Współpraca Międzynarodowa

Global Scholars 

Global Scholarsi rozpoczęli prace nad ostatnim, najważniejszym zadaniem w tym roku szkolnym. Jest to Community Action Project, który jest podsumowaniem wszystkiego, czego nauczyli się w ostatnich miesiącach.
Jako temat projektu, istotny w naszej społeczności, wybrali marnowanie jedzenia. Podzielili się już zadaniami i zabrali do pracy.
Będziemy informować o postępach.
Rozdział 3 na zajęciach Global Scholars poświęcony był systemom miejskim – szukaliśmy informacji o warszawskim transporcie, systemach dostarczania warzyw do sklepów i wody do naszych kranów.
Następnie graliśmy w grę Eco City Challenge i mogliśmy przekonać się, jak nasze decyzje mogłyby wpłynąć na nasze miasto i mieszkańców.
Na koniec mieliśmy stworzyć prezentację o jednym z systemów miejskich i cechach zrównoważonego rozwoju, które są z nim związane. Skupiliśmy się na tramwajach warszawskich i na „reduce” – opisaliśmy, jak wygląda sieć tramwajowa, kto w niej pracuje i jaki ma wpływ na ograniczenie ruchu samochodowego w mieście.
W tym roku na zajęciach koła współpracy międzynarodowej Global Scholars mamy bardzo ambitne curriculum. Ale mamy też fantastyczną grupę uczestników i uczestniczek, którzy świetnie radzą sobie z kolejnymi zadaniami 🙂
W rozdziale 2 zajęliśmy się tematem konsumpcji: Co konsumujemy każdego dnia? Skąd pochodzą te rzeczy? Jakie naturalne surowce zużywamy?
Uczyliśmy się, jak rozróżniać nasze „needs” od „wants” i jakie strategie możemy wdrożyć w naszym codziennym życiu, żeby zużywać mniej rzeczy.
Na koniec przygotowaliśmy Sustainability Photojournal związany z tematem nadmiernej konsumpcji. Uznaliśmy, że zdecydowanie kupujemy za dużo ubrań. Powstał więc krótki poradnik jak wykorzystać stare dżinsy, wykorzystując kilka strategii, które omówiliśmy w tym rozdziale.
Uczestnicy i uczestniczki programu Global Scholars wzięli udział w spotkaniu online ze szkołą z Taipei, stolicą Tajwanu.
Rozmawiali o swoim ulubionym jedzeniu, nauczycielach, co lubią w swoim kraju i co robią po szkole. Na początku byli dość zestresowani, ale potem powiedzieli, że nie było czego się bać  🙂
W następnym tygodniu 'wyjeżdżamy’ do Kazachstanu.
Część klasy 8c rozpoczęła dziś zajęcia Global Scholars, prowadzone przez panią Judytę Rudnicką.
Są to zajęcia współpracy międzynarodowej, na których działamy z krajami z całego świata, pracując wspólnie nad tymi samymi zagadnieniami.
Tematem tegorocznym jest Nature in our cities.
Na pierwszych zajęciach zapoznawaliśmy się z założeniami programu i szukaliśmy na mapie naszych miast partnerskich.

Każda edycja programu Global Scholars kończy się projektem realizowanym w lokalnej społeczności, który dotyczy jednego z zagadnień omawianych w danym roku.
Uczestniczki i uczestnicy tegorocznej edycji w ramach Community Action Project zajęli się kwestią zanieczyszczania wody. Przeprowadzili sondaż wśród mieszkańców Sadyby, przygotowali ulotki, które rozdawali na festynie oraz zorganizowali edukacyjne bingo.
Efekty ich pracy można oglądać na poniższych zdjęciach.
Tym samym edycja 2022/2023 dobiegła końca. Dziękujemy wszystkim uczennicom i uczniom, którzy aktywnie włączali się w działania w ramach tego (przecież niełatwego) programu współpracy międzynarodowej. Wielkie gratulacje!

