Głównym zadaniem edukacji wczesnoszkolnej, którą oferujemy w naszej szkole jest przekazanie uczniom wiedzy i umiejętności oraz ukierunkowanie ich na osiąganie sukcesów na dalszych szczeblach edukacji.
Nasi wychowawcy zjednują sobie sympatię uczniów poprzez traktowanie ich jako partnerów w procesie nauczania. Pozwala to na utrzymywanie poprawnych relacji nauczyciel-uczeń oraz na lepsze zrozumienie potrzeb dziecka. Propagujemy podmiotowość, przekształcając wspólne relacje na współpracę i wzajemne wsparcie.
W trosce o prawidłowy rozwój dzieci tworzymy sytuacje dydaktyczne, służące uczeniu się przez działanie. Stwarzamy uczniom warunki do samodzielnego dochodzenia do wiedzy, poszukiwania rozwiązań i wyciągania wniosków, zdobywania wiadomości z różnych źródeł. Dzieci uczą się pracować i eksperymentować w zespołach oraz samodzielnie, swobodnie decydować o współdziałaniu i wzajemnej pomocy.
Czujemy się odpowiedzialni za edukację, rozwój zdolności i talentów naszych uczniów.
Korzystamy nie tylko z podręczników i zeszytów ćwiczeń. Wiele zajęć odbywa się w formie nauki przez zabawę i tzw. metodą projektu. Organizowane są lekcje biblioteczne, spotkania z autorami książek dla dzieci. Urządzamy teatrzyki i przedstawienia.


Lekcja biblioteczna






Przedstawienie zimowe

Przedstawienie zimowe




Nauka przez zabawę

Nauka przez zabawę

Nauka przez zabawę

Nauka przez zabawę

Nauka przez zabawę



Ogrody – praca metodą projektu

Dzieci uczestniczą w wydarzeniach i projektach, które mają wymiar społeczny. Przygotowują spotkania z okazji świąt narodowych, angażują się w działania małego wolontariatu, organizując różnego rodzaju zbiórki i akcje.





Zajęcia patriotyczne

Zajęcia patriotyczne


Dzień życzliwości – plakat





Mapa Polski – zajęcia plastyczne


Wolontariat

Wolontariat

Wolontariat

Wolontariat

Wolontariat

Wolontariat
Uczniowie biorą aktywny udział w działaniach na rzecz przyrody i ekologii. Uczestniczą w warsztatach przyrodniczych, zajęciach promujących zdrowy styl życia. Wykonują doświadczenia, zakładają klasowe ogródki roślinne czy hodowlę kryształków soli. W klasach organizowane są zajęcia kulinarne, propagujące zdrowe odżywianie.







Program „Wiem co jem”

Program „Wiem co jem”

Program „Wiem co jem”



Dzień dobrego jedzenia

Dzień dobrego jedzenia

Dzień dobrego jedzenia




Warsztaty o zwierzętach


Jesteśmy aktywni, więc organizujemy uroczystości i projekty szkolne oraz klasowe. Odwiedzamy wiele miejsc w Warszawie i w Polsce. Kodujemy, gramy w szachy. Nasi aktorzy przygotowują przedstawienia teatralne.





Kiermasz świąteczny

Kiermasz świąteczny

Kiermasz świąteczny

Kiermasz świąteczny

Kiermasz świąteczny


Warsztaty świąteczne – Mostówka






Muzeum Powstania Warszawskiego



Pierwsza pomoc – warsztaty

Pierwsza pomoc – warsztaty

Pierwsza pomoc – warsztaty



Wycieczka do Torunia

Wycieczka do Torunia




Warsztaty – Zamek Królewski


Łazienki Królewskie

Łazienki Królewskie











Zajęcia teatralne

Prace plastyczne naszych uczniów mają różnorodne formy od malowania farbami i kredkami po prace z ceramiki czy też budowanie rakiet, robotów, ozdabianie bombek, wykonywanie postaci techniką origami czy tworzenie wycinanek łowickich.






