ROK SZKOLNY 2021/2022
W zajęcia muzealnych wzięła udział klasa 6c
Klasa 6c uczestniczyła w zajęciach muzealnych poprowadzonych przez Państwowe Muzeum Archeologiczne „Lepienie z gliny wg technik pradziejowych”. Uczniowie i uczennice poznali technikę ręcznego lepienia, dzięki której można wykonać naczynia dowolnego wcześniej zaplanowanego kształtu
XXVI MIĘDZYNARODOWYM KONKURSIE PLASTYCZNYM „ MÓJ ŚWIAT- FUTURYSTYCZNE OPOWIEŚCI”
Braliśmy udział w XXVI MIĘDZYNARODOWYM KONKURSIE PLASTYCZNYM „ MÓJ ŚWIAT- FUTURYSTYCZNE OPOWIEŚCI” zorganizowanym przez Dzielnicowy Dom Kultury „ Bronowice” w Lublinie.
Oto prace naszych uczniów:
OGÓLNOPOLSKIM KONKURSIE PLASTYCZNYM „ PO CO SŁOŃ TRĄBĘ MA?”
Braliśmy udział w OGÓLNOPOLSKIM KONKURSIE PLASTYCZNYM „ PO CO SŁOŃ TRĄBĘ MA?” zorganizowanym przez Centrum Kultury Agora we Wrocławiu.
Oto prace naszych uczniów:
KONKURSIE HISTORYCZNO- PLASTYCZNYM – „ NIGDY WIECEJ WOJNY”
W KONKURSIE HISTORYCZNO- PLASTYCZNYM – „ NIGDY WIECEJ WOJNY” objętym honorowym patronatem Burmistrza Dzielnicy Ursynów M. St. Warszawy oraz Oddziałowego Biura Edukacji Narodowej Instytutu Pamięci Narodowej w Warszawie w 2022r. nasi uczniowie otrzymali:
–Pierwsze miejsce i nagrodę główną zdobyła Nela Gajewska z klasy 7a,
–Wyróżnienie otrzymała Julia Czerwińska z klasy 7A
W dniach 29.04.2022r. – 06.05.2022r. w Urzędzie Dzielnicy Ursynów odbyła się pokonkursowa wystawa prac.
Oto prace naszych uczniów:
II OGÓLNOPOLSKIM KONKURSIE PLASTYCZNYM KOCI ŚWIAT- DOM BEZ KOTA TO GŁUPOTA
W II OGÓLNOPOLSKIM KONKURSIE PLASTYCZNYM KOCI ŚWIAT- DOM BEZ KOTA TO GŁUPOTA zorganizowanym przez Specjalny Ośrodek Szkolno- Wychowawczy im. Św. Franciszka z Asyżu w Kęble pod honorowym patronatem starosty Puławskiego Danuty Smagi nasza uczennica Maja Wysocka z klasy 7D otrzymała wyróżnienie.
Oto prace naszych uczniów:
OGÓLNOPOLSKIM KONKURSIE FOTOGRAFICZNYM BACZYŃSKI BEZ FILTRA
Braliśmy udział w OGÓLNOPOLSKIM KONKURSIE FOTOGRAFICZNYM BACZYŃSKI BEZ FILTRA zorganizowanym przez Fundację na Rzecz Wielkich Historii dla szkół podstawowych i ponadpodstawowych. Na konkurs wpłynęło ponad 1500 prac.
Do wystawy pokonkursowej zakwalifikowała się praca naszego ucznia Juliana Ajdera z klasy 7B.
Oto prace naszych uczniów:
W XIV MIĘDZYNARODOWYM KONKURSIE FOTOGRAFICZNYM DZIŁA MISTRZÓW INSPIRACJĄ WSPÓŁCZSNEJ FOTOGRAFII
zorganizowanym przez Dzielnicowy Dom Kultury „Bronowice” w Lublinie w 2022roku nasi uczniowie zdobyli:
-II miejsce w kategorii 13-14 lat otrzymał Franciszek Kalinowski z klasy 7A
–Wyróżnienie w kategorii 13-14 lat otrzymał Jakub Degórski z klasy 7B
–Dyplomy za zakwalifikowanie prac do wystawy pokonkursowej otrzymali: Nela Gajewska z klasy 7A i Kacper Obrocki z klasy 7B
Na konkurs wpłynęło 355 prac z Polski, Ukrainy i Rosji.
Oto prace naszych uczniów:
„Wszechmocni w sieci”- spektakl na który wybrała się klasa 7d
Uczniowie i uczennice klasy 7d wybrali się do Teatru Kamienica na spektakl pod tytułem „Wszechmocni w sieci”. Spektakl dotyczył tematu „Cyberprzemocy” aktualnego problemu o którym powinno mówić się głośno i zwracać szczególną uwagę. Sztuka w nowoczesny sposób poprzez interakcje z widzem i użyciem multimediów pokazuje problem z którym współczesna młodzież mierzy się na co dzień.
Zbieranie nakrętek
Przyszła wiosna i coraz więcej osób przychodzi do szkoły z plastikowymi butelkami. Marnuje się dużo nakrętek, które są bardzo cennym surowcem. Jest to wartościowy, twardy plastik, który łatwo przetworzyć. Nakrętki można też przeznaczyć dla różnych organizacji na cele charytatywne.
Klasa 4b postanowiła zacząć zbieranie nakrętek na terenie dużej szkoły. Każda klasa otrzyma w tym tygodniu pudełko, w które może wrzucać nakrętki, a co piątek uczniowie i uczennice z 4b będą odbierać wszystko to, co udało się uzbierać przez tydzień.
Potem będą wrzucane do czerwonego serca na Gocławiu na zakup sprzętu medyczno-rehabilitacyjnego pacjentów Ośrodka Hospicjum Domowe.
Wynalazki XXIw. na języku angielskim
Nie ma granic dla ludzkiej ciekawości i dociekliwości twórców wynalazków 21 wieku… Okulary Google Glass, Egzoszkielety, Drukarka 3D, Bezprzewodowe Słuchawki czy YouTube przedstawione w języku angielskim przez uczniów z klas: VIb i VIc.
Wycieczka klasy 7d do Rezerwatu „Las bielański”
Starsi uczą młodszych!
Uczennice klasy 7d w ramach realizowanego od kilku miesięcy projektu „Ekologiczna szkoła” przekazywały klasie 3b wiedzę na temat tego, jak dbać o środowisko. Po obejrzeniu prezentacji nasi młodsi uczniowie i uczennice odpowiadali na pytania, rozwiązywali rebusy i zagadki związane z tym tematem. Na koniec zajęć otrzymali ulotki wykonane przez starsze koleżanki. Była to ciekawa lekcja zarówno dla uczniów, uczennic klasy trzeciej jak i samych prowadzących, które mogły się sprawdzić tym razem w roli nauczycielek 🙂
Pokaz przyborów do pisania, które były kiedyś
Spotkanie Klas Trzecich i Czwartych ze 103
Klasy trzecie „spotkały” się dzisiaj online z grupą dzieci z klas czwartych. Uczniowie i uczennice mogli dowiedzieć się, jak wygląda nauka w dużej szkole. Pytali o to, jakie są przedmioty i nauczycielki, jak wyglądają przerwy, ile jest prac domowych i sprawdzianów, w której szkole bardziej im się podoba i dlaczego.
Już za dwa tygodnie klasy trzecie przyjdą do dużej szkoły na wycieczkę i będą mogły zobaczyć wszystko na własne oczy.

Lekcja edukacyjna w Łazienkach Królewskich
Klasa 6c uczestniczyła w lekcji edukacyjnej w Łazienkach Królewskich pt. „Konstytucja 3-maja”. W czasie spotkania z edukatorem uczniowie i uczennice dowiedzieli się czym była pierwsza nowoczesna konstytucja w Europie i jaką rolę odegrał August Poniatowski w jej tworzeniu. Poznaliśmy okoliczności w jakich została uchwalona oraz wybrane postanowienia „Ustawy Rządowej” z 1791 r.. Przyglądając się dorobkowi Sejmu Czteroletniego dowiedzieliśmy
Ekologiczny rok w piosence „Ekorock”
Tegoroczny Dzień Ziemi obchodzony był także muzycznie przez klasy czwarte. Dzieci podczas lekcji chętnie dzieliły się swoimi pomysłami i doświadczeniami dotyczącymi ekologicznego funkcjonowania na co dzień. Rozważając tekst piosenki pod tytułem „Ekorock” przypomniały sobie także kilka ważnych zasad i zachowań, które poprawić mogą stan naszego środowiska i najbliższego otoczenia.
Zapraszamy do wysłuchania piosenki w wykonaniu czwartoklasistów.
W artystyczne działania związane z ekologią zostały włączone także pozostałe klasy z Dużej Szkoły.
Uczennice i uczniowie tworzą instrumenty ekologiczne, które będą prezentowane podczas majowych lekcji muzyki.
Oto jeden z eko instrumentu.
Kraj w pudełku!