Szkolne koło współpracy międzynarodowej Global Scholars zakończyło kolejny rok pracy spotkaniem online z klasą z hiszpańskiej Tarragony. Rozmawiali o tym, jak wyglądał ich projekt końcowy w ramach programu, kiedy kończy się rok szkolny i jakie mają plany na wakacje. Wypytali się też o ulubione smaki lodów  🙂
Następna edycja Global Scholars już we wrześniu!

Nasi Global Scholarsi uczestniczyli w spotkaniu online ze szkołą w Tel Awiwie. Rozmawiali o swoim czasie wolnym, szkole, jedzeniu i architekturze swoich miast. Okazało się, że choć system edukacji w Izraelu wygląda inaczej niż w Polsce, to mają podobne przedmioty i lubią uczyć się tych samych rzeczy. Mają też podobne zainteresowania, a w weekendy najbardziej lubią spać. Jeden z uczniów z izraelskiej szkoły pokazał pierogi, które miał na obiad 🙂
Mamy nadzieję na nawiązanie bliższej współpracy z tą szkołą i wspólne projekty w przyszłości.
Grupa osób z klasy 7c, uczestniczących w programie w Global Scholars, wzięła dziś udział w konferencji w Warszawskim Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.
Posłuchali o szkołach w Walii, Hiszpanii i Szwecji, połączyli się online z koordynatorką programu w Nowym Jorku i wzięli udział w quizie wiedzowym na temat programu.
Już niedługo rozpoczeniemy nabór do przyszłorocznej edycji programu w naszej szkole.
Koło współpracy międzynarodowej Global Scholars przeniosło się na drugi koniec świata za sprawą wideokonferencji ze szkołą z Taipei.
O godzinie 8 naszego czasu i 15 w Tajwanie, uczniowie i uczennice porozmawiali o swoich ulubionych przedmiotach szkolnych, hobby i jedzeniu. Pytali się o to, jak spędzają przerwy, o której zaczynają lekcje i uczy lubią szkołę. Uczyli się wzajemnie, jak jest „cześć” i „do widzenia” po chińsku i po polsku.
Dzieci z Taipei zapytały też, czy mamy śnieg, więc pokazaliśmy im nasze boisko 🙂
Uczestnicy i uczestniczki tegorocznej edycji programu Global Scholars spotkali się online ze swoimi rówieśnikami i rówieśniczkami z Hiszpanii. Rozmawiali o swoich miastach, szkołach, ulubionym jedzeniu, sportach i o tym, jak spędzają święta.
Umówili się na też następne spotkanie po Nowym Roku.
Uczestnicy i uczestniczki programu Global Scholars zakończyli rozdział pierwszy kręceniem filmików, w których opowiadali rówieśnikom i rówieśniczkom z miast partnerskich o sobie, szkole i Warszawie.

Następnie zajęli się tematem wody z naszej kulturze i w swoich domach. Opisywali polskie tradycje i zwyczaje związane z wodą. Sprawdzali też swój „water footprint”, czyli ile litrów wody zużywają tygodniowo.
Ruszamy z kolejną, siódmą już edycją programu współpracy międzynarodowej, Global Scholars.
W tym roku mamy rekordową liczbę osób biorących udział w programie – aż 21 uczennic i uczniów z klas VII i VIII będzie komunikować się z młodzieżą z różnych krajów, rozwijać swoją ciekawość świata, znajomość języka angielskiego i umiejętność korzystania z multimediów.
W naszej grupie w tym roku znajdują się szkoły z Madrytu, Barcelony, Jacksonville, Tajpej i Bostonu.
Tematem przewodnim tegorocznej edycji jest Świat wody – będziemy rozmawiać o dostępie do wody w naszych miastach, o jej znaczeniu dla ekonomii, transportu, zdrowia i kultury oraz o zmianach klimatycznych.
Program koordynują Dąbrówka Domagalska i Judyta Rudnicka.