Warsztaty – Bombki









Kwiaty

Kwiaty




Origami

Origami

Origami

Origami


Pierniki – praca techniczna

Roboty – praca techniczna

Roboty – praca techniczna


Stemple


NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA:
W jakich godzinach odbywają się zajęcia szkolne?
W edukacji wczesnoszkolnej zajęcia odbywają się od pierwszej godziny lekcyjnej, tj. od godz. 8.00. Zajęcia szkolne kończą się w zależności od rozkładu lekcji ujętym w tygodniowym planie. Zazwyczaj jest to godzina 11.35 lub 12.30.
Jak liczna jest klasa?
Liczebność klasy zależna jest od liczby dzieci zapisanych do szkoły w danym roku szkolnym. Niektóre klasy są mniej, inne bardziej liczne. Grupy w klasach I-III nie powinny przekraczać 25 uczniów.
Kto odbiera dzieci z szatni szkolnej przed lekcjami?
Pierwszoklasiści zazwyczaj są odbierani przez wychowawcę z szatni szkolnej o określonej godzinie. Następnie nauczyciel odbiera dzieci, które przebywają przed lekcjami na świetlicy szkolnej. Z biegiem czasu, gdy najmłodsi uczniowie przywykną do szkoły, sami przychodzą do świetlicy i tam czekają na nauczyciela.
Czy dzieci będą mieć zadawaną codziennie pracę domową?
Praca domowa to swoisty rytuał. To nie tylko ćwiczenie umiejętności nabytych na zajęciach, lecz także kształcenie odpowiedzialności i systematyczności w procesie uczenia się. Nie znaczy to jednak, że codziennie dziecko musi coś zrobić w domu po lekcjach. Czasami pracą domową jest rozmowa z rodzicami na wybrany temat lub przygotowanie materiałów na następny dzień.
Czy dzieci mają stałego wychowawcę?
Każda klasa ma swojego wychowawcę oraz wychowawcę świetlicy. Wychowawca obejmuje opiekę nad grupą i sprawuje ją przez trzy lata. W wyjątkowych sytuacjach może dojść do zmiany opiekuna klasy.
Czy dzieci siedzą w ławkach od dzwonka do dzwonka?
W naszej szkole nie ma dzwonków (tylko pierwszy o godzinie 8.00, informujący o rozpoczęciu zajęć). Dzieci pracują w ławkach tylko w czasie wykonywania czynności, takich jak: pisanie, rysowanie czy spożywanie śniadania. Wiele aktywności odbywa się na dywanie lub nawet na korytarzu szkolnym.
Jak wygląda przerwa?
O przerwie decyduje nauczyciel przebywający w klasie. Dzieci mogą bawić się w sposób zorganizowany przez wychowawcę, czytać książeczki lub podejmować inne działania.
Czy dzieci noszą wszystkie książki w plecakach?
Dzieci mają przydzielone szafki, w których trzymają swoje przybory. Do domu zabierają tylko pracę domową. Czasami jest to karta pracy, podręcznik lub zeszyt ćwiczeń.
Jak wygląda śniadanie?
Śniadanie dzieci jedzą w salach lekcyjnych pod opieką wychowawcy. Jedzą to, co przygotują rodzice. Jesteśmy szkołą promującą zdrowie, często rozmawiamy z dziećmi na temat zdrowych nawyków żywieniowych.
Czy dzieci wychodzą na zewnątrz?
Jeśli pogoda jest odpowiednia, to na świeżym powietrzu odbywają się lekcje wychowania fizycznego. Wychowawcy świetlicy wychodzą z dziećmi na boisko lub plac zabaw w każdy dopuszczalny dzień.
Jakich przedmiotów uczy się pierwszoklasista?
Zajęcia w klasach I-III są zintegrowane, oznacza to, że nie ma przedmiotów, ani podziału na 45 minutowe jednostki. Nauczyciel prowadzi zajęcia według ustalonego planu, dostosowując czas zajęć i przerw do aktywności uczniów. Nauczyciel przeplata pracę umysłową, zajęciami praktycznymi, ruchowymi, plastyką, muzyką.
Dzieci w pierwszej klasie uczą się podstaw języka polskiego i matematyki, ale jednocześnie mają np. szansę zrobić sałatkę warzywną, zważyć niektóre produkty żywnościowe, zmierzyć objętość płynów, bawić się w robienie zakupów i płacenie oraz uczestniczą w zabawach ruchowych. Pierwszoklasiści często pracują w grupach, wychodzą poza klasę, jeżdżą na wycieczki. W ten sposób zdobywanie wiedzy jest bardziej praktyczne.
Dodatkowo w klasie pierwszej wprowadza się naukę języka obcego oraz lekcje etyki/religii.
Czy gimnastyka w szkole jest obowiązkowa?
Tak, ruch jest bardzo potrzebny dzieciom: wzmacnia organizm, hartuje, daje satysfakcję, więc umacnia poczucie wartości, a także wpływa na rozwój umysłowy. Są przypadki, że uczeń, z poważnych powodów zdrowotnych, w ogóle nie może ćwiczyć (wtedy musi mieć odpowiednie zaświadczenie lekarskie), ale to nie zwalnia go z obecności na zajęciach.
