muzycznego i plastycznego. 

Słuchając fragmentu koncertu ,,Cztery Pory Roku” Antonio Vivaldiego pt. „Jesień” dzieci tworzyły ciekawe, oryginalne „obrazy” w jesiennych barwach…

Pędzle ,,prowadzone i kierowane” doświadczeniem, wyobraźnią, kreatywnością i twórczą odwagą dzieci to piękne drogowskazy dla Ich rozwoju, poznawania sztuki i szukania nowych wyzwań artystycznych…

Oto, co może powstać w ciszy i skupieniu podczas słuchania muzyki…

Konkursy kuratoryjne w dużej szkole
Uczniowie i uczennice dużej szkoły pod okiem swoich nauczycieli i nauczycielek spędzili kilka ostatnich dni na pisaniu konkursów kuratoryjnych – są to najtrudniejsze i najważniejsze konkursy, a uzyskanie tytułu laureata lub laureatki ułatwia dostanie się do wymarzonych szkół średnich.
Wiemy już, że kilka osób świetnie napisało etap szkoły i w grudniu będą pisać etap rejonowy konkursu. Mocno trzymamy kciuki!
Halloween na lekcjach języka angielskiego.
Dlaczego All Hallows Eve (Wigilia Wszystkich Świętych) jest tak chętnie celebrowana 3 października nie tylko w anglo-amerykańskich krajach?
Halloween 🎃 to czas zabaw w przebraniach mrocznych postaci💀👽👻, upiornie przystrojone przekąski i psikusy, ‚trick or treat’ 🍬dla stroniących od zabaw🤡👹
Na lekcjach języka angielskiego klasy pań Dąbrówki Domagalskiej, Benity Świątek i Judyty Rudnickiej przygotowały gry, zabawy, quizy i przekąski związane z Halloween. Jedna z grup odegrała przedstawienie, nawiązujące do filmu ‚Gnijąca panna młoda’.
Powtórzenie z Goose Chase.

Jak to zrobić, żeby uczyć się języka, a wcale nie czuć, że jest to nauka? Ze współczesnymi technologiami jest to bardzo łatwe.
Po kodach QR przyszła pora na aplikację Goose Chase. Grupa uczniów i uczennic z klasy 6c została podzielona na grupy i za pomocą smartfonów odpowiadali na pytania i wykonywali zadania, które przygotowała dla nich ich nauczycielka angielskiego, Judyta Rudnicka.
Ułożyć wiersz ze słówek z ostatniego rozdziału? Nagrać rozmowę telefoniczną? Pokazać, jak komunikują się delfiny? Nic prostszego. Pobiegaliśmy po szkole, powtórzyliśmy materiał i dobrze się bawiliśmy.

Zadbaliśmy o groby nieznajomych.

Zbliżający się czas Wszystkich Świętych to czas zadumy i modlitwy, jednocześnie przypominający, jak ogromne znaczenie społeczne ma poczucie jedności, szacunku i miłości dla drugiego człowieka.     

Dnia 28 października grupa wolontariuszy Szkoły Podstawowej nr 103 wraz z opiekunami p. Krystyną, p. Kamilą i p. Marcinem wybrała się na pobliski cmentarz w celu zaopiekowania się opuszczonymi grobami. Zadanie nie było łatwe, wymagało wiele wysiłku, ale podczas uroczystości 1 Listopada cmentarz będziesz wyglądał godnie, a uczniowie z dumą będą mogli spoglądać na  groby, o których nikt już nie pamięta, a którym oni przywrócili „życie”.

Projekt edukacyjny w 8a.

Syn minie pismo, lecz ty spomnisz, wnuku…

Projekt edukacyjny poświęcony Cyprianowi Kamilowi Norwidowi w klasie 8 a

26 października na godzinie wychowawczej w klasie 8a rozpoczęliśmy realizację projektu poświęconego wielkiemu Polakowi i wszechstronnemu artyście – Cyprianowi Kamilowi Norwidowi, którego rok świętujemy w naszym kraju w związku z 200. rocznicą urodzin poety.

Spotkanie rozpoczęło się niezwykle nastrojowo od wysłuchania Walca a – moll Fryderyka Chopina w wykonaniu znakomitego polskiego pianisty Janusza Olejniczaka. Kiedy wybrzmiały ostatnie dźwięki muzyki, Lena, Karolina, Maks i Antek odczytali wiersz pt. Klaskaniem mając obrzękłe prawice, będący poetyckim testamentem, a następnie prezentowali swoją wiedzę na temat życia i twórczości Cypriana Kamila Norwida, przybliżając w ten sposób koleżankom i kolegom dziedzictwo genialnego artysty nierozumianego za życia, pochowanego w zbiorowej mogile, zapomnianego przez potomnych i docenionego dopiero przez następne pokolenia.

Prezentacje zostały nagrodzone brawami, a na koniec prelegenci przeprowadzili quiz na temat życia i twórczości Cypriana Kamila Norwida.

Mamy nadzieję, że kolejne wystąpienia będą równie ciekawe i poruszające.

Język angielski w 7a.
Zdobywanie wiedzy o kulturze krajów anglojęzycznych to ważny element lekcji języka angielskiego. Przecież nie chodzi tylko o to, żeby umieć się komunikować, ale też wiedzieć, o czym rozmawiać.
Jedna z grup z klasy 7a przygotowywała plakaty i prezentacje o Halloween, Guy Fawkes Day, Thanksgiving Day i Notting Hill Carnival. Opowiadali o tym, kiedy i jak obchodzone jest dane wydarzenie, oraz skąd się wzięło.
 
8b-sprząta kwatery powstańcze.

W piątek, 22 października udaliśmy się na Cmentarz Czerniakowski, aby posprzątać kwatery powstańcze, zapalić znicze. W ten sposób zakończyliśmy wycieczkę śladami powstańczej Warszawy.

Eko godzina wychowawcza w 7d 

Podczas zdalnej godziny wychowawczej klasa 7d pracowała w aplikacji Jambord nad bardzo istotnym zagadnieniem ochrony środowiska. Uczniowie i uczennice odpowiadali na pytania: Jak być EKO na co dzień? Co szkodzi naturze? oraz tworzyli hasła proekologiczne. Polecamy każdemu zapoznać się z efektami ich pracy i wdrożyć je w życie.