Global Scholars 2021/2022

Na zajęciach Global Scholars, prowadzonych przez Judytę Rudnicką, wciąż zajmujemy się tematem bezpieczeństwa żywieniowego.
Na koniec rozdziału czwartego uczennice i uczeń biorący udział w zajęciach musieli przeprowadzić ankietę w swoim otoczeniu i dowiedzieć się, jakie problemy związane z bezpieczeństwem żywieniowym są dla tych osób najważniejsze i zaproponować rozwiązanie tych problemów. Następnie uczyli się, jak wyniki ankiety przedstawić na pomocą infografik.
Infografiki możecie oglądać poniżej, a my powoli zaczynamy prace nad projektem końcowym, który już niedługo zobaczycie na Sadybie.
Na zajęciach Global Scholars zakończyliśmy część 2 projektem „Our Food Environment”. Mieliśmy stworzyć mapę miejsc w naszej okolicy, w których możemy znaleźć zdrowe jedzenie. Zastanawialiśmy się też nad dostępnością takiego jedzenia, jego ceną i nad tym, jak możemy poprawić bezpieczeństwo żywieniowe w naszym mieście.
Na pewno znacie większość z opisanych miejsc, ale może znajdzie się takie, gdzie jeszcze nie byliście? Czy jest jakieś miejsce godne polecenia, o którym zapomnieliśmy?
Rozpoczęliśmy kolejną część zajęć w ramach programu Global Scholars. Tym razem zastanawialiśmy się, jakie jedzenie jest ważne w naszych rodzinach i w naszej kulturze. Dlaczego akurat te dania?
Podzieliliśmy się opisami, obrazkami i przepisami z naszymi kolegami i koleżankami z innych krajów na stronie projektu. Na kolejnych zajęciach będziemy czytać o daniach typowych dla ich krajów. Okazało się na przykład, że jedna dziewczynka z Toronto ma polskie korzenie i jej ulubionym daniem są gołąbki!

Zakończyliśmy pierwszą część tegorocznej edycji Global Scholars. W ramach końcowego zadania powstało kilka filmików, w których opowiedzieliśmy o naszej szkole, okolicy, Warszawie i co znaczy dla nas bycie 'Global Scholars’. Wczoraj zaczęliśmy drugą część, w której skupimy się na tym, jakie jedzenie jest ważne w naszej kulturze i w naszych rodzinach.

Rozpoczęliśmy pracę nad częścią pierwszą – Introduction to Global Scholars. Na stronie projektu przywitaliśmy się, napisaliśmy o sobie, swojej szkole i mieście i powoli poznajemy inne osoby z naszej grupy. Odpowiadamy na pytania rówieśników i rówieśniczek z Taipei, Barcelony, Nowego Jorku i innych naszych miast partnerskich, ale też wypytujemy ich o różne rzeczy. Teraz jesteśmy w trakcie nagrywania filmiku w grupach, w których opowiemy więcej o sobie i spróbujemy wyjaśnić, co to znaczy być „Global Scholar”.

Szesnaście osób z klas 7 i 8 rozpoczęło swoją przygodę z Global Scholars pod opieką Judyty Rudnickiej. To już kolejny rok naszej współpracy z Bloomberg Philanthropies, organizacją non-profit z Nowego Jorku.Na mapce zaznaczone są miasta, w których znajdują się nasze tegoroczne szkoły partnerskie. Nowym tematem przewodnim jest: Food, Cities and Our Future. Będziemy rozmawiać o tym, jak kultura i geografia wpływają na to, co jemy. Dowiemy się, jaki mamy dostęp do zdrowych opcji żywieniowych w Warszawie i jak wygląda to w miastach z naszej grupy. Sprawdzimy, jak miasta zapewniają dostęp do jedzenia. Zbadamy, jaki jest związek pomiędzy globalną produkcją żywności a zmianami klimatycznymi. Na koniec stworzymy grupowy projekt o bezpieczeństwie żywieniowym w naszych społecznościach.Efektami naszej pracy będziemy się dzielić na bieżąco.