Uczniowie i uczennice klasy 6c przygotowali projekt „Kraj w pudełku”. Celem zadania było zachęcenie uczniów do bliższego poznania europejskich krajów. W pudełku np. po butach zgromadzili przedmioty lub zdjęcia, które kojarzą się im z wybranym państwem (zabytki, stroje, sławne postacie, kuchnia, wynalazki). Pudełko ozdobili również tak, aby nawiązywało do danego kraju.
Spotkanie klasy 7d ze Stowarzyszeniem Geografów Polskich i Przyjaciół Geografii
Klasa 7D wzięła udział w wykładzie prowadzonym przez przedstawicieli stowarzyszenia geografów i przyjaciół geografii na temat USA. Goście pokazali nam zdjęcia z najciekawszych miejsc, które zwiedzili podczas swojej wycieczki. Bardzo dziękujemy!
Gra „Szlachcic na Starym Mieście”
Akcja Żonkil 2022r.
Dzień bez plecaka
W dniu 1 kwietnia Samorząd szkolny zorganizował Dzień bez plecaka (ang. no backpack day), w którym chętni uczniowie oraz nauczyciele mogli przyjść do szkoły bez toreb i plecaków. Nie jest to jednak jednoznaczne z pozostawieniem w domu wszystkich niezbędnych w szkole rzeczy. Zabawa polegała na tym, aby korzystając ze swojej pomysłowości i sprytu czymś ten plecak zastąpić. Uczniowie naszej szkoły udowodnili, że całkiem praktycznym odpowiednikiem plecaka może być transporterek dla kota, koszyk, walizka, wieszak na ubrania, wózek dla lalek czy doniczka i odkurzacz
Skąd wziął się z ten zwyczaj?
Zwyczaj obchodów Dnia bez plecaka pochodzi z USA, gdzie dzieci w ten dzień przychodzą do szkół bez plecaków, a swoje książki i przybory przynoszą w plastikowych torbach lub po prostu w rękach.
Jaki jest tego cel?
Ma on na celu zwiększanie świadomości trudnych warunków bytowych, a także problemów z dostępem do edukacji milionów uczniów w wielu zakątkach świata. Często zdarza się, że dzieci muszą chodzić pieszo, z reklamówkami lub trzymając rzeczy w rękach, ponieważ nie stać ich nawet na plecak.
Dzień bez plecaka wymyślony został przez amerykańską aktywistkę i założycielką fundacji, Mongai Fankam. Autorka pomysłu będąc dzieckiem, podróżowała razem z matką do Kamerunu, w którym szybko zorientowała się, jakie trudności spotykają inne dzieci. Zainteresowała tematem nauczycieli oraz całą szkolną społeczność.
Zwyczaj trafił także do Polski i jest traktowany jako forma integracji, zabawy i odpoczynku od nauki.
W tym dniu liczyła się kreatywność i fantazja, których jak widać nie zabrakło naszym uczniom. Był to z pewnością niecodzienny, radosny dzień w naszej szkole.
WYNIKI KONKURSU:
Klasy 4:
– Emilia Bryszewska 4a
– Nika Karpińska 4b
– Blanka Więckowska 4c
Klasy 5:
– Amelka Cieślakowska 5a
– Natalia Graczkowska 5b
– Krzysztof Połosak 5b
Klasy 6:
– Marysia Kaczorowska 6b
– Matylda Boryczka 6c
– Bartek Struzicki 6c
Klasy 7:
– Nela Gajewska i Lena Huckeby 7a
– Julia Czerwińska 7a
– Iza DąbrowskA 7c
Klasy 8:
– Amelka Możdżonek 8b
– Sebastian Ogrodnik 8b
– Ignacy Łysiak 8d
Serdecznie gratulujemy i dziękujemy wszystkim za udział!.
W poniedziałek wszystkie osoby otrzymają bon (zwalniający z niezapowiedzianych kartkówek i pytania) do wykorzystania w dowolny dzień (nie tylko w poniedziałek).
Samorząd Uczniowski
Wiosna na sportowo
Z okazji Pierwszego Dnia Wiosny klasy IV, V, VI rozegrały turniej w „Dwa ognie”. Mecze rozgrywały się systemem „każdy z każdym” W czasie zawodów było mnóstwo emocji. Zawody przebiegły w miłej, sportowej atmosferze oraz z zachowaniem zasad fair – play.
Celem zawodów było wpajanie zasad zdrowej rywalizacji sportowej, edukacja poprzez zabawę, przestrzeganie zasad ,,fair – play”, integracja klas poprzez wspólna zabawę i rywalizację sportową;
Wyniki rozgrywek:
Klasa 4
I miejsce 4c II miejsce 4a III miejsce 4b
Klasy 5
I miejsce 5b II miejsce 5a
Klasy 6
I miejsce 6c II miejsce 6b
Serdecznie gratulujemy wszystkim uczestnikom i dziękujemy za udział w rozgrywkach.
Nauczyciele wychowania fizycznego
Lekcje Eko szkoła!
W tym roku nasza szkoła bierze udział w programie ekologiczna szkoła.
Lekcje nie muszą być nudne- biologia.
Lekcje nie muszą być nudne. Powtórzenie materiału z biologii w klasach 7 w formie konkursu cieszyło się dużym zainteresowaniem. Do wspólnej lekcji aktywnie włączyli się uczniowie z Ukrainy.
Czekając na wiosnę.
,,Cztery pory roku” Antonio Vivaldiego to tylko jeden z wielu przykładów muzyki inspirowanej przyrodą i naturą… Śpiew ptaków, szum wiatru czy szmer wody ukryte w dźwiękach, dostępne dla uważnych i wrażliwych słuchaczy dotarł także do dzieci z klas czwartych, piątych i szóstych.
W trakcie słuchania muzyki powstały obrazy…
Zielone, żółte i niebieskie kolory przeniosły zasłuchane dzieci w świat wyobraźni, marzeń i przyjazne miejsca …
,,Malowałam muzykę…, odpoczęłam…, było mi miło…, przypomniałam sobie…, zrelaksowałem się…” to tylko niektóre odpowiedzi uczennic i uczniów na pytanie: ,,Jak czuliście się podczas dzisiejszej lekcji muzyki?”.
Zapraszamy do oglądania efektów połączenia świata muzyki z barwnym światem plastyki.
Światowy Dzień Wody – 22 marca
22 marca obchodzony jest Światowy Dzień Wody. W tym roku hasłem przewodnim jest „Zmiana klimatu”. Wydarzenie ma podkreślić znaczenie wpływu odpowiedniego gospodarowania wodą na klimat. Używanie wody w sposób bardziej efektywny zmniejsza emisję gazów cieplarnianych. Przedstawiamy Wam kodeks wodny dla każdego do stosowania na co dzień.
Dzień Kobiet w klasie 5b
Dźwięczne słowa…
Z okazji 212 rocznicy urodzin Fryderyka Chopina dzieci z klas 4-7 zaangażowały się w przygotowanie wyjątkowych prezentów dla Pana Fryderyka.
Wybrały i recytowały wiersze nawiązujące do życia i twórczości kompozytora.
Po raz kolejny podczas lekcji muzyki udało się połączyć różne formy artystyczne. Tym razem okazało się, że muzyka ,,żyje” także w poezji…
Zapraszamy do obejrzenia artystycznych występów Ewy i Zosi (5a), Oliwiera (4a), Ignacego (4b), Juliana, Kuby, Antka J. i Antka Sz. (7b).
Jak nie marnować jedzenia?
Marnowanie jedzenia to problem, który obecnie dotyczy większości zachodnich państw. Na szczęście rosnący w ostatnich latach trend zero waste sprawił, że coraz więcej osób troszczy się o środowisko i dba o to, by żyć ekologicznie. Uczniowie i uczennice na godzinach wychowawczych zastanawiali się nad tym, dlaczego ludzie marnują jedzenie, jak mądrze kupować i przechowywać jedzenie.
Nieplanowane wcześniej lekcje muzyki…
Spontaniczne odruchy serc…
Nikt przecież nie przewidział, że przedwiośnie tego roku będzie tak bardzo smutne i przerażające…
Pierwsze kwiaty nie cieszą… niebo nad nami wzbudza obawy… samoloty nie kojarzą się z wakacjami…
Czy można w tak trudnym i niepewnym czasie sięgać po nuty, słowa piosenek i muzykę ?
Czy można zebrać rozbiegane myśli, ubrać je w słowa i przelać na papier?
Czy wolno dziś komukolwiek zapomnieć o kolorze niebieskim i żółtym?
W minionym tygodniu uczennice i uczniowie z klas 4-7 podczas lekcji muzyki zastanawiali się nad tym, jaką rolę pełni muzyka w trudnym i niebezpiecznym czasie.
Słuchali piosenek, które pozwalały wierzyć, że jest czas, aby to, co złe – zatrzymać…
Zapełniali białe kartki kolorami pogodnego nieba i słońca!
Pisali listy… Listy, których przecież nie ma teraz dokąd wysłać, ale kierowane są do bardzo ważnych i drogich nam adresatów: Sąsiadów, Przyjaciół, Bohaterów z Ukrainy…
”Dzieci -Dzieciom” – zapraszamy do zapoznania się z poniższymi zdjęciami i filmikami:
Język angielski w klasie 8
Podsumowanie międzyszkolnego konkursu na kroki z aplikacją Pho3nix kids
Zakończyliśmy zmagania w międzyszkolnym konkursie na największą liczbę kroków, który trwał od 24.01 – 6.02. 2022 r. Razem wyspacerowaliśmy 1 321 110 kroków w aplikacji Pho3nix kids co daje kwotą ponad 6 tysięcy złotych na rzecz 30 Finału WOŚP.
Dziękuję wszystkim zaangażowanym uczniom za cudowną energię, zaangażowanie i szaloną aktywność. Cieszę się, że nasza szkoła wzięła udział w tej cudownej akcji i chociaż nie znaleźliśmy się w pierwszej 20 najaktywniejszych szkół to nasze kroki zdziałały dobro – nie tylko dla WOŚP, ale dla samej aktywności dzieci. Największą aktywnością wykazały się następujące osoby
- Bartek S. 206 334 kroków
- Jakub M. 182 004 kroków
- Matylda L. 149 773 kroków
- Ania A. 147 506 kroków
- Jakub Ś. 139 312 kroków
- Roksana O. 80 679 kroków
- Sandra A. 65 709 kroków
- Bianka S. 59 005 kroków
- Lilianna K. 40 946 kroków
- Leon i Pola L. 32 018 kroków
- Ignacy O. 17 485 kroków
- Antoni S. 15 293 kroki
- Kalina M. 7662
- Vincent G. 7142
- Antek Sz. 6956
Nie zwalniajcie tempa i zapraszam do kolejnych tym razem indywidualnych wyzwań, których zapowiedzi pojawiły się już w aplikacji PHO3NIX KIDS, można wyspacerować odlotowe nagrody.
Muzyczne dedykacje dla Babć i Dziadków. Karnawałowe występy taneczne
Emma K.: https://youtu.be/kX6yIwq-Vq4
Hanna Ł: https://youtu.be/42SdNtklL8g
Albert K.: https://youtu.be/BBGCi8M3xY0
Jakub B.: https://youtu.be/uJshaMY8Fdo
Antoni J: https://youtu.be/0syRnm682aI
Julian A.: https://youtu.be/6z2fg5rtx0o
Magdalena B.-obręcz: https://youtu.be/2QEWA6bvdWI
Magdalena B.-piłka: https://youtu.be/A_yQ9dAPo1Q
Julian A. i Antoni Sz.: https://youtu.be/Zu4-PJd-c-U
Antoni J.: https://youtu.be/YSUfglH6t_Y
Michalina G: https://youtu.be/EHtl_IxkVRU
Albert K.: https://youtu.be/4GHARcdsZ7E
„Zdrowo jem – czuję się zdrowo”
Czy naprawdę wiemy, jak zdrowo się odżywiać? W ramach programu prozdrowotnego każdy uczeń klasy 7d przygotował dziś podczas zdalnej godziny wychowawczej plakat dotyczący tego tematu. Warto zastosować tę wiedzę w praktyce.
PHO3nix kids – WIELKA ORKIESTRA ŚWIĄTECZNEJ POMOCY
Drodzy uczniowie,
Nasza szkoła dołączyła do konkursu na kroki w aplikacji mobilnej Pho3nix Kids.
Poniżej znajdziecie garść szczegółów o zasadach konkursu i nagrodach.
ZASADY KONKURSU
Konkurs stanowi rywalizację międzyszkolną, polegającą na zebraniu jak największej liczby kroków przez uczniów każdej szkoły biorącej udział w konkursie, a odbywa się w terminie: 24 stycznia – 6 lutego 2022.
Dzieci wykonują kroki w aplikacji mobilnej Pho3nix Kids.
APLIKACJA MOBILNA PHO3NIX KIDS
Konkurs przeprowadzony jest w całości w darmowej aplikacji mobilnej Pho3nix Kids. Aplikację należy pobrać ze sklepów Google Play (dla telefonów z systemem Android) oraz AppStore (dla telefonów z systemem iOS). Można ją znaleźć wpisując w Google Play lub AppStorze frazę „Pho3nix Kids”.
REJESTRACJA UCZNIÓW
Każdy użytkownik podczas pierwszego logowania wybiera z listy placówkę, której jest uczniem. Wybór szkoły jest warunkiem niezbędnym do wzięcia udziału w rywalizacji na kroki w terminie 24.01 – 6.02.2022 r. Aby upewnić się, że uczeń ma poprawnie przypisaną szkołę, należy zajrzeć w „PROFIL” użytkownika. Jeśli uczeń ma przypisaną błędną szkołę lub nie przypisał szkoły w ogóle, powinien się skontaktować z pomocą techniczną pod adresem pomoc@pho3nix-kids.com w celu przypisania go do właściwej szkoły.
Wynik Szkoły w rankingu międzyszkolnym to suma kroków 50 najaktywniejszych uczniów z każdej placówki, co daje równe szanse szkołom o różnej ilości uczniów.
NAGRODY
Szkoły rywalizują o miano najaktywniejszej.
Fundacja Pho3nix nagrodzi uczniów 20 szkół z największą liczbą kroków wykonanych od 24.01 do 6.02.
Do wygrania setki opasek sportowych Huawei Band 4!
CEL CHARYTATYWNY – WIELKA ORKIESTRA ŚWIĄTECZNEJ POMOCY
1 AKTYWNY UCZEŃ W KONKURSIE = 5 zł na konto WOŚP
Do rywalizacji o nagrody indywidualne dla uczniów dodajemy super cel.
Za każdego ucznia Naszej szkoły, który wykona w aplikacji minimum 1000 kroków w okresie trwania konkursu, Fundacja Pho3nix przekaże na konto WOŚP 5 PLN.
Celem Fundacji jest przekazanie 1 000 000 PLN na rzecz Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy !
Liczy się jak największa liczba zarejestrowanych, aktywnych dzieci!
Akcja rejestracyjna ruszyła pełną parą już 3.01.2022!
Czas rozpędzić w Naszej szkole wielką machinę rejestracji uczniów do aplikacji mobilnej Pho3nix Kids, w której liczone będą konkursowe kroki
Im większa frekwencja, tym większe szanse na zdobycie nagród indywidualnych oraz pomoc w zebraniu 1 000 000 od Fundacji Pho3nix na rzecz Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.
Konkurs startuje już 24 stycznia!
„Uratować święta” – klasa 6c
Klasa 6c w ostatnim dniu nauki stacjonarnej wzięła udział w zabawie grupowej ESCAPE ROOM pt. „Uratować Święta”
Dekoracja świąteczna na I piętrze naszej szkoły!!!
Dekoracje świąteczne przygotowane przez uczniów klas 4-7 na lekcjach techniki i plastyki pod okiem nauczycielki Pani Anny Nowakowskiej.
Mikołajki w klasie 5b
Po nauczaniu zdalnym odbyły się długo oczekiwane Mikołajki w kl. 5b
Zajęcia plastyczne i techniczne!
Tak nasi uczniowie klas 4-7 pracowali na lekcji plastyki i techniki przed świętami przygotowując dekoracje na zbliżające się Święta Bożego Narodzenia.
Konkurs w klasach 4
W holu na parterze można obejrzeć prace uczniów , które wygrały w konkursie:
kl.4a: Aleksander M., Adrian S.,Michał l.,Marta K., Oliwer W;
kl.4b: Nina D., Ryszard Sz.,Zofia K.,Ignacy Sz.;
kl.4c: Grzegorz W., Blanka W., Magdalena B.
Wszyscy uczestnicy wykonali ciekawe prace a laureaci wykazali się niezwykłością pomysłów i pięknym wykonaniem. Gratuluję sukcesów. Ewa Stec
Wyniki Konkursu Skoków Na Skakance
W październiku trenowaliśmy naszą kondycję, a w listopadzie przystąpiliśmy do turnieju skoków na skakance na każdym poziomie. Każdy miał możliwość kilka razy podejść do konkursu, a najlepszy wynik brał udział w rywalizacji.
Konkurs, przygotowanie do niego, wyłanianie najlepszych miało za zadanie nakłonić wszystkich uczniów do systematycznego skakania, bicia swoich własnych rekordów życiowych i uświadomienie, że skoki na skakance to nie tylko zabawa, ale podnoszenie kondycji, zwinności, ćwiczenia oddechowe, poprawa koordynacji wzrokowo- ruchowej, doskonalenie rytmiczności ruchu, kształtowanie nawyku ,,zdrowej’’ rywalizacji między rówieśnikami, ale przede wszystkim także świetny sposób na nudę w domu, na podwórku i w czasie przerwy w szkole.
Rowerek, obunóż, naprzemienny zmotywował do rywalizacji ponad 60 osób od klasy IV po VIII zarówno dziewczynki jak i chłopców!
Na poziomie klas IV najlepszą kondycję, koordynację i wytrzymałość mają:
I MIEJSCE 168 skoków/ 60 sekund MAGDA B. 4C
II MIEJSCE 140 skoków/60 sekund EMMA K. 4A
III MIEJSCE 97 skoków/60 sekund MARYSIA H. 4C
Na poziomie klas V najlepszym skoczkiem został:
I MIEJSCE 134 skoki/60 sekund NIKODEM W. 5B
Na poziomie klas VI najlepszą koordynację i wytrzymałość mają:
I MIEJSCE 155 skoków/ 60 sekund ANIA A. 6C
II MIEJSCE 125 skoków/60 sekund DAFNE D. 6C
III MIEJSCE 119 skoków/60 sekund DANIEL P. 6C
Na poziomie klas VII najlepszymi skoczkami zostali:
I MIEJSCE 175 skoków/60 sekund IZA D. 7C i 126 skoków/60 sekund AHMED H. 7D
II MIEJSCE 165 skoków/60 sekund WERONIKA W. 7B i 118 skoków/60 sekund DAWID M. 7D
III MIEJSCE 143 skoki/60 sekund TOSIA K. 7B i 101 skoków/60 sekund WOJTEK S. 7B
Na poziomie klas VIII najlepszą koordynację i wytrzymałość mają:
I MIEJSCE 167 skoków/ 60 sekund OLIWIA K. 8B
II MIEJSCE 136 skoków/60 sekund TYMON P. 8C
III MIEJSCE 107 skoków/60 sekund KAROLINA J. 8B
Zwycięzcom jeszcze raz serdecznie gratulujemy i zachęcamy wszystkich uczniów do dalszego skakania.
Trenujcie dalej, by w następnym roku przystąpić ponownie do nowych konkurencji ze skakanką!
Polskie tańce narodowe – projekt dla klasy 4-7
Projektem „Polskie tańce narodowe” uczennice i uczniowie z klas 4-7 zakończyli listopadowe aktywności związane z propagowaniem, poznawaniem i pogłębianiem wiedzy na temat patriotycznych postaw i historii naszego kraju.
Poruszając kwestie związane z wychowaniem i edukacją w duchu szacunku do tradycji nie sposób pominąć znaczenia muzyki polskich kompozytorów, polskich tańców narodowych, nawiązania do obyczajów i kultury ludowej. Przecież nasz polonez, krakowiak, mazur, kujawiak i oberek od 2015 roku figurują na Krajowej liście niematerialnego dziedzictwa kulturowego.
W ramach projektu dzieci nagrywały filmiki z własnymi tanecznymi występami, tworzyły bardzo lubiane przez Nich „plakaty” zawierające ilustracje i najważniejsze informacje…
Podczas lekcji muzyki chętnie dzieliły się swoją wiedzą na temat tańców narodowych i oczywiście z zapałem ćwiczyły kroki i podstawowe figury poloneza i krakowiaka.
Międzyszkolny Konkurs Recytatorski Twórczość Krzysztofa Kamila Baczyńskiego.
Dnia 25.11.21 r. o godzinie 10.00 w Szkole Podstawowej nr 103 im. Bohaterów Warszawy 1939-1945 odbył się Międzyszkolny Konkurs Recytatorski Twórczość Krzysztofa Kamila Baczyńskiego. Konkurs objęty Honorowym Patronatem Burmistrza Mokotowa Rafała Miastowskiego. Do udziału przystąpili reprezentanci ze Szkoły Podstawowej nr 103 im. Bohaterów Warszawy 1939-1945, Szkoły Podstawowej nr 307 im. Jana III Sobieskiego, Szkoły Podstawowej nr 115 im. Wandy Turowskiej oraz Szkoły Podstawowej nr 260 im. Jana Matejki.
Andrzejki w klasach piątych i szóstych.
Drugi moduł projektu Norwidowskiego w klasie 8a
Do kraju tego, gdzie kruszynę chleba
Podnoszą z ziemi przez uszanowanie
Dla darów Nieba…
Tęskno mi, Panie…
16 listopada na godzinie wychowawczej klasa 8a realizowała drugi moduł projektu poświęconego Cyprianowi Kamilowi Norwidowi. Tym razem wysłuchaliśmy prezentacji Oli, Leny, Mateusza i Huberta na temat losów Cypriana Kamila Norwida – polskiego emigranta, tułacza i pielgrzyma.
Z zadumą przysłuchiwaliśmy się opowieściom naszych koleżanek i kolegów o nieszczęśliwym i pełnym udręki życiu artysty, którego okrutny los skazał na ciągłe pielgrzymowanie po Europie w poszukiwaniu swego azylu. Drezno, Wenecja, Florencja, Rzym, Berlin, Nowy Jork i Paryż to miasta, w których Norwid nie zaznał szczęścia. Niespełniony w miłości do Marii Kalergis wszędzie borykał się z biedą, nieprzychylnymi recenzjami swoich utworów, postępującą głuchotą i ślepotą.
Prezentację poprzedziło piękne odczytanie przez naszych prelegentów wiersza Moja Piosnka[II], będącego świadectwem wielkiej tęsknoty Cypriana Kamila Norwida za Polską.
Program edukacyjny klas 7 z matematyki
W roku szkolnym 2021/2022 uczniowie i uczennice klas 7 przystąpili do projektu edukacyjnego z matematyki „Lepsza Szkoła” organizowanego przez Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe. Celem projektu jest sprawdzanie poziomu wiedzy matematycznej siódmoklasistów i porównanie jej na tle klasy, szkoły, województwa i kraju. Testy przeprowadzane są trzy razy do roku: na początku roku szkolnego, po pierwszym semestrze i pod koniec nauki w klasie 7.
Aktualnie szkoła klasyfikuje się na poziomie wyższym niż średnia wojewódzka oraz krajowa.
Nad całym projektem w naszej podstawówce czuwa matematyczka klas siódmych Pani Agata Piasek.
Karta rowerowa
W maju 2022, po dwuletniej przerwie, będzie organizowany egzamin na kartę
rowerową (uczniowie, którzy skończyli 10 lat). Egzamin składa się z dwóch części:
-test teoretyczny (konieczne uzyskanie 80% punktów),
-egzamin praktyczny (jazda po wyznaczonym torze na boisku szkolnym).
Przykładowe strony internetowe przygotowujące teoretycznie do egzaminu:
Karta rowerowa – to proste (brd.edu.pl)
Testy na kartę rowerową – jak zdać? – CentrumRowerowe.pl
11 listopada to dzień szacunku, pamięci, wolności…
Konkurs – „Jak rozumiem wolność i patriotyzm ?”
Z okazji 103 rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości odbył się w szkole coroczny konkurs historyczno-plastyczny pod okiem Pani Ewy Stec . Tegoroczne hasło: „Jak rozumiem wolność i patriotyzm ?” było dla uczniów klas 4-8 niezwykle inspirujące. Powstały różne i bardzo ciekawe plakaty, świadczące o dojrzałości i pomysłowości ich twórców. Myślę, że warto odwiedzić wystawę na II piętrze szkoły i wczytać się w przekaz, którego autorami są Wasi koledzy i koleżanki.
Warte Zapamiętania
Klasa 6c z okazji 11 listopada włączyła się do ogólnopolskiej akcji WARTE ZAPAMIĘTANIA. Uczniowie podczas godziny wychowawczej stworzyli karty cytatów znanych osób. Takie myśli, które są uniwersalne ważne dla naszej tożsamości, dla naszego życia, pracy, którą wykonujemy, dla naszego rozwoju i są warte zapamiętania. Kartki nie są celem samym w sobie, ale wypowiedziane przez znane osoby słowa, sentencje, myśli mają nas skłonić do przemyśleń, zmiany postawy i refleksji na temat życia.
Konkurs recytatorski
Słynne zabytki
14 listopada Dzień Czystego Powietrza
W dniu 14 listopada obchodzimy w Polsce Dzień Czystego Powietrza, ustanowiony kilkanaście lat temu przez fundację Arka. Celem akcji jest walka o czyste powietrze i zwiększenie świadomości społeczeństwa. Największy udział w zanieczyszczeniu powietrza w naszym kraju ma niska emisja, której źródłem są przede wszystkim spaliny samochodowe oraz dym z nieefektywnych i nieekologicznych pieców w domach jednorodzinnych. Uczniowie klas 6 wykonali plakaty, na których znajdziemy odpowiedź na pytanie: Jak dbać o czyste powietrze w swoim otoczeniu?
Lekcja języka angielskiego w klasie 8a
Z mapą po Łazienkach Królewskich
Projekt edukacyjny poświęcony Cyprianowi Kamilowi Norwidowi w klasie 8 b
Muzyczne pejzaże…
W ostatnim tygodniu złotego, purpurowego, rudego października klasy piąte i szóste podczas lekcji muzyki miały okazję podjąć próbę połączenia dwóch artystycznych światów: muzycznego i plastycznego.
Słuchając fragmentu koncertu ,,Cztery Pory Roku” Antonio Vivaldiego pt. „Jesień” dzieci tworzyły ciekawe, oryginalne „obrazy” w jesiennych barwach…
Pędzle ,,prowadzone i kierowane” doświadczeniem, wyobraźnią, kreatywnością i twórczą odwagą dzieci to piękne drogowskazy dla Ich rozwoju, poznawania sztuki i szukania nowych wyzwań artystycznych…
Oto, co może powstać w ciszy i skupieniu podczas słuchania muzyki…
Konkursy kuratoryjne w dużej szkole

Halloween na lekcjach języka angielskiego.







Powtórzenie z Goose Chase.
Jak to zrobić, żeby uczyć się języka, a wcale nie czuć, że jest to nauka? Ze współczesnymi technologiami jest to bardzo łatwe.
Po kodach QR przyszła pora na aplikację Goose Chase. Grupa uczniów i uczennic z klasy 6c została podzielona na grupy i za pomocą smartfonów odpowiadali na pytania i wykonywali zadania, które przygotowała dla nich ich nauczycielka angielskiego, Judyta Rudnicka.
Ułożyć wiersz ze słówek z ostatniego rozdziału? Nagrać rozmowę telefoniczną? Pokazać, jak komunikują się delfiny? Nic prostszego. Pobiegaliśmy po szkole, powtórzyliśmy materiał i dobrze się bawiliśmy.
Zadbaliśmy o groby nieznajomych.
Zbliżający się czas Wszystkich Świętych to czas zadumy i modlitwy, jednocześnie przypominający, jak ogromne znaczenie społeczne ma poczucie jedności, szacunku i miłości dla drugiego człowieka.
Dnia 28 października grupa wolontariuszy Szkoły Podstawowej nr 103 wraz z opiekunami p. Krystyną, p. Kamilą i p. Marcinem wybrała się na pobliski cmentarz w celu zaopiekowania się opuszczonymi grobami. Zadanie nie było łatwe, wymagało wiele wysiłku, ale podczas uroczystości 1 Listopada cmentarz będziesz wyglądał godnie, a uczniowie z dumą będą mogli spoglądać na groby, o których nikt już nie pamięta, a którym oni przywrócili „życie”.
Projekt edukacyjny w 8a.
Syn minie pismo, lecz ty spomnisz, wnuku…
Projekt edukacyjny poświęcony Cyprianowi Kamilowi Norwidowi w klasie 8 a
26 października na godzinie wychowawczej w klasie 8a rozpoczęliśmy realizację projektu poświęconego wielkiemu Polakowi i wszechstronnemu artyście – Cyprianowi Kamilowi Norwidowi, którego rok świętujemy w naszym kraju w związku z 200. rocznicą urodzin poety.
Spotkanie rozpoczęło się niezwykle nastrojowo od wysłuchania Walca a – moll Fryderyka Chopina w wykonaniu znakomitego polskiego pianisty Janusza Olejniczaka. Kiedy wybrzmiały ostatnie dźwięki muzyki, Lena, Karolina, Maks i Antek odczytali wiersz pt. Klaskaniem mając obrzękłe prawice, będący poetyckim testamentem, a następnie prezentowali swoją wiedzę na temat życia i twórczości Cypriana Kamila Norwida, przybliżając w ten sposób koleżankom i kolegom dziedzictwo genialnego artysty nierozumianego za życia, pochowanego w zbiorowej mogile, zapomnianego przez potomnych i docenionego dopiero przez następne pokolenia.
Prezentacje zostały nagrodzone brawami, a na koniec prelegenci przeprowadzili quiz na temat życia i twórczości Cypriana Kamila Norwida.
Mamy nadzieję, że kolejne wystąpienia będą równie ciekawe i poruszające.
Język angielski w 7a.
8b-sprząta kwatery powstańcze.
W piątek, 22 października udaliśmy się na Cmentarz Czerniakowski, aby posprzątać kwatery powstańcze, zapalić znicze. W ten sposób zakończyliśmy wycieczkę śladami powstańczej Warszawy.
Eko godzina wychowawcza w 7d
Podczas zdalnej godziny wychowawczej klasa 7d pracowała w aplikacji Jambord nad bardzo istotnym zagadnieniem ochrony środowiska. Uczniowie i uczennice odpowiadali na pytania: Jak być EKO na co dzień? Co szkodzi naturze? oraz tworzyli hasła proekologiczne. Polecamy każdemu zapoznać się z efektami ich pracy i wdrożyć je w życie.
8b-śladami powstania warszawskiego na Starówce
W czwartek, 21 października klasy ósme uczestniczyły w niezwykłej wycieczce łączącej przeszłość z przyszłością. Przeszliśmy Stare Miasto szlakiem powstańczym, oddaliśmy im hołd, poznaliśmy niezwykłe i trudne historie wielu z nich. Patrząc na zdjęcia zrujnowanego miasta, mogliśmy docenić jego dzisiejsze piękno i cud odbudowy.
Klasa 8 a na szlaku Powstania Warszawskiego
O tym, że historia jest nauczycielką życia przekonali się uczennice i uczniowie klasy 8 A, którzy w towarzystwie dwóch innych klas ósmych udali się 21 października na wycieczkę Szlakiem Powstania Warszawskiego.
Pod kierownictwem nauczyciela historii Pana Radosława Głowackiego przez sześć godzin zgłębialiśmy tajemnice warszawskiej Starówki. Poznaliśmy niezwykłe historie, nie tylko z czasów II wojny światowej, o których nie piszą autorzy podręczników. Wszystko zgodne z podstawą programową, ale żywe i porywające. Dowiedzieliśmy się, skąd się wzięła gąsienica niemieckiego czołgu przy ulicy Dziekania, jak powstała Góra Gnojna, gdzie i kiedy odbyła się jedyna defilada AK , oraz jakie tajemnice kryją Chrystus Baryczków i Hetmanka Żołnierza Polskiego.
Pod Pomnikiem Małego Powstańca zapaliliśmy znicz i oddaliśmy hołd obrońcom naszego miasta.
Wycieczka stała się okazją do integracji klasy. Wszyscy poczuliśmy, jak dobrze być razem.
Dolinie Środkowej Wisły- wycieczka klasy 5b
Klasa 5b w ramach integracji była na wycieczce w Dolinie Środkowej Wisły. W muzeum im. Tadeusza Kościuszki przybliżyła sobie losy Tadeusza Kościuszki, poznała technikę pisania gęsim piórem i elementy musztry kadeckiej. W Parku w Podzamczu uczestnicy wycieczki zobaczyli pokaz strzelania z broni czarnoprochowej. Gra terenowa wzbudziła wielkie emocje, a strzelanie z łuku i wykrywanie metal było fascynujące. Na wspólnym ognisku dzieliliśmy się wrażeniami.
Dzień jabłka w klasie 7c
Uczennice i uczniowie klasy 7c na godzinie wychowawczej świętowali dzień jabłka/ Z tej okazji przygotowali masę smakołyków z jabłkami jak również opracowali w grupach reklamy promujące jabłka.
Dzień jabłka w klasie 7a
Światowy Dzień Owoców i Warzyw w klasie 5a
Uczniowie klasy 5a świętowali Światowy Dzień Owoców i Warzyw.
Owoce i warzywa stanowią podstawę zbilansowanej diety, są źródłem witamin, wpływają na dobre samopoczucie. Aktywne i kreatywne działania prozdrowotne to podstawa! Promujemy zdrowe i świadome odżywianie, którego sprzymierzeńcami są owoce i warzywa.
https://drive.google.com/file/d/1QWSsj56H4bFZb1W75U8TG_lub8nUK9JK/view?usp=sharing
14 października
https://drive.google.com/file/d/1YTvO9fUANx7_7EfNCPW7UMLtPSxBUZ45/view?usp=sharing
Z okazji Dnia Edukacji Narodowej dzieci z klasy 4a w imieniu uczennic i uczniów z Dużej Szkoły wyśpiewały muzyczne życzenia dla wszystkich Nauczycielek i Nauczycieli.
Poszukiwania kodów QR
Klasy 4 miały dzisiaj nietypową powtórkę do nadchodzącego sprawdzianu języka angielskiego. Wyruszyli na poszukiwanie kodów QR, które w różnych miejscach na korytarzu ukryła ich nauczycielka, Judyta Rudnicka. Po zeskanowaniu kodu pojawiały się pytania z materiału z kilku ostatnich lekcji, na które mieli znaleźć odpowiedź.
Klasa VIII A na tropie … jabłka
Klasę VIII A ogarnęła na godzinie wychowawczej prawdziwa jabłkomania.
Okazało się, że jabłko to nie tylko dzieło natury, ale i znak kultury.
Jabłko stało się też dla nas pretekstem do dobrej zabawy. Uczennice i uczniowie, wcielili się w role Adama, Ewy oraz Węża i odegrali Żarłoczną Ewę Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego. Ogromne emocje publiczności wzbudzili chłopcy w roli złotowłosej Ewy.
Na koniec zjedliśmy rajskie jabłuszka, które przez całą lekcję kusiły nas swoim zapachem.
„Seterra na lekcji”
Seterra to geograficzna aplikacja edukacyjna, która pomaga w nauce krajów, flag, obiektów geograficznych, stolic, miast, rzek, zbiorników wodnych. Łącznie zawiera ponad 300 różnych map. Seterra została przetłumaczona na 40 języków i jest uwielbiana przez ludzi z całego świata.
Październik miesiącem skakania!
Drodzy aktywni uczniowie !
CELE KONKURSU SKOKÓW NA SKAKANCE:
– popularyzacja skoków na skakance wśród młodzieży i dorosłych,
– propagowanie zdrowego stylu życia,
– polepszenie sprawności fizycznej, poprawa krążenia, wzmocnienie organizmu.
– propagowanie aktywnego spędzania czasu wolnego w czasie przerw śródlekcyjnych,
– nakłonić wszystkich uczniów do systematycznego skakania, bicia swoich własnych rekordów życiowych,
– uświadomienie, że skoki na skakance to nie tylko zabawa, ale podnoszenie kondycji, zwinności,
– ćwiczenia oddechowe, poprawa koordynacji wzrokowo- ruchowej, doskonalenie rytmiczności ruchu,
– kształtowanie nawyku ,,zdrowej’’ rywalizacji między rówieśnikami,
– świetny sposób na nudę w domu, na podwórku i w czasie przerwy w szkole.
ORGANIZATORZY:
Nauczyciele wychowania fizycznego
TERMIN I MIEJSCE:
Październik miesiącem skakanki
PRZEPISY I ZASADY KONKURSU
Konkurs adresowany jest do uczniów klas IV – VIII z podziałem na poziomy klasowe oraz płeć.
Czas trwania konkurencji: 60 sekund (1 minuta)
Zasady:
Wygrywa osoba, która wykona najwięcej poprawnych skoków w określonym czasie.
Ćwiczymy przez cały miesiąc październik, aby wyłonić mistrza skoków na skakance.
W czasie lekcji wychowania fizycznego zadaniem uczniów będzie wykonanie jak największej liczby skoków w czasie 1 minuty.
Na poziomie klas zostanie wyłoniony najlepiej skaczący uczeń.
Metoda skakania jest dowolna.
W czasie 60 sekund możemy skusić dowolną ilość razy.
Każdy uczeń, który przystąpi do konkursu otrzyma 5 z aktywności. Uczeń z najwyższym wynikiem na danym poziomie otrzyma ocenę celującą do aktywności.
ŁAPCIE ZA SKAKANKI I DO DZIEŁA!


Aktywna godzina wychowawcza w klasie 7b
Spotkanie z psychologiem szkolnym Panem Pawłem Skrzyńskim, na godzinie wychowawczej. Omówienie ważnych tematów dla młodzieży dotyczących okresu dojrzewania. Uczniowie chętnie uczestniczyli w tego typu zajęciach. Dzielili się swoimi odczuciami, zadawali pytania na nurtujące ich problemy.
Wieczór integracji w klasie 6b
W Piątek 1.10 odbył się wieczór integracyjny klasy 6b, na którym nie brakowało gier, zabaw, śpiewu i innych wspaniałości. Mieliśmy swój bufet, zagraliśmy z Wychowawcą mecz piłki nożnej i aktywnie spędzaliśmy czas aż do wieczora. Nie patrzyliśmy na zegarek, przez co zabrakło nam czasu na zaplanowany seans filmowy, ale nie żałujemy 🙂
Dzień Chłopaka w 103
Dziewczynki z klasy 7c przygotowały w prezencie personalizowane worki z łakociami.
Dziewczynki z klasy 5b przygotowały na godzinie wychowawczej niespodziankę dla chłopców. Następnie wszyscy wybraliśmy się do pobliskiego kina, było super!
Dziewczynki z klasy 6c przygotowały dla chłopców dyplomy, zakładki do książek oraz coś słodkiego.

Projekt realizowany w klasach VIII- 2021 Rok Cypriana Kamila Norwida
W 2021 ROKU PRZYPADA 200 ROCZNICA URODZIN POETY NARODOWEGO.
Klasy ósme będą realizowały projekt podzielony na sekwencje omawiane co miesiąc w trzeci wtorek na godzinie wychowawczej, począwszy od października 2021:
- „Sylwetka Cypriana Kamila Norwida” – październik
- ” Cyprian Kamil Norwid – polski emigrant, tułacz, pielgrzym -listopad
- „Wielcy ludzie i wzniosłe idee w twórczości C.K.Norwida” (cykl poświęcony wielkim ludziom obecnym w jego poezji) – grudzień
- „Słynne cytaty z twórczości C.K.Norwida” – styczeń
Uczniowie w w/w grupach przygotowują plakat, który prezentują przed klasą na godzinie wychowawczej lub/i na j.polskim.
- Recytacja wybranych wierszy C.K.Norwida – do końca stycznia 2022 r.- każdy uczeń (fragmenty wierszy).
PROJEKT KOŃCZY SIĘ W STYCZNIU 2022 r.
Uczniowie otrzymują oceny z j.polskiego i pochwały za realizację projektu.
Projekt realizowany jest pod opieką wychowawców klas 8: I. Omelan, E. Stec, D. Ignaciuk, D. Bałabaniak
Klasa 6c przystąpiła do projektu „Odskocznia dla ucznia”. To unikalny cykl warsztatów cyrkowo-teatralnych, które są świetną zabawą, pozwalają zdobywać nowe nieszablonowe umiejętności, pobudzają koncentrację, kształtują wytrwałość, rozwijają refleks i koordynację ruchową, dodają pewności siebie oraz rozwijają umiejętności społeczne w tym komunikację i współpracę w grupie. W ramach projektu na pierwszym spotkaniu braliśmy udział w zajęciach integrujących oraz mieliśmy zajęcia ruchowo-zręcznościowe.






Pod okiem Pani Renaty Bartkiewicz 23 września odbyła się testowa cześć I etapu Olimpiada Matematyczna Juniorów.
Pod koniec zeszłego roku (dzięki wsparciu uczennic, uczniów i ich rodziców) w łazienkach dziewczyn w dużej szkole znalazły się pudełka ze środkami higienicznymi.
Dziękujemy wszystkim, którzy na bieżąco dostarczają potrzebne rzeczy i pomagają nam w uzupełnianiu zapasów.


Razem możemy stworzyć ekologiczną szkołę!
W tym roku szkolnym klasy 7d oraz 8b pod opieką Pani Karoliny Wajer i Ewy Stec wezmą udział w projekcie „EKOLOGICZNA SZKOŁA”. Program będziemy realizować wspólnie z Centrum Edukacji Obywatelskiej.
Uczniowie na aktywnych godzinach wychowawczych będą poszerzać swoją wiedzę na temat środowiska naturalnego i kształtować postawy proekologiczne. Na zakończenie cyklu spotkań w czerwcu 2022r. uczniowie zaprezentują własne działania w ramach Ogólnopolskich Prezentacji Projektów Młodzieżowych.
Kuratoryjny konkurs z biologii
Trwają przygotowania do kuratoryjnego konkursu z biologii. 28 października o godzinie 9.00 odbędzie się etap szkolny. Wszelkie dodatkowe informacje można pobrać ze strony Mazowieckiego Kuratorium Oświaty.
Młodzieżowy strajk klimatyczny
24 września w Warszawie i 20 innych miastach odbywał się Młodzieżowy Strajk Klimatyczny. Uczniowie i uczennice wyszli na ulice, żeby ostrzec przed skutkami zmian klimatycznych.
Klasa 8a i 8b przygotowała plakaty, które przypominają o tym, jak ważna jest wspólne działanie w obliczu zmieniającego się klimatu.
Warszawska Olimpiada Młodzieży – biegi przełajowe
Dnia 20 września na Polach Mokotowskich odbyły się dzielnicowe zawody w biegach przełajowych w ramach Warszawskiej Olimpiady Młodzieży.
Drużynę dziewcząt na dystansie 1000m reprezentowały Helena D. – zajmując 16 miejsce oraz Adelina T. – zajmując 10 miejsce.




Sprzątanie świata-Polska
W tym roku szkolnym pod hasłem „Myślę, więc nie śmiecę” wzięliśmy udział w Sprzątaniu świata. Każda z klas miała przydzielone zadanie:
– klasy I sprzątały swoje sale lekcyjne,
– klasy II sprzątały teren boiska szkolnego i obrzeża małej szkoły,
– klasy III sprzątały ulice prowadzące do przedszkola i skwerek,
– klasy IV sprzątały teren boiska i obrzeża dużej szkoły,
– klasy V sprzątały ulice prowadzące do małej szkoły,
– klasy VI sprzątały ulice prowadzące do Rezerwatu Jeziorko
Czerniakowskie,
– klasy VII sprzątały teren przylegający do J. Czerniakowskiego,
– klasy VIII wykonały plakaty promujące 28 akcje posprzątaj Polskę.
Na zdjęciach uczennice i uczniowie z klasy 4b i 6c.
Pamiętamy!
17 września 2021 r. przy Pomniku Poległym i Pomordowanym na Wschodzie (Skwer Matki Sybiraczki na Muranowie) po raz 26 poczty sztandarowe oraz przedstawiciele i przedstawicielki stołecznych szkół wzięli udział w uroczystości patriotycznej, upamiętniającej 82 rocznicę napaści wojsk bolszewickich na Polskę.
Global Scholars 2021/2022
Szesnaście osób z klas 7 i 8 rozpoczęło swoją przygodę z Global Scholars pod opieką Judyty Rudnickiej. To już kolejny rok naszej współpracy z Bloomberg Philanthropies, organizacją non-profit z Nowego Jorku.
Na mapce zaznaczone są miasta, w których znajdują się nasze tegoroczne szkoły partnerskie.
Nowym tematem przewodnim jest: Food, Cities and Our Future.
Będziemy rozmawiać o tym, jak kultura i geografia wpływają na to, co jemy. Dowiemy się, jaki mamy dostęp do zdrowych opcji żywieniowych w Warszawie i jak wygląda to w miastach z naszej grupy. Sprawdzimy, jak miasta zapewniają dostęp do jedzenia. Zbadamy, jaki jest związek pomiędzy globalną produkcją żywności a zmianami klimatycznymi. Na koniec stworzymy grupowy projekt o bezpieczeństwie żywieniowym w naszych społecznościach.
Efektami naszej pracy będziemy się dzielić na bieżąco.
************************************************************
ROK SZKOLNY 2020/2021
Kolejny projekt Global Scholars w naszej szkole
W tym roku szkolnym po raz kolejny bierzemy udział w projekcie Global Scholars wraz z 53 miastami z całego świata.
Tegoroczny temat przewodni to Resourceful Cities. Grupa uczniów klas ósmych pod opieką Judyty Rudnickiej dowiaduje się więcej o konsumpcji towarów, ich pochodzeniu, o tym, co się z nimi później dzieje i jak uczynić cały proces lepszy dla środowiska.
Uczniowie przygotowali do tej pory dwa projekty: Everyday Action, w którym mieli prześledzić zużycie papieru lub plastiku w swoim domu i My City’s Sustainable Systems, w ramach którego badali zrównoważony system usług i tworzyli przewodnik po społeczności. W załączeniu możecie obejrzeć kilka przykładowych prac.
Obecnie powstaje projekt o problemach związanych z konsumpcją, w ramach którego uczniowie mieli przeprowadzić ankietę wśród lokalnej społeczności, a jako projekt końcowy wybierzemy jeden z tych problemów i spróbujemy zaproponować jakieś rozwiązania.
Antonina Sobczak- Gratulujemy!!!



Zajęcia muzealne on-line „Szlakiem warszawskich zwierząt”
W dniu 5.11 klasa 5c wzięła udział w zajęciach muzealnych on-line „Szlakiem warszawskich zwierząt”. Zajęcia odbyły się na platformie ZOOM. Podczas warsztatów poszukiwaliśmy odpowiedzi na pytania czy istnieją tzw. warszawskie zwierzęta?. W jaki sposób zwierzęta były obecne w życiu miasta i jak uwieczniali te sceny artyści? Historia Warszawy to nie tylko historia ludzi, a naszym zadaniem było stworzyć zwierzęcą mapę miasta z zaznaczeniem obecności różnych zwierząt w poszczególnych dzielnicach.
(Aneta Wójcik)
************************************************************
ROK SZKOLNY 2019/2020
Nasza szkoła otrzymała nagrody w XV Ogólnopolskim Konkursie Plastycznym „Architektura mojego regionu” organizowanym przez Powiatowy Młodzieżowy Dom Kultury im. Michała Elwiro Andriollego w Otwocku. Wśród ponad 200 prac nasze uczennice: Nela G. z klasy Va otrzymała 1. miejsce, Julia T. z klasy VIc otrzymała wyróżnienie. To już nasz kolejny sukces w konkursach plastycznych.
(Anna Nowakowska)
Data: 20.12.2019r.
Wyniki:
1 miejsce – Aleksander G. kl. 8d
2 miejsce – Maksymilian P. kl. 7a
3 miejsce – Kuba C. kl. 7b
4 miejsce – Kacper B. kl. 7c
Prowadzący: Diana Ignaciuk, Aneta Wójcik
Koordynator: Sławomir Joński
Serdecznie gratuluję Poli S. kl. 8a i Aleksandrze M. kl. 8d
Turniej Tenisa Stołowego kl. 4-6
Otwarty Turniej Tenisa Stołowego kl. 4-8
Mokotowski Konkurs Historyczny dla klas IV
Sukces Szkoły i Uczniów! Uczniowie klas czwartych: Daniel W.- 4b, Jurek Z. i Henio R.- 4c zwyciężyli w I etapie szkolnego konkursu dla klas IV. W finale XIII Mokotowskiego Konkursu Historycznego „Nasza biało-czerwona” wywalczyli dla Szkoły II miejsce (wśród 7 szkół mokotowskich) zespołowo.
(Ewa Stec)
Zdrowe śniadanie w klasie 8a
(Ewa Stec)
4 c w Parku Miniatur
W październiku klasa 4c odwiedziła Park Miniatur. Wystawa mieści się w unikatowym miejscu w samym centrum Starego Miasta. Wzięliśmy tam udział w lekcji varsavianistycznej podczas której przenieśliśmy się na ulicę przedwojennej Warszawy oraz dowiedzieliśmy się jak powstają miniatury. Przewodnik przybliżył nam tło historyczne prezentowanych obiektów.
(Aneta Wójcik)
Dzień Zdrowego Jedzenia i Gotowania
W dniu Zdrowego Jedzenia i Gotowania, który obchodziliśmy 8 listopada klasa 4c przygotowała na śniadanie pastę z pieczonej papryki oraz czerwonej fasoli, sałatkę z soczewicy, surówkę z czerwonej kapusty, serek biały z rzodkiewką, pomidory z mozzarellą, talerze pełne owoców: malin, porzeczek, granatów, czerwonych winogron, jabłek, grejpfrutów. Były też smakowite babeczki z buraka. Nie zabrakło również chleba domowego wypieku oraz soku malinowego. Było kolorowo, smacznie i zdrowo.
(Aneta Wójcik)
4 c w Muzeum Sportu i Turystyki
W dniu 5 listopada klasa 4c odwiedziła Muzeum Sportu i Turystyki, gdzie odbyliśmy pełną historii lekcję z przewodnikiem po muzeum oraz lekcję edukacyjną w sali pt.: „Od dzieciaka do Mistrza Świata”. Były to zajęcia dla małych fanów piłki nożnej, podczas których pogłębiliśmy swoją wiedzę na temat tej dyscypliny oraz sprawdziliśmy się w charakterze kibiców, a także zawodników.
(Aneta Wójcik)
W dniu 30 września młodzież z siedmiu warszawskich szkół na zaproszenie Krajowego Związku Byłych Żołnierzy Polskich Sił Zbrojnych upamiętniła tę rocznicę, która jest dowodem patriotyzmu, odwagi i poświęcenia przedstawicieli narodu polskiego.
(Aneta Wójcik)
80 rocznica powstania Polskiego Państwa Podziemnego
(Aneta Wójcik)
ROCZNICA NAPAŚCI WOJSK BOLSZEWICKICH NA POLSKĘ
W dniu 17 września 2019 roku obchodziliśmy 80 rocznicę napaści wojsk bolszewickich na Polskę.
W związku z tym Warszawska „Solidarność” Oświatowa po raz kolejny zaprosiła dyrektorów, nauczycieli, uczniów stołecznych szkół do udziału w uroczystości patriotycznej.
Obchody tej rocznicy odbyły się pod Pomnikiem Poległym i Pomordowanym na Wschodzie przy Skwerze Matki Sybiraczki na Muranowie, gdzie przybyło wiele szkół z pocztami sztandarowymi.
W ramach uroczystości odbyła się wspólna modlitwa oraz składanie wieńców, kwiatów i zniczy na podkładach kolejowych Pomnika symbolizujących miejsca kaźni i łagrów na wschodzie.
—————————————————————————————————————-
ROK SZKOLNY 2018/2019
Klasy IV rozegrały z okazji Dnia Dziecka turniej w Dwa ognie. Wszystkie klasy walczyły o wygraną, ale najlepsza okazała się klasa
IVd – I miejsce
IVa – II miejsce
IVb – III miejsce
IVc – IV miejsce
(Aneta Wójcik)
Dzięki uprzejmości taty Oli uczniowie klasy 6b mogli przypomnieć sobie zasady udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej.
(Sławomir Joński)
MISTRZOSTWA MOKOTOWA W BADMINTONA
IV MIEJSCE DZIEWCZĄT
Zawodniczki:
Iga N.
Zuzanna G.
Opiekun:
Sławomir Joński
W dniu 21.03 dziewczynki i chłopcy reprezentowali szkołę w Mistrzostwach Mokotowa w pływaniu w ramach Warszawskiej Olimpiady w kategorii Dzieci. Zawody odbyły się w Szkole Podstawowej nr 307 przy ul. Barcelońskiej. Szkołę reprezentowali:
(Aneta Wójcik)
TURNIEJ SKOKÓW PRZEZ SKAKANKĘ
Nauczyciele wychowania fizycznego zapraszają na kolejne wyzwania ze skakanką. Ogłaszamy marzec miesiącem skakanki.
Po ubiegłorocznym dużym zainteresowaniu skokami przez skakankę ogłaszamy ponownie konkurs skoków.
Regulamin II edycji turnieju skoków przez skakankę.
Zapraszamy do kolejnego bicia swoich własnych rekordów.
W środę 19.02 gościliśmy w Dużej Szkole Przedszkole nr 299 Przy Bernardyńskiej Wodzie.
Wyniki konkursu

SZKOLNY TURNIEJ TENISA STOŁOWEGO KLAS VII – III GIM
(Aneta Wójcik)
- smartcapture
- smartcapture
- rbt
Szkolny Turniej Tenisa Stołowego klas 4-6
Wyniki
I MIEJSCE – WIKTOR CZ. KL. 6A
II MIEJSCE – KACPER B. KL. 6C
III MIEJSCE – MACIEK Ł. KL. 5D
IV MIEJSCE – BORYS E. KL. 4D
(Sławomir Joński)
Mistrzostwa Mokotowa
W dniu 18.01.2019 r grupa dziewcząt reprezentowała szkołę w Mistrzostwach Mokotowa w koszykówce dziewcząt w ramach Warszawskiej Olimpiady Młodzieży. Rozgrywki odbyły się w Szkole Podstawowej nr 272 przy ul. Piaseczyńskiej. Szkołę w zawodach reprezentowały:
Zosia B. z IIIc Gim
Ola B. z IIIc Gim
Maja K. z IIIc Gim
Zuzia P. z IIIc Gim
Julia Ż. z IIIb Gim
Eleni P. z IIIb Gim
Zosia F. z VIIIa
Inga S. z VIIIa
Klasa 6b w Muzeum Warszawy
(Sławomir Joński)
Mistrzostwa Mokotowa w unihokeja w kategorii młodzież
Dziewczęta reprezentowały szkołę w Mistrzostwach Mokotowa, które odbyły się Szkole Podstawowej nr 85 przy ul. Narbutta. Udało się nam wyjść z grupy i awansować do półfinału. Szkołę w zawodach reprezentowały uczennice:
Lekcja pokazowa baseballa.
W dniu dzisiejszym 14.11 na 2 i 3 godzinie lekcyjnej klasy 4 wzięły udział w lekcji pokazowej poprowadzonej przez trenerów z Warszawskiego Uczniowskiego Klubu Baseballowego Centaury, który prowadzi zajęcia na obiektach Szkoły Podstawowej nr 205 przy ul. Spartańskiej.
(Aneta Wójcik)
Europejski Dzień Dobrego Jedzenia.
8 listopada w czwartek podczas drugiej godziny lekcyjnej uczniowie przygotowywali smaczne śniadanie. W tym roku klasy miały możliwość poznać różne kuchnie europejskie. Mamy nadzieję, że będzie to dobry codzienny nawyk 🙂
(Aneta Wójcik)
Poznajemy warszawską drogę do niepodległości – 6b.
Odwiedziliśmy miejsca związane z obchodami 100 – lecia odzyskania niepodległości. Zobaczyliśmy Warszawę dwudziestolecia międzywojennego oraz poznaliśmy sylwetki najważniejszych postaci tego okresu na czele z Marszałkiem Józefem Piłsudskim.
(Sławomir Joński)
W dniu 12 października klasa V b odwiedziła Powązki Wojskowe.
Po uzyskaniu zgody od Wojewódzkiego Komitetu Ochrony Pamięci Walk i Męczeństwa wspólnie z klasą V d przystroiliśmy w barwy narodowe groby Powstańców Warszawskich ze zgrupowań „Kryska”, „Gurt”, „Bełt” i „Leśnik”. Ponadto zapaliliśmy znicze na mogiłach Powstańców. Odwiedziliśmy też inne groby obrońców naszej ojczyzny. W tym bohaterów z naszych podręczników „Zośki”, „Alka” i „Rudego”. Dziękujemy za pomoc Panu dr. Piotrowi Oleńczakowi, który zajmuje się opieką nad cmentarzami wojennymi za udzielenie zgody i pomoc w organizacji tego ważnego przedsięwzięcia. Uczniowie zapewniają, że to dopiero początek naszej pracy na rzecz żołnierskich mogił na Powązkach.
(Jacek Koziatek)
Wycieczka rowerowa do Powsina klasy 6b.
(Sławomir Joński)
79 ROCZNICA UTWORZENIA POLSKIEGO RZĄDU WE FRANCJI
28 września br. uczestniczyliśmy z pocztami sztandarowymi oraz klasą 7a w uroczystościach 79 rocznicy utworzenia Polskiego Rządu we Francji, którego premierem i naczelnym wodzem był gen. Władysław Sikorski. Organizatorem uroczystości był p. pułkownik Włodzimierz Cieszkowski , były żołnierz Polskich Sił Zbrojnych na Zachodzie. Uroczystości rozpoczęły się Mszą Świętą w Archikatedrze św. Jana Chrzciciela na Starówce. Następnie delegacje ze szkół złożyły kwiaty na grobach twórców II RP w podziemiach katedry. Następnie pojechaliśmy do Muzeum Wojska Polskiego, gdzie mogliśmy zwiedzać całe muzeum.
Została nam moc wrażeń i przeżyć oraz ogromny szacunek dla ludzi, których historię nam przybliżono.
(Aneta Wójcik)
W dniu 19 września odbyły się Mistrzostwa Mokotowa w Biegach Przełajowych.
Szkołę w zawodach reprezentowało 26 osób (12 dziewczynek i 14 chłopców z klas IV – VIII i gimnazjum). Najlepsze wyniki zdobyli:
Dominik M. 8a III miejsce na Mokotowie
Karina P. 5a III miejsce na Mokotowie
Klaudia L. 7c VII miejsce na Mokotowie
oraz
Weronika W. 4b IV miejsce na Mokotowie
Wszystkim uczestnikom gratulujemy, a Dominikowi, Karinie i Klaudii życzymy powodzenia na Mistrzostwach Warszawy 4 października.
(Aneta Wójcik)
ROCZNICA NAPAŚCI WOJSK BOLSZEWICKICH NA POLSKĘ
W dniu 17 września 2018 roku obchodziliśmy 79 rocznicę napaści wojsk bolszewickich na Polskę. W związku z tym Warszawska „Solidarność” Oświatowa po raz kolejny zaprosiła dyrektorów, nauczycieli, uczniów stołecznych szkół do udziału w uroczystości patriotycznej. Obchody tej rocznicy odbyły się pod Pomnikiem Poległym i Pomordowanym na Wschodzie przy Skwerze Matki Sybiraczki na Muranowie, gdzie przybyło wiele szkół z pocztami sztandarowymi. My również braliśmy udział w tej uroczystości z pocztami sztandarowymi oraz klasą 7a. W ramach uroczystości odbyła się wspólna modlitwa oraz składanie wieńców, kwiatów i zniczy na podkładach kolejowych Pomnika symbolizujących miejsca kaźni i łagrów na wschodzie.
(Aneta Wójcik)
ROK SZKOLNY 2017/2018
UCZNIOWIE KLASY 7A „WESZLI W SKÓRĘ” NAUKOWCÓW I STARALI SIĘ ODKRYĆ CO ZNAJDUJE SIĘ W ZAMKNIĘTYCH PUSZKACH. Cztery zespoły „Misie”, „Szyszki”, Hyper Team” oraz „Kluski Leniwe” za pomocą potrząsania, turlania, podrzucania, wąchania, nasłuchiwania ustaliły zawartość puszek. Czasem zespoły były zgodne w swoich ustaleniach, a czasem zupełnie odmienne w swoich wnioskach. Kto miał rację? Co było w puszkach? Czy udało im się dociec prawdy?Niestety nie wiemy… Poczuli się jak prawdziwi naukowcy, którzy odkrywając COŚ nie wiedzą nigdy jak bardzo zbliżyli się do prawdy. Zajęcia prowadziły P. Karolina Wajer geografia oraz Aneta Hordyj biologia. Wkrótce następne warsztaty dla młodych ciekawych świata odkrywców 🙂
ZAJĘCIA SZACHOWE W KLASACH 4-TYCH. Zajęcia szachowe odbywają się w czwartki w godzinach 13.34-14.30 w budynku szkoły przy ul. Limanowskiego 9. W zajęciach uczestniczą uczniowie klasy 4d i 4a.
ZAJĘCIA KOŁO SCRABBLE odbywa się we wtorki w godz.7.45-8.45 w budynku szkoły przy ul. Limanowskiego 9. W zajęciach uczestniczą uczniowie klasy 4c. Oprócz gry przypominamy sobie zasady ortografii, gramatyki, tworzymy anagram, rozwiązujemy zadania i zagadki, a przede wszystkim bardzo dobrze się bawimy, co widać na załączonych zdjęciach 🙂 Opiekun koła : Magdalena Mieszkowska.
Festiwal Piosenki Patriotycznej ,,Zapytaj o Polskę:. W dniu 18.10.2017 Julia Zielińska- uczennica klasy IV c reprezentowała Szkołę podczas eliminacji do Festiwalu Piosenki Patriotycznej ,,Zapytaj o Polskę,, w kategorii solistów dla klas IV-VII. Gratulujemy muzycznego talentu i życzymy powodzenia w twórczych działaniach. ?