Jak wyglądają zajęcia z wychowania fizycznego?
Zajęcia wychowania fizycznego trwają 90 minut. Pierwsza część to gry i zabawy, gimnastyka ogólna i na przyrządach, gry zespołowe, tory przeszkód, podstawy lekkoatletyki, ćwiczenia wzmacniające i rozciągające, ciekawostki z życia sportowego.
Część druga to zajęcia z podstaw tenisa ziemnego. Nauka podstawowych odbić, ustawienie do odbicia piłki, uchwyt rakiety, przepisy gry, historia tenisa.
Jaki strój obowiązuje na zajęciach wychowania fizycznego?
Na zajęciach obowiązuje strój sportowy (spodenki i koszulka gimnastyczna, obuwie sportowe zakryte, dres). Dziecko przed zajęciami zmienia ubranie, w którym przyszło do szkoły na strój do zajęć sportowych. Ze względów bezpieczeństwa nie ćwiczymy w kapciach, sandałach.
Gdzie odbywają się zajęcia?
Zajęcia sportowe odbywają się w sali gimnastycznej i na boisku szkolnym.
Czy każde dziecko musi mieć swoją rakietę na zajęcia z tenisa ziemnego?
Nie, szkoła zapewnia rakiety tenisowe, piłki, pomoce wykorzystywane podczas lekcji dla wszystkich uczestników zajęć. Oczywiście, jeżeli dziecko ma swoją rakietę, może ją przynosić na zajęcia.
Czy pierwszoklasista dostaje oceny?
Tak, ale są to oceny opisowe. Dzięki nim dzieci i rodzice dowiadują się, jakie umiejętności pierwszoklasista już opanował, co potrafi, a z czym sobie jeszcze nie radzi. Ocena semestralna podpowiada, co można zrobić, aby pojawiające się problemy pokonać, natomiast ocena na koniec roku stwierdza stan posiadanych przez ucznia umiejętności. Na początku roku nauczyciel przekazuje rodzicom, czego wymaga na lekcjach, w jaki sposób sprawdza stan wiedzy dzieci i co będzie zawierała ocena opisowa. Na koniec roku szkolnego uczniowie otrzymują ze wszystkich zajęć (obowiązkowych i dodatkowych) jedną ocenę opisową, a drugą – także opisową, z zachowania. Na świadectwie tylko ocena z religii jest wyrażona stopniem. Uczeń otrzymuje promocję do następnej klasy, jeśli jego ocena jest pozytywna.
Oprócz oceny opisowej nauczyciel często stosuje w trakcie zajęć różne formy oceniania wspomagającego, dodaje słowny komentarz, chwali za wysiłek, za chęci (może np. zapisać: „Wspaniale”, „Pracuj tak dalej”, „Brawo!”).
Co na początku szkoły może sprawiać dziecku najwięcej trudności?
To sprawa dość indywidualna. Trzeba jednak pamiętać, że w tym wieku dziecko jest nastawione egocentrycznie. Dlatego często ma problem z reagowaniem na polecenia skierowane do całej klasy, oczekuje słów bezpośrednio do siebie.
Z tej przyczyny spóźnia się z wykonywaniem ćwiczeń, nie zaznacza zadań domowych. Nie potrafi też przez dłuższy czas koncentrować się na jednej czynności, dlatego zadania umysłowe muszą być przeplatane choćby kilkuminutowym relaksem ruchowym. Nauka pisania często już po paru minutach wywołuje ból ręki, bo kości i mięśnie ręki nie są dostatecznie ukształtowane. Trzeba więc wykazywać się dużym zrozumieniem i cierpliwością, by dziecko nie zniechęciło się do nauki już na starcie.
Czy pierwszoklasista może się czasem spóźniać na zajęcia?
Uczeń nie lubi się spóźniać, bo chce jak najlepiej wykonywać swoje obowiązki. Kiedy przychodzi później, jest przestraszony, że go coś ominęło, nie będzie wiedział, jak wykonać jakąś pracę. Zwykle potem przez cały czas pobytu w szkole jest podenerwowany i niespokojny. Dla jego psychicznego komfortu zadbajmy, aby przyszedł do szkoły punktualnie i bez zbytniego pośpiechu.
Po co jest Rada Rodziców i Trójka Klasowa?
W szkole działa Rada Rodziców. W jej skład wchodzą przedstawiciele Trójek Klasowych. Rodzice włączają się do pracy szkoły, np. opiniują plany i programy, uczestniczą w podejmowaniu ważnych decyzji. Są współorganizatorami wycieczek i uroczystości szkolnych. Pomagają dzieciom z rodzin pozostających w trudnej sytuacji finansowej, organizują akcje charytatywne, zabawy i imprezy dochodowe, a także pozyskują sponsorów. Dzięki ich działalności często udaje się zaopatrzyć szkołę w nowy sprzęt i pomoce naukowe, a tym samym podnosić standardy nauki.