Współpraca Międzynarodowa

Global Scholars 2021/2022

Na zajęciach Global Scholars, prowadzonych przez Judytę Rudnicką, wciąż zajmujemy się tematem bezpieczeństwa żywieniowego.
Na koniec rozdziału czwartego uczennice i uczeń biorący udział w zajęciach musieli przeprowadzić ankietę w swoim otoczeniu i dowiedzieć się, jakie problemy związane z bezpieczeństwem żywieniowym są dla tych osób najważniejsze i zaproponować rozwiązanie tych problemów. Następnie uczyli się, jak wyniki ankiety przedstawić na pomocą infografik.
Infografiki możecie oglądać poniżej, a my powoli zaczynamy prace nad projektem końcowym, który już niedługo zobaczycie na Sadybie.
Na zajęciach Global Scholars zakończyliśmy część 2 projektem „Our Food Environment”. Mieliśmy stworzyć mapę miejsc w naszej okolicy, w których możemy znaleźć zdrowe jedzenie. Zastanawialiśmy się też nad dostępnością takiego jedzenia, jego ceną i nad tym, jak możemy poprawić bezpieczeństwo żywieniowe w naszym mieście.
Na pewno znacie większość z opisanych miejsc, ale może znajdzie się takie, gdzie jeszcze nie byliście? Czy jest jakieś miejsce godne polecenia, o którym zapomnieliśmy?
Rozpoczęliśmy kolejną część zajęć w ramach programu Global Scholars. Tym razem zastanawialiśmy się, jakie jedzenie jest ważne w naszych rodzinach i w naszej kulturze. Dlaczego akurat te dania?
Podzieliliśmy się opisami, obrazkami i przepisami z naszymi kolegami i koleżankami z innych krajów na stronie projektu. Na kolejnych zajęciach będziemy czytać o daniach typowych dla ich krajów. Okazało się na przykład, że jedna dziewczynka z Toronto ma polskie korzenie i jej ulubionym daniem są gołąbki!

Zakończyliśmy pierwszą część tegorocznej edycji Global Scholars. W ramach końcowego zadania powstało kilka filmików, w których opowiedzieliśmy o naszej szkole, okolicy, Warszawie i co znaczy dla nas bycie ‚Global Scholars’. Wczoraj zaczęliśmy drugą część, w której skupimy się na tym, jakie jedzenie jest ważne w naszej kulturze i w naszych rodzinach.

Rozpoczęliśmy pracę nad częścią pierwszą – Introduction to Global Scholars. Na stronie projektu przywitaliśmy się, napisaliśmy o sobie, swojej szkole i mieście i powoli poznajemy inne osoby z naszej grupy. Odpowiadamy na pytania rówieśników i rówieśniczek z Taipei, Barcelony, Nowego Jorku i innych naszych miast partnerskich, ale też wypytujemy ich o różne rzeczy. Teraz jesteśmy w trakcie nagrywania filmiku w grupach, w których opowiemy więcej o sobie i spróbujemy wyjaśnić, co to znaczy być „Global Scholar”.

Szesnaście osób z klas 7 i 8 rozpoczęło swoją przygodę z Global Scholars pod opieką Judyty Rudnickiej. To już kolejny rok naszej współpracy z Bloomberg Philanthropies, organizacją non-profit z Nowego Jorku.Na mapce zaznaczone są miasta, w których znajdują się nasze tegoroczne szkoły partnerskie. Nowym tematem przewodnim jest: Food, Cities and Our Future. Będziemy rozmawiać o tym, jak kultura i geografia wpływają na to, co jemy. Dowiemy się, jaki mamy dostęp do zdrowych opcji żywieniowych w Warszawie i jak wygląda to w miastach z naszej grupy. Sprawdzimy, jak miasta zapewniają dostęp do jedzenia. Zbadamy, jaki jest związek pomiędzy globalną produkcją żywności a zmianami klimatycznymi. Na koniec stworzymy grupowy projekt o bezpieczeństwie żywieniowym w naszych społecznościach.Efektami naszej pracy będziemy się dzielić na bieżąco.