Ocenianie
Aneks
do VIII Rozdziału Statutu Szkoły Podstawowej nr 103 w Warszawie dotyczącego szczegółowych warunków i sposobów wewnątrzszkolnego oceniania uczniów.
Od dnia 25 marca 2020r.,
na mocy aneksu, rozdział otrzymuje brzmienie:
„Sposób
monitorowania postępów uczniów oraz sposób weryfikacji wiedzy i umiejętności
uczniów, w tym również informowania uczniów lub rodziców o postępach ucznia w
nauce,
a także uzyskanych przez niego ocenach,
w okresie czasowego ograniczenia
funkcjonowania jednostek
systemu oświaty uwzględniający
założenia kształcenia na odległość”. (§ 1. p. 4. Rozporządzenie MEN z dnia 20 marca
2020r. poz. 493)
Aneks obowiązuje do odwołania.
Aneks w Rozdziale VIII wprowadza do statutu Szkoły Podstawowej nr 103 w Warszawie następujące zmiany:
Ocenianiu podlegają:
Klasy IV-VIII
1) zadania pisemne, uzupełnione karty pracy, prezentacje multimedialne, projekty, skany lub zdjęcia wykonanych prac, np. plastycznych, ćwiczeń i notatek z zeszytu, zrzuty ekranu, wyniki testów rozwiązywanych online, kartkówki i inne proponowane przez nauczycieli zadania wynikające ze specyfiki przedmiotu lub etapu edukacyjnego;
2) gotowość i zaangażowanie ucznia w wykonywanie zadań zleconych przez nauczyciela.
Przesyłanie wykonanych przez uczniów zadań będzie odbywało się za pośrednictwem darmowej aplikacji Google Classroom. Wszystkim uczniom naszej placówki zostały założone konta i mają oni stały dostęp do zadań zamieszczanych tam przez nauczycieli.
Nauczyciele będą informowali uczniów o terminach nadsyłania wykonanych zadań. Jeśli lekcje odbywają się dwa razy w tygodniu, to terminem tym może być następna lub kolejna lekcja zgodnie z planem zajęć ustalonym dla danej klasy. Termin określany będzie według ustawienia daty dd-mm-rr. Spóźnienie w nadesłaniu wykonanej pracy nie może być podstawą do wystawienia negatywnej oceny.
Prace uczniów będą sprawdzane przez nauczycieli na bieżąco, w miarę ich nadsyłania. Nauczyciel będzie przekazywał informację zwrotną nt. wykonania zadań w postaci komentarza (prośby o poprawę, wskazówki, zachęty, pochwały).
Za wykonane zadania uczniowie będą otrzymywać plusy. Preferujemy, aby za prace projektowe, wypracowania i inne zadania wymagające dłuższego czasu realizacji, uczniowie otrzymywali oceny w skali 4-6. Nie stawiamy minusów za błędnie wykonane zadania, prosimy natomiast ucznia o poprawę czy uzupełnienie.
Nauczyciele mogą z kilkudniowym wyprzedzeniem zapowiadać kartkówki czy klasówki
i organizować ten rodzaj sprawdzania wiadomości oraz umiejętności uczniów w zakresie
w jakim pozwala na to aplikacja Google Classroom.
Wystawione przez nauczycieli oceny będą wpisywane do dziennika elektronicznego Librus.
Zadawanie prac domowych odbywa się zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami Rady Pedagogicznej. Zasady zadawania prac domowych w Szkole Podstawowej nr 103 są dostępne na stronie szkoły w zakładkach O szkole -> Dokumenty oraz Dla uczniów -> Prace domowe.
Edukacja wczesnoszkolna
Ze względu na specyfikę pracy z najmłodszymi uczniami, sprawdzanie wykonanych przez nich zadań oraz ocenianie postępów w nauce będzie polegało na:
1) systematycznym kontakcie z rodzicami/opiekunami uczniów. Rodzice/opiekunowie za pośrednictwem platformy Librus/aplikacji Classroom/lub przypisanego do aplikacji adresu mailowego wychowawcy przesyłają relację z wykonanych przez dzieci prac. Relacja ma formę opisową (określoną według wskazań wychowawcy klasy);
2)
sprawdzaniu prac i zadań wykonanych przez uczniów. Wykonane prace i rozwiązane
zadania zostają przesłane wychowawcy klasy w postaci skanów, zdjęć, opisu
rodzica.
Do każdego zadania dołączone zostają wskazówki nauczyciela dot. formy w jakiej
ma zostać zrealizowany opis wykonanego zadania;
3)
sprawdzaniu krótkich prac pisemnych (odręcznych lub pisanych w edytorze tekstu
w zależności od umiejętności dzieci) przesyłanych przez uczniów
klas II i III w aplikacji Google Classroom lub na adres email nauczyciela (przypisany
do aplikacji) lub z wykorzystaniem innych narzędzi do komunikowania się w
formie zdjęcia, skanu lub pliku pdf.
4) odbieraniu informacji od rodziców o systematycznie uzupełnianych ćwiczeniach, zadaniach wykonywanych w zeszytach, w dzienniczkach czytania, w zeszytach lektur itp. Informacje za pośrednictwem środków komunikacji wysyłane są do nauczyciela w formie wskazanej w pkt. 2;
5)
wskazaniu i zachęceniu uczniów do korzystania z odpowiednich programów online,
stron
i programów edukacyjnych oraz proponowaniu wykonania na ich podstawie
różnorodnych zadań, np. doświadczeń, prac plastycznych. Realizacja dodatkowych
zadań może zostać udokumentowana poprzez wykonanie zdjęcia lub zrzutu ekranu a
następnie przesłana do nauczyciela;
6)
przekazaniu uczniom/rodzicom informacji o poziomie wykonania zadania,
informacji
o konieczności wniesienia poprawek, uzupełnień, itp.;
7) nauczyciele będą informowali rodziców/opiekunów oraz uczniów o terminach nadsyłania wykonanych zadań. Termin określany będzie według ustawienia daty dd-mm-rr. Spóźnienie w nadesłaniu wykonanej pracy nie może być podstawą do wystawienia negatywnej oceny.
Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 103 w Warszawie
Danuta Kozakiewicz