8b-śladami powstania warszawskiego na Starówce 

W czwartek, 21 października klasy ósme uczestniczyły w niezwykłej wycieczce łączącej przeszłość z przyszłością. Przeszliśmy Stare Miasto szlakiem powstańczym, oddaliśmy im hołd, poznaliśmy niezwykłe i trudne historie wielu z nich. Patrząc na zdjęcia zrujnowanego miasta, mogliśmy docenić jego dzisiejsze piękno i cud odbudowy.

Klasa 8 a na szlaku Powstania Warszawskiego

O tym, że historia jest nauczycielką życia przekonali się uczennice i uczniowie klasy 8 A, którzy w towarzystwie dwóch innych klas ósmych udali się 21 października na wycieczkę Szlakiem Powstania Warszawskiego.

 Pod kierownictwem nauczyciela historii Pana Radosława Głowackiego przez sześć godzin zgłębialiśmy tajemnice warszawskiej Starówki. Poznaliśmy niezwykłe historie, nie tylko z czasów II wojny światowej, o których nie piszą autorzy podręczników. Wszystko zgodne z podstawą programową, ale żywe i porywające. Dowiedzieliśmy się, skąd się  wzięła  gąsienica niemieckiego czołgu przy ulicy Dziekania, jak powstała Góra Gnojna, gdzie i kiedy odbyła się jedyna defilada AK , oraz jakie tajemnice kryją Chrystus Baryczków i Hetmanka Żołnierza Polskiego. 

Pod Pomnikiem Małego Powstańca zapaliliśmy znicz i oddaliśmy hołd obrońcom naszego miasta.

Wycieczka stała się okazją do integracji klasy. Wszyscy poczuliśmy, jak dobrze być razem.

Dolinie Środkowej Wisły- wycieczka klasy 5b

Klasa 5b w ramach integracji była na wycieczce w Dolinie Środkowej Wisły. W muzeum im. Tadeusza Kościuszki przybliżyła sobie losy Tadeusza Kościuszki, poznała technikę pisania gęsim piórem i elementy musztry kadeckiej. W Parku w Podzamczu uczestnicy wycieczki zobaczyli pokaz strzelania z broni czarnoprochowej. Gra terenowa wzbudziła wielkie emocje, a strzelanie z łuku i wykrywanie metal było fascynujące. Na wspólnym ognisku dzieliliśmy się wrażeniami.

Dzień jabłka w klasie 7c

Uczennice i uczniowie klasy 7c na godzinie wychowawczej świętowali dzień jabłka/ Z tej okazji przygotowali masę smakołyków z jabłkami jak również opracowali w grupach reklamy promujące jabłka. 

Dzień jabłka w klasie 7a 

Światowy Dzień Owoców i Warzyw w klasie 5a

Uczniowie klasy 5a świętowali Światowy Dzień Owoców i Warzyw. 

Owoce i warzywa stanowią podstawę zbilansowanej diety, są źródłem witamin, wpływają na dobre samopoczucie. Aktywne i kreatywne działania prozdrowotne to podstawa! Promujemy zdrowe i świadome odżywianie, którego sprzymierzeńcami są owoce i warzywa. 

https://drive.google.com/file/d/1QWSsj56H4bFZb1W75U8TG_lub8nUK9JK/view?usp=sharing

14 października

Uczniowie klas 5a i 8c przygotowali kreatywne życzenia.
Drodzy Nauczyciele, Pedagodzy, Dyrektorzy, Pracownicy Szkoły SP103,
przyjmijcie najserdeczniejsze życzenia. 
Rzekę pięknych kwiatów znamy, tulipanów, róż i bzów.
A dzisiaj Wam przesyłamy najpiękniejszy bukiet słów.
 
Zapraszamy do wysłuchania.
Uczniowie 

https://drive.google.com/file/d/1YTvO9fUANx7_7EfNCPW7UMLtPSxBUZ45/view?usp=sharing

Z okazji Dnia Edukacji Narodowej dzieci z klasy 4a w imieniu uczennic i uczniów z Dużej Szkoły wyśpiewały muzyczne życzenia dla wszystkich Nauczycielek i Nauczycieli.

Poszukiwania kodów QR

Klasy 4 miały dzisiaj nietypową powtórkę do nadchodzącego sprawdzianu języka angielskiego. Wyruszyli na poszukiwanie kodów QR, które w różnych miejscach na korytarzu ukryła ich nauczycielka, Judyta Rudnicka. Po zeskanowaniu kodu pojawiały się pytania z materiału z kilku ostatnich lekcji, na które mieli znaleźć odpowiedź.

Odskocznia dla ucznia
Za nami drugie spotkanie z instruktorami w ramach projektu „Odskocznia dla ucznia”. Na tych zajęciach ćwiczyliśmy naukę żonglowania zaczynając od 1 chustki, a kończąc na 3. Ćwiczenia uwzględniały pracę indywidualną, w parach i grupie.  Zajęcia miały na celu polepszenie naszego refleksu, poprawę koncentracji oraz dalszą pracę nad wytrwałością i motywacją.
 
„Masz talent”
W dnach 6-8 października 2021 w Dużej Szkole uczennice i uczniowie mieli okazję zaprezentować swoje uzdolnienia wokalne, taneczne i instrumentalne w przeglądzie artystycznym „Masz talent”.
Nie po raz pierwszy dzieciaki pokazały swoją twórczą pracę, inicjatywę i super pomysły.
Ponieważ pojawiły się prośby uczniów o przedłużenie terminu Koncertów – oczywiście zapraszamy do występów artystycznych w trakcie lekcji muzyki do końca października.
Spójrzcie na Magdę z klasy czwartej!
Odwagi i „głowy otwartej”!
Justyna Sychora

Klasa VIII A na tropie … jabłka

Klasę VIII A ogarnęła na godzinie wychowawczej  prawdziwa jabłkomania.

Okazało się, że jabłko to nie tylko dzieło natury, ale i znak kultury.

Jabłko stało się też dla nas pretekstem do dobrej zabawy. Uczennice i uczniowie,  wcielili się w role Adama, Ewy oraz Węża i odegrali Żarłoczną Ewę Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego. Ogromne emocje publiczności wzbudzili chłopcy w roli złotowłosej Ewy.

Na koniec zjedliśmy rajskie jabłuszka, które przez całą lekcję kusiły nas swoim zapachem.

„Seterra na lekcji”

Seterra to geograficzna aplikacja edukacyjna, która pomaga w nauce krajów, flag, obiektów geograficznych, stolic, miast, rzek, zbiorników wodnych. Łącznie zawiera ponad 300 różnych map. Seterra została przetłumaczona na 40 języków i jest uwielbiana przez ludzi z całego świata.  

Październik miesiącem skakania!

Drodzy aktywni uczniowie !

Ogłaszamy październik miesiącem skakanki i zapraszamy do IV edycji turnieju skoków na skakance.
CELE KONKURSU SKOKÓW NA SKAKANCE:
–  popularyzacja skoków na skakance wśród młodzieży i dorosłych,
–  propagowanie zdrowego stylu życia,
–  polepszenie  sprawności fizycznej,  poprawa krążenia, wzmocnienie organizmu.
–  propagowanie aktywnego spędzania czasu wolnego  w czasie przerw śródlekcyjnych,
–  nakłonić wszystkich uczniów do systematycznego skakania, bicia swoich własnych rekordów życiowych,
–  uświadomienie, że skoki na skakance to nie tylko zabawa, ale podnoszenie kondycji, zwinności,
–  ćwiczenia  oddechowe, poprawa koordynacji wzrokowo- ruchowej, doskonalenie rytmiczności ruchu,
–  kształtowanie nawyku ,,zdrowej’’ rywalizacji między rówieśnikami,
–  świetny sposób na nudę w domu, na podwórku i w czasie przerwy w szkole.
ORGANIZATORZY:
Nauczyciele wychowania fizycznego
TERMIN I MIEJSCE:
Październik miesiącem skakanki
PRZEPISY I ZASADY KONKURSU  
Konkurs adresowany jest do uczniów klas IV – VIII   z podziałem na  poziomy klasowe oraz płeć.
Czas trwania konkurencji: 60 sekund (1 minuta)
Zasady:
Wygrywa osoba, która wykona najwięcej poprawnych skoków w określonym czasie.

Ćwiczymy przez cały miesiąc październik, aby wyłonić mistrza skoków na skakance.
W czasie lekcji wychowania fizycznego zadaniem uczniów będzie wykonanie jak największej liczby skoków w czasie 1 minuty.
Na poziomie klas zostanie wyłoniony najlepiej skaczący uczeń.
Metoda skakania jest dowolna.
W czasie 60 sekund możemy skusić dowolną ilość razy.
Każdy uczeń, który przystąpi do konkursu otrzyma 5 z aktywności. Uczeń z najwyższym wynikiem na danym poziomie otrzyma ocenę celującą do aktywności.

Wszystkim Wam życzę powodzenia! 
ŁAPCIE ZA SKAKANKI I DO DZIEŁA!

Aktywna godzina wychowawcza w klasie 7b

Spotkanie z psychologiem szkolnym Panem Pawłem Skrzyńskim, na godzinie wychowawczej. Omówienie ważnych tematów dla młodzieży dotyczących okresu dojrzewania. Uczniowie chętnie uczestniczyli w tego typu zajęciach. Dzielili się swoimi odczuciami, zadawali pytania na nurtujące ich problemy. 

Wieczór integracji w klasie 6b

W Piątek 1.10 odbył się wieczór integracyjny klasy 6b, na którym nie brakowało gier, zabaw, śpiewu i innych wspaniałości.  Mieliśmy swój bufet, zagraliśmy z Wychowawcą mecz piłki nożnej i aktywnie spędzaliśmy czas aż do wieczora. Nie patrzyliśmy na zegarek, przez co zabrakło nam czasu na zaplanowany seans filmowy, ale nie żałujemy  🙂 

Dzień Chłopaka w 103 

Dziewczynki z klasy 7c przygotowały w prezencie personalizowane worki z łakociami. 

Dziewczynki z klasy 5b przygotowały na godzinie wychowawczej niespodziankę dla chłopców. Następnie wszyscy wybraliśmy się do pobliskiego kina, było super!

Dziewczynki z klasy 6c przygotowały dla chłopców dyplomy, zakładki do książek oraz coś słodkiego.

 
Lekcja angielskiego w 6c
Na lekcjach języka angielskiego zajęła się podróżami. Ich nauczycielka, Judyta Rudnicka, wylosowała dla nich kraj i przydzieliła budżet, a uczniowie i uczennice w grupach przygotowywali plan podróży, szukali lotów, noclegów, atrakcji i przeglądali ceny w lokalnych supermarketach. Czasami zmieszczenie się w budżecie było nie lada wyzwaniem. Nie tylko poćwiczyliśmy angielski, ale też umiejętność planowania wydatków i wyszukiwania informacji, które na pewno przydadzą się w praktyce poza szkołą.
 
 
 

Projekt realizowany w klasach VIII-  2021 Rok Cypriana Kamila Norwida

W 2021 ROKU PRZYPADA 200 ROCZNICA URODZIN POETY NARODOWEGO.

Klasy ósme będą realizowały projekt podzielony na sekwencje omawiane co miesiąc w trzeci wtorek na godzinie wychowawczej, począwszy od października 2021:

  1. „Sylwetka Cypriana Kamila Norwida” – październik
  2. ” Cyprian Kamil Norwid – polski emigrant, tułacz, pielgrzym -listopad
  3. „Wielcy ludzie i wzniosłe idee w twórczości C.K.Norwida” (cykl poświęcony wielkim ludziom obecnym w jego poezji) – grudzień
  4. „Słynne cytaty z twórczości C.K.Norwida” – styczeń

Uczniowie w w/w grupach przygotowują plakat, który prezentują przed klasą na godzinie wychowawczej lub/i na j.polskim.

  1. Recytacja wybranych wierszy C.K.Norwida – do końca stycznia 2022 r.- każdy uczeń (fragmenty wierszy).

PROJEKT KOŃCZY SIĘ W STYCZNIU 2022 r.

Uczniowie otrzymują oceny z j.polskiego i pochwały za realizację projektu.

Projekt realizowany jest pod opieką wychowawców klas 8: I. Omelan, E. Stec, D. Ignaciuk, D. Bałabaniak

Wyjście do kina
 
Aby uczcić jutrzejszy Dzień Chłopaka i zintegrować się po miesiącach spędzonych na zdalnym nauczaniu, kilka klas z Dużej Szkoły wybrało się dzisiaj do kina.
Na zdjęciach wyjście klas 7d i 8a do na film „Czarny młyn”.
 
 
Odskocznia dla ucznia

Klasa 6c przystąpiła do projektu „Odskocznia dla ucznia”. To unikalny cykl warsztatów cyrkowo-teatralnych, które są świetną zabawą, pozwalają zdobywać nowe nieszablonowe umiejętności, pobudzają koncentrację, kształtują wytrwałość, rozwijają refleks i koordynację ruchową, dodają pewności siebie oraz rozwijają umiejętności społeczne w tym komunikację i współpracę w grupie. W ramach projektu na pierwszym spotkaniu braliśmy udział w zajęciach integrujących oraz mieliśmy zajęcia ruchowo-zręcznościowe.

 
Olimpiada Matematyczna Juniorów!
Pod okiem Pani Renaty Bartkiewicz 23 września odbyła się testowa cześć I etapu Olimpiada Matematyczna Juniorów.
 
Pudełka ze środkami higienicznymi
Pod koniec zeszłego roku (dzięki wsparciu uczennic, uczniów i ich rodziców) w łazienkach dziewczyn w dużej szkole znalazły się pudełka ze środkami higienicznymi.

Dziękujemy wszystkim, którzy na bieżąco dostarczają potrzebne rzeczy i pomagają nam w uzupełnianiu zapasów. 

Razem możemy stworzyć ekologiczną szkołę!  

W tym roku szkolnym  klasy 7d oraz 8b pod opieką Pani Karoliny Wajer i Ewy Stec wezmą udział w projekcie „EKOLOGICZNA SZKOŁA”.  Program będziemy realizować wspólnie z Centrum Edukacji Obywatelskiej.

Uczniowie na aktywnych godzinach wychowawczych będą poszerzać swoją wiedzę na temat środowiska naturalnego i kształtować postawy proekologiczne. Na zakończenie cyklu spotkań w czerwcu 2022r. uczniowie zaprezentują własne działania w ramach  Ogólnopolskich Prezentacji Projektów Młodzieżowych.

Kuratoryjny konkurs z biologii 

Trwają przygotowania do kuratoryjnego konkursu z biologii. 28 października o godzinie 9.00 odbędzie się etap szkolny. Wszelkie dodatkowe informacje można pobrać ze strony Mazowieckiego Kuratorium Oświaty.

Młodzieżowy strajk klimatyczny 

24 września w Warszawie i 20 innych miastach odbywał się Młodzieżowy Strajk Klimatyczny. Uczniowie i uczennice wyszli na ulice, żeby ostrzec przed skutkami zmian klimatycznych.

Klasa 8a i 8b przygotowała plakaty, które przypominają o tym, jak ważna jest wspólne działanie w obliczu zmieniającego się klimatu.

Warszawska Olimpiada Młodzieży – biegi przełajowe 

Dnia 20 września na Polach Mokotowskich odbyły się dzielnicowe zawody w biegach przełajowych w ramach Warszawskiej Olimpiady Młodzieży.
Drużynę dziewcząt na dystansie 1000m reprezentowały Helena D. – zajmując 16 miejsce oraz  Adelina T. – zajmując 10 miejsce.

Drużynę chłopców z rocznika 2008 na dystansie 1000 m reprezentowali  Aleksander L. – zajął 10 miejsce,, Maksymilian G.-  20 miejsce, Maciej Ł.-  29 miejsce. Drużynę chłopców z rocznika 2007 na dystansie 1000 m reprezentowali Hubert S. 27 miejsce oraz Antoni B. 29 miejsce.

Sprzątanie świata-Polska 

W tym roku szkolnym pod hasłem „Myślę, więc nie śmiecę” wzięliśmy udział w Sprzątaniu świata. Każda z klas miała przydzielone zadanie:
– klasy I sprzątały swoje sale lekcyjne,
– klasy II sprzątały teren boiska szkolnego i obrzeża  małej szkoły,
– klasy III sprzątały ulice prowadzące do przedszkola i skwerek,
– klasy IV sprzątały teren boiska i obrzeża dużej szkoły,
– klasy V sprzątały ulice prowadzące do małej szkoły,
– klasy VI sprzątały ulice prowadzące do Rezerwatu Jeziorko
Czerniakowskie,
– klasy VII sprzątały teren przylegający do J. Czerniakowskiego,
– klasy VIII wykonały plakaty promujące 28 akcje posprzątaj Polskę.

Na zdjęciach uczennice i uczniowie z klasy 4b i 6c.

Pamiętamy!

17 września 2021 r. przy Pomniku Poległym i Pomordowanym na Wschodzie (Skwer Matki Sybiraczki na Muranowie) po raz 26 poczty sztandarowe oraz przedstawiciele i przedstawicielki stołecznych szkół wzięli udział w uroczystości patriotycznej, upamiętniającej 82 rocznicę napaści wojsk bolszewickich na Polskę.

Global Scholars 2021/2022

Szesnaście osób z klas 7 i 8 rozpoczęło swoją przygodę z Global Scholars pod opieką Judyty Rudnickiej. To już kolejny rok naszej współpracy z Bloomberg Philanthropies, organizacją non-profit z Nowego Jorku.

Na mapce zaznaczone są miasta, w których znajdują się nasze tegoroczne szkoły partnerskie.

Nowym tematem przewodnim jest: Food, Cities and Our Future.

Będziemy rozmawiać o tym, jak kultura i geografia wpływają na to, co jemy. Dowiemy się, jaki mamy dostęp do zdrowych opcji żywieniowych w Warszawie i jak wygląda to w miastach z naszej grupy. Sprawdzimy, jak miasta zapewniają dostęp do jedzenia. Zbadamy, jaki jest związek pomiędzy globalną produkcją żywności a zmianami klimatycznymi. Na koniec stworzymy grupowy projekt o bezpieczeństwie żywieniowym w naszych społecznościach.

Efektami naszej pracy będziemy się dzielić na bieżąco.

************************************************************

ROK SZKOLNY 2020/2021

Kolejny projekt Global Scholars w naszej szkole

W tym roku szkolnym po raz kolejny bierzemy udział w projekcie Global Scholars wraz z 53 miastami z całego świata.

Tegoroczny temat przewodni to Resourceful Cities. Grupa uczniów klas ósmych pod opieką Judyty Rudnickiej dowiaduje się więcej o konsumpcji towarów, ich pochodzeniu, o tym, co się z nimi później dzieje i jak uczynić cały proces lepszy dla środowiska.

Uczniowie przygotowali do tej pory dwa projekty: Everyday Action, w którym mieli prześledzić zużycie papieru lub plastiku w swoim domu i My City’s Sustainable Systems, w ramach którego badali zrównoważony system usług i tworzyli przewodnik po społeczności. W załączeniu możecie obejrzeć kilka przykładowych prac.

Obecnie powstaje projekt o problemach związanych z konsumpcją, w ramach którego uczniowie mieli przeprowadzić ankietę wśród lokalnej społeczności, a jako projekt końcowy wybierzemy jeden z tych problemów i spróbujemy zaproponować jakieś rozwiązania.


Antonina Sobczak- Gratulujemy!!!

Uczennica klasy ósmej Antosia w zeszłym roku osiągnęła wybitne rezultaty w zawodach pływackich okręgowych i ogólnopolskich, dzięki czemu została powołana do Kadry Narodowej Juniorów na rok 2021.
Antonina we wrześniu 2020 roku zaczęła trenować szermierkę, gdzie po 3 miesiącach wystąpiła w turnieju “Warszawska Syrenka” i zajęła 3 miejsce.
Gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów 🙂


Zajęcia muzealne on-line „Szlakiem warszawskich zwierząt”

W dniu 5.11 klasa 5c wzięła udział w zajęciach muzealnych on-line „Szlakiem warszawskich zwierząt”. Zajęcia odbyły się na platformie ZOOM. Podczas warsztatów poszukiwaliśmy odpowiedzi na pytania czy istnieją tzw. warszawskie zwierzęta?. W jaki sposób zwierzęta były obecne w życiu miasta i jak uwieczniali te sceny artyści? Historia Warszawy to nie tylko historia ludzi, a naszym zadaniem było stworzyć zwierzęcą mapę miasta z zaznaczeniem obecności różnych zwierząt w poszczególnych dzielnicach.
(Aneta Wójcik)


************************************************************

ROK SZKOLNY 2019/2020

XV Ogólnopolski Konkurs Plastyczny „Architektura mojego regionu”

Nasza szkoła otrzymała nagrody w XV Ogólnopolskim Konkursie Plastycznym „Architektura mojego regionu” organizowanym przez Powiatowy Młodzieżowy Dom Kultury im. Michała Elwiro Andriollego w Otwocku. Wśród ponad 200 prac nasze uczennice: Nela G. z klasy Va otrzymała 1. miejsce, Julia T. z klasy VIc otrzymała wyróżnienie. To już nasz kolejny sukces w konkursach plastycznych.
(Anna Nowakowska)

Turniej Tenisa Stołowego kl. 7 – 6
Data: 20.12.2019r.
Wyniki:
1 miejsce – Aleksander G. kl. 8d
2 miejsce – Maksymilian P. kl. 7a
3 miejsce – Kuba C. kl. 7b
4 miejsce – Kacper B. kl. 7c
Prowadzący: Diana Ignaciuk, Aneta Wójcik
Koordynator: Sławomir Joński
Z przyjemnością informujemy, że dnia 18.12.2019r. w Mokotowskim Turnieju Tenisa Stołowego zajęliśmy drugie miejsce.
Serdecznie gratuluję Poli S. kl. 8a i Aleksandrze M. kl. 8d
(Sławomir Joński)


Turniej Tenisa Stołowego kl.  4-6

Data: 12.12.2019r.
Wyniki:
1 miejsce – Maciej Ł. kl. 6d
2 miejsce – Aleksander H. kl. 6d
3 miejsce – Aleksander L. kl. 5d
4 miejsce – Dawid M. kl. 5d
Organizatorzy: Aneta Wójcik, Diana Ignaciuk
Koordynator: Sławomir Joński

Otwarty Turniej Tenisa Stołowego kl.  4-8

Data: 28.11.2019r.
Wyniki:
1 miejsce – Maciej Ł. kl. 6d
2 miejsce – Borys E. kl. 5d
3 miejsce – Aleksander H. kl. 6d
4 miejsce – Jeremi W. kl. 5c
Organizatorzy: Aneta Wójcik, Diana Ignaciuk
Koordynator: Sławomir Joński

Mokotowski Konkurs Historyczny dla klas IV

Sukces Szkoły i Uczniów! Uczniowie klas czwartych: Daniel W.- 4b, Jurek Z. i Henio R.- 4c zwyciężyli w I etapie szkolnego konkursu dla klas IV. W finale XIII Mokotowskiego Konkursu Historycznego „Nasza biało-czerwona” wywalczyli dla Szkoły II miejsce (wśród 7 szkół mokotowskich) zespołowo.

Indywidualnie I miejsce zdobył Daniel W., II miejsce zdobył Jurek Z. Wielkie gratulacje, bo konkurs był wieloetapowy i bardzo trudny. Chłopaki, jesteśmy z Was dumni!
(Ewa Stec)

Zdrowe śniadanie w klasie 8a
(Ewa Stec)

4 c w Parku Miniatur
W październiku klasa 4c odwiedziła Park Miniatur.  Wystawa mieści się w unikatowym miejscu w samym centrum Starego Miasta. Wzięliśmy tam udział w lekcji varsavianistycznej podczas której przenieśliśmy się na ulicę przedwojennej Warszawy oraz dowiedzieliśmy się jak powstają miniatury. Przewodnik przybliżył nam tło historyczne prezentowanych obiektów.
(Aneta Wójcik)

Dzień Zdrowego Jedzenia i Gotowania
W dniu Zdrowego Jedzenia i Gotowania
, który obchodziliśmy 8 listopada klasa 4c przygotowała na śniadanie pastę z pieczonej papryki oraz czerwonej fasoli, sałatkę z soczewicy, surówkę z czerwonej kapusty, serek biały z rzodkiewką, pomidory z mozzarellą, talerze pełne owoców: malin, porzeczek, granatów, czerwonych winogron, jabłek, grejpfrutów. Były też smakowite babeczki z buraka. Nie zabrakło również chleba domowego wypieku oraz soku malinowego. Było kolorowo, smacznie i zdrowo.
(Aneta Wójcik)

4 c w Muzeum Sportu i Turystyki
W dniu 5 listopada klasa 4c odwiedziła Muzeum Sportu i Turystyki, gdzie odbyliśmy pełną historii lekcję z przewodnikiem po muzeum oraz lekcję edukacyjną w sali pt.: „Od dzieciaka do Mistrza Świata”. Były to zajęcia dla małych fanów piłki nożnej, podczas których pogłębiliśmy swoją wiedzę na temat tej dyscypliny oraz sprawdziliśmy się w charakterze kibiców, a także zawodników.
(Aneta Wójcik)

80 rocznica powstania w Paryżu Prezydenta, Rządu i władz wojskowych na obczyźnie

W dniu 30 września młodzież z siedmiu warszawskich szkół na zaproszenie Krajowego Związku Byłych Żołnierzy Polskich Sił Zbrojnych upamiętniła tę rocznicę, która jest dowodem patriotyzmu, odwagi i poświęcenia przedstawicieli narodu polskiego.
Uroczystość odbyła się w Archikatedrze Św. Jana w Warszawie. Program obchodów rozpoczęło wspomnienie o rocznicy przygotowane przez Prezesa Krajowego Związku – Włodzimierza Cieszkowskiego, który jest ostatnim żołnierzem  Pierwszej Dywizji Grenadierów, Drugiej Dywizji Strzelców Pieszych walczących w obronie Francji oraz ostatnim świadkiem i uczestnikiem wydarzeń tamtego okresu. Uczestniczyliśmy w Mszy świętej. Na zakończenie odbyło się składanie wiązanek kwiatów na grobach w podziemiach katedry. 
Po głównych uroczystościach zostaliśmy zaproszeni  do Jednostki Wojskowej w Wesołej, gdzie odbyło się spotkanie z żołnierzami, zapoznanie że sprzętem. Na zakończenie wizyty czekał na nas poczęstunek tj. wojskowa grochówka.
Obchody takich wydarzeń historycznych przy współudziale młodzieży są bardzo ważne, gdyż uczą ich kultywowania pamięci o historii naszego kraju.
(Aneta Wójcik)

80 rocznica powstania Polskiego Państwa Podziemnego

W dniu 27 września poczet sztandarowy uczestniczył w uroczystości upamiętniające 80 rocznicę powstania Polskiego Państwa Podziemnego organizowanej przez Urząd m. st. Warszawy we współpracy ze Światowym Związkiem Żołnierzy Armii Krajowej oraz Stowarzyszeniem Szarych Szeregów. 
Uroczystość odbyła się pod Pomnikiem Polskiego Państwa Podziemnego i Armii Krajowej ( róg ul. Wiejskiej i Matejki). Spotkanie rozpoczęło się od Hymnu Rzeczypospolitej Polskiej, następnie były przemówienia okolicznościowe, modlitwa ekumeniczny, Apel pamięci. Uroczystość zakończyła się składanie wieńców i wiązanek.
(Aneta Wójcik)

ROCZNICA NAPAŚCI WOJSK BOLSZEWICKICH NA POLSKĘ

W dniu 17 września 2019 roku obchodziliśmy 80 rocznicę napaści wojsk bolszewickich na Polskę.
W związku z tym Warszawska „Solidarność” Oświatowa po raz kolejny zaprosiła dyrektorów, nauczycieli, uczniów stołecznych szkół do udziału w uroczystości patriotycznej.
Obchody tej rocznicy odbyły się pod Pomnikiem Poległym i Pomordowanym na Wschodzie przy Skwerze Matki Sybiraczki na Muranowie, gdzie przybyło wiele szkół z pocztami sztandarowymi.
W ramach uroczystości odbyła się wspólna modlitwa oraz składanie wieńców, kwiatów i zniczy na podkładach kolejowych Pomnika symbolizujących miejsca kaźni i łagrów na wschodzie.


—————————————————————————————————————-
ROK SZKOLNY 2018/2019

10 czerwca br. odbył się w naszej szkole Dzień Kultury Niemieckiej.
 
Germaniści wraz z uczniami przygotowali wiele atrakcji, które miały na celu przybliżyć kraje niemieckojęzyczne, zwyczaje, znane osoby, potrawy, muzykę itp. z Niemiec, Austrii, Szwajcarii,  i Lichtensteinu (DACHL).
W programie były prezentacje klasy 3c, 7c i klas ósmych (m.in. Zjednoczenie Niemiec, J.W.von Goethe, F.Nietzsche, samochody niemieckie) połączone z konkursami. Odbył się mini koncert uczennicy z klasy 7b (Julia Mańkowska), degustacja potraw.
 
Uczniowie przygotowali wiele kolorowych plakatów i ciekawostek o krajach DACHL.
Impreza cieszyła się zainteresowaniem, było zarówno pouczająco jak i na wesoło.
Dziękujemy! Vielen Dank!


Klasy IV rozegrały z okazji Dnia Dziecka turniej w Dwa ognie. Wszystkie klasy walczyły o wygraną, ale najlepsza okazała się klasa

IVd – I miejsce
IVa – II miejsce
IVb – III miejsce
IVc – IV miejsce

Gratulujemy wszystkim i w nowym roku szkolnym zapraszamy na kolejne turnieje.
(Aneta Wójcik)

Dzięki uprzejmości taty Oli uczniowie klasy 6b mogli przypomnieć sobie zasady udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej.
(Sławomir Joński)

MISTRZOSTWA MOKOTOWA W BADMINTONA
IV MIEJSCE DZIEWCZĄT
Zawodniczki:
Iga N.
Zuzanna G.
Opiekun:
Sławomir Joński

W dniu 21.03 dziewczynki i chłopcy reprezentowali szkołę w Mistrzostwach Mokotowa w pływaniu w ramach Warszawskiej Olimpiady w kategorii Dzieci. Zawody odbyły się w Szkole Podstawowej nr 307 przy ul. Barcelońskiej. Szkołę reprezentowali:

Pola J. z klasy 4d
Alicja W. z klasy 4d
Jakub Ś. z klasy 4c
Helena D. z klasy 5d
Matylda J. z klasy 6c (III miejsce w stylu dowolnym w swojej kategorii wiekowej)
Antonina S. z klasy 6b (I miejsce w stylu klasycznym w swojej kategorii wiekowej)
Kacper M. z klasy 6c
Aleksander O. z klasy 6c
Magda C. z klasy 7c
Antonina E. z klasy 7c
(Aneta Wójcik)

TURNIEJ SKOKÓW PRZEZ SKAKANKĘ

Nauczyciele wychowania fizycznego zapraszają na kolejne wyzwania ze skakanką. Ogłaszamy marzec miesiącem skakanki.

Po ubiegłorocznym dużym zainteresowaniu skokami przez skakankę ogłaszamy ponownie konkurs skoków. 

Regulamin II edycji turnieju skoków przez skakankę.

Zapraszamy do kolejnego bicia swoich własnych rekordów.


W środę 19.02 gościliśmy w Dużej Szkole Przedszkole nr 299 Przy Bernardyńskiej Wodzie.

Dla najmłodszych nauczyciele wychowania fizycznego oraz Samorząd Uczniowski przygotowali zabawy sportowe. Na zakończenie przedstawiciele Samorządu oprowadzili najmłodszych po szkole.
Organizatorzy
Aneta Wójcik
Sławek Joński

Wyniki konkursu

I MIEJSCE   Emilka G., Julia K., Oliwia G., Amelia P., Maja G., Zuzia M., Nina P., Matylda J. z klasy 6c      ( KABARET )
II MIEJSCE   Nadia W. z klasy 4c     ( ŚPIEW )
III MIEJSCE   Marysia J. z klasy 6b   ( WIERSZ )
IV MIEJSCE   Hania C., Blanka i Dobrawa K. z klasy 4b   ( TANIEC )
V MIEJSCE   Oliwia R., Ada H. z klasy 6b  ( ŚPIEW )
Wszyscy uczestnicy konkursu otrzymali drobne nagrody
 
Organizatorzy
Sławomir Joński
Aneta Wójcik


SZKOLNY TURNIEJ TENISA STOŁOWEGO KLAS VII – III GIM

W konkursie udział wzięło 16 uczniów, a najlepszymi w tym roku szkolnym zostali: 
 
Wyniki 
I miejsce AREK Z. klasa 3a gim
II miejsce KACPER K. klasa 8c
III miejsce  KUBA K. klasa 3a gim
IV miejsce MATEUSZ P. klasa 8c
 
Dziękujemy wszystkim za udział i zapraszamy na kolejny turniej.
(Aneta Wójcik)

Szkolny Turniej Tenisa Stołowego klas 4-6
Wyniki

I MIEJSCE – WIKTOR CZ. KL. 6A
II MIEJSCE – KACPER B. KL. 6C
III MIEJSCE – MACIEK Ł. KL. 5D
IV MIEJSCE – BORYS E. KL. 4D
(Sławomir Joński)


Mistrzostwa Mokotowa

W dniu 18.01.2019 r grupa dziewcząt reprezentowała szkołę w Mistrzostwach Mokotowa w koszykówce dziewcząt w ramach Warszawskiej Olimpiady Młodzieży. Rozgrywki odbyły się w Szkole Podstawowej nr 272 przy ul. Piaseczyńskiej. Szkołę w zawodach reprezentowały:
Zosia B. z IIIc Gim
Ola B. z IIIc Gim
Maja K. z IIIc Gim
Zuzia P. z IIIc Gim
Julia Ż. z IIIb Gim
Eleni P. z IIIb Gim
Zosia F. z VIIIa
Inga S. z VIIIa

Klasa 6b w Muzeum Warszawy
(Sławomir Joński)

Mistrzostwa Mokotowa w unihokeja w kategorii młodzież
Dziewczęta reprezentowały szkołę w Mistrzostwach Mokotowa, które odbyły się Szkole Podstawowej nr 85 przy ul. Narbutta. Udało się nam wyjść z grupy i awansować do półfinału. Szkołę w zawodach reprezentowały uczennice:

1. Zofia B. 3c gim
2. Ola B. 3c gim
3. Zofia E. 3c gim
4.  Viktoria K. 3c gim
5. Maja K.  3c gim
6. Zofia  M. 8b
7. Kasia M. 3c gim
8. Aleksandra P. 8c
9. Zuzanna P. 8c
10. Zuzanna P. 8c

Lekcja pokazowa baseballa.
W dniu dzisiejszym 14.11 na 2 i 3 godzinie lekcyjnej klasy 4 wzięły udział w lekcji pokazowej poprowadzonej przez trenerów z Warszawskiego Uczniowskiego Klubu Baseballowego Centaury, który prowadzi zajęcia na obiektach Szkoły Podstawowej  nr 205  przy ul. Spartańskiej.
(Aneta Wójcik)

Europejski Dzień Dobrego Jedzenia.
8 listopada w czwartek podczas drugiej godziny lekcyjnej uczniowie przygotowywali smaczne śniadanie. W tym roku klasy miały możliwość poznać różne kuchnie europejskie. Mamy nadzieję, że będzie to dobry codzienny nawyk 🙂
(Aneta Wójcik)

Poznajemy warszawską drogę do niepodległości – 6b.
Odwiedziliśmy miejsca związane z obchodami 100 – lecia odzyskania niepodległości. Zobaczyliśmy Warszawę dwudziestolecia międzywojennego oraz poznaliśmy sylwetki najważniejszych postaci tego okresu na czele z Marszałkiem Józefem Piłsudskim.
(Sławomir Joński)

W dniu 12 października klasa V b odwiedziła Powązki Wojskowe.
Po uzyskaniu zgody od  Wojewódzkiego Komitetu Ochrony Pamięci Walk i Męczeństwa wspólnie z klasą V d przystroiliśmy w barwy narodowe groby Powstańców Warszawskich ze zgrupowań „Kryska”, „Gurt”, „Bełt” i „Leśnik”. Ponadto zapaliliśmy znicze na mogiłach Powstańców. Odwiedziliśmy też inne groby obrońców naszej ojczyzny.  W tym bohaterów z naszych podręczników „Zośki”, „Alka” i „Rudego”. Dziękujemy za pomoc Panu dr. Piotrowi Oleńczakowi, który zajmuje się opieką nad cmentarzami wojennymi za udzielenie zgody i pomoc w organizacji tego ważnego przedsięwzięcia. Uczniowie zapewniają, że to dopiero początek naszej pracy na rzecz żołnierskich mogił na Powązkach.
(Jacek Koziatek)

Wycieczka rowerowa do Powsina klasy 6b.
(Sławomir Joński)

79 ROCZNICA UTWORZENIA POLSKIEGO RZĄDU WE FRANCJI
28 września br. uczestniczyliśmy z pocztami sztandarowymi oraz klasą 7a w uroczystościach 79 rocznicy utworzenia Polskiego Rządu we Francji, którego premierem i naczelnym wodzem był  gen. Władysław Sikorski. Organizatorem uroczystości był p. pułkownik Włodzimierz Cieszkowski , były żołnierz Polskich Sił Zbrojnych na Zachodzie. Uroczystości rozpoczęły się Mszą Świętą w Archikatedrze św. Jana Chrzciciela na Starówce. Następnie delegacje ze szkół złożyły kwiaty na grobach twórców II RP w podziemiach katedry. Następnie pojechaliśmy do Muzeum Wojska Polskiego, gdzie mogliśmy zwiedzać całe muzeum.
Została nam  moc wrażeń i przeżyć oraz ogromny szacunek dla ludzi, których historię nam przybliżono.
(Aneta Wójcik)

W dniu 19 września odbyły się Mistrzostwa Mokotowa w Biegach Przełajowych.
Szkołę w zawodach reprezentowało 26 osób (12 dziewczynek i 14 chłopców z klas IV – VIII i gimnazjum). Najlepsze wyniki  zdobyli:

Dominik M. 8a  III miejsce na Mokotowie
Karina P.  5a  III miejsce na Mokotowie
Klaudia L. 7c  VII miejsce na Mokotowie
oraz
Weronika W. 4b IV miejsce na Mokotowie

Wszystkim uczestnikom gratulujemy, a Dominikowi, Karinie i Klaudii życzymy powodzenia na Mistrzostwach Warszawy 4 października.

(Aneta Wójcik)

ROCZNICA NAPAŚCI WOJSK BOLSZEWICKICH NA POLSKĘ
W dniu 17 września 2018 roku obchodziliśmy 79 rocznicę napaści wojsk bolszewickich na Polskę. W związku z tym Warszawska „Solidarność” Oświatowa po raz kolejny zaprosiła dyrektorów, nauczycieli, uczniów stołecznych szkół do udziału w uroczystości patriotycznej. Obchody tej rocznicy odbyły się pod Pomnikiem Poległym i Pomordowanym na Wschodzie przy Skwerze Matki Sybiraczki na Muranowie, gdzie przybyło wiele szkół z pocztami sztandarowymi. My również braliśmy udział w tej uroczystości z pocztami sztandarowymi oraz klasą 7a. W ramach uroczystości odbyła się wspólna modlitwa oraz składanie wieńców, kwiatów i zniczy na podkładach kolejowych Pomnika symbolizujących miejsca kaźni i łagrów na wschodzie.
(Aneta Wójcik)


ROK SZKOLNY 2017/2018

UCZNIOWIE KLASY 7A „WESZLI W SKÓRĘ” NAUKOWCÓW I STARALI SIĘ ODKRYĆ CO ZNAJDUJE SIĘ W ZAMKNIĘTYCH PUSZKACH. Cztery zespoły „Misie”, „Szyszki”, Hyper Team” oraz „Kluski Leniwe” za pomocą potrząsania, turlania, podrzucania, wąchania, nasłuchiwania ustaliły zawartość puszek. Czasem zespoły były zgodne w swoich ustaleniach, a czasem zupełnie odmienne w swoich wnioskach. Kto miał rację? Co było w puszkach? Czy udało im się dociec prawdy?Niestety nie wiemy… Poczuli się jak prawdziwi naukowcy, którzy odkrywając COŚ nie wiedzą nigdy jak bardzo zbliżyli się do prawdy. Zajęcia prowadziły P. Karolina Wajer geografia oraz Aneta Hordyj biologia. Wkrótce następne warsztaty dla młodych ciekawych świata odkrywców 🙂

ZAJĘCIA SZACHOWE W KLASACH 4-TYCH. Zajęcia szachowe odbywają się w czwartki w godzinach 13.34-14.30 w budynku szkoły przy ul. Limanowskiego 9. W zajęciach uczestniczą uczniowie klasy 4d i 4a.

ZAJĘCIA KOŁO SCRABBLE odbywa się we wtorki w godz.7.45-8.45 w budynku szkoły przy ul. Limanowskiego 9. W zajęciach uczestniczą uczniowie klasy 4c. Oprócz gry przypominamy  sobie zasady ortografii, gramatyki, tworzymy anagram, rozwiązujemy zadania i zagadki, a przede wszystkim bardzo dobrze się bawimy, co widać na załączonych zdjęciach 🙂 Opiekun koła : Magdalena Mieszkowska.

Festiwal Piosenki Patriotycznej ,,Zapytaj o Polskę:. W dniu 18.10.2017 Julia Zielińska- uczennica klasy IV c reprezentowała Szkołę podczas  eliminacji do Festiwalu Piosenki Patriotycznej ,,Zapytaj o Polskę,, w kategorii  solistów dla klas IV-VII. Gratulujemy muzycznego talentu i życzymy powodzenia w twórczych działaniach